Huiskamer: Hoogsensitiviteit
|
startpost
|
|
|---|---|
|
TheyCallMeMelissa Berichten: 78 |
Hey Misschien een directe vraag, maar zijn hier misschien hoogsensitieve mensen (HSP)? Ik ben namelijk waarschijnlijk zo een persoon en ik zou graag wat contact willen met mensen die hetzelfde ervaren. Hoe gaan jullie er mee om? Hoe leggen jullie dit uit aan de meerderheid mensen die dit niet zijn? Priveberichtje mag natuurlijk ook.. Liefs, Melissa |
| reactie 1
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ik probeer het altijd voorzichtig uit te leggen, maar dan ook met nadruk op PROBEER. De meeste mensen durven het niet onder ogen te komen. ALS ik het uitleg, probeer ik met behulp van geloof van die mensen (als ze geloven). Ik kan het miss beter uitleggen in een privébericht |
| reactie 2
|
|
|
bibi2366 Berichten: 47 |
Ik denk dat heel veel mensen hier dit hebben dichters ervaren prikkels vaak intenser als "normale" mensen daarom schrijven ze het van zich af als een soort overlevenstactiek anders wordt je gek maar goed mensen die duidelijk HSP hebben kunnen niet helpen dat vraagt teveel van hen je leert ermee omgaan, al verstop je je dan vaak in je toren stuk voor stuk neem je aan het leven deel |
| reactie 3
|
|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Ik ben een HSP'er en ook een Indigo ( oftewel NTK Nieuw Tijds Kind) En bij mij komt het vaak niet aan de orde, tenzij mensen mij goed kennen. Dan valt het wel eens op dat ik emoties wat sterker aanvoel, van anderen en wel van mezelf. En ik probeer veel mensen te helpen met hun "probleempjes" om het zo maar te noemen, en dat gaat van klein tot groter.. Alleen ik heb soms wel eens perioden dat de emoties me teveel worden, en dat ik even terug in mn schild kruip voor korte tijd.. Weet niet of je hier iets aan hebt! |
| reactie 4
|
|
|
Ik heb vaak dat wanneer er iemand bij me in de buurt is, dat ik de pijn van die persoon voel. Ook lekker handig voor als ik naar het ziekenhuis moet T-T Ik krijg ook wel veel visioenen, geesten van familie en onbekenden, beelden van het verleden, en soms aura's te zien. Twee mensen hier weten nog iets anders van mij, alleen is dat gewoon te "eng" om het hier te zeggen |
| reactie 5
|
|
|
ik heb het nog maar pas ontdekt.. Ik krijg snel hoofdpijn van drukte, fel licht of harde geluiden.. Ook neem ik de gevoelens van andere mensen over.. Maar ik vind het nogal moeilijk om er mee om te gaan, om manieren te zoeken om niet gek te worden van alle prikkels.. Daarom wou ik hier eens polsen omdat ik wel dacht dat hier veel mensen hooggevoelig zouden zijn liefs |
| reactie 6
|
|
|
Misschien kun je eens naar droominfo.nl/ gaan om daar je verhaal te delen of tips kunt krijgen hoe je er het beste mee om kunt gaan |
| reactie 7
|
|
|
Je moet dingen die je niet of erg moeilijk trekt proberen te vermijden, en je kan altijd even terugtrekken naar een eigen plaatsje ofzo om van al die gevoelens af te komen |
| reactie 8
|
|
|
@hardboy: hoe vermijdt je dan de nare dingen dan, dat lukt mij nooit |
| reactie 9
|
|
|
Nou, ik kan niet over grote mensen massa's dus dat vermijd ik dan. door bijvoorbeeld niet naar markten toe tegaan of andere erg drukke plekken. |
| reactie 10
|
|
|
Sommige dingen vallen moeilijk te vermijden. Ik kan ook moeilijk tegen drukte, maar op school is het ook altijd druk, in de bus soms ook.. Dit kan ik niet vermijden... Thuis zit ik bijna altijd op mijn kamer omdat dat de enige plek is waar ik wat kan rusten. |
| reactie 11
|
|
|
Ik herken t probleem, alleen op school had ik er geen last van. maar is er niet een net wat rustiger plekje op school ofzo? waar je dan kan zitten met wat vrienden? |
| reactie 12
|
|
|
Even een vraagje hoor. Als je het niet kunt vermijden, en je hebt ook al veel geprobeerd om dat wel te doen, wat kun je dan op zo'n moment het beste doen? |
| reactie 13
|
|
|
Mijn vriendinnen zijn nogal luid.. 2 hebben een scherpe stem en als ze dichtbij me staan krijg ik er soms hoofdpijn van, maar ik vind het ambetant om telkens te zeggen dat ze stiller moeten praten want zo zijn ze nu eenmaal. En in september ga ik naar de hoge school, dus het wordt afwachten daar.. Patros-Fribros, dat vraag ik mij ook af. Ik word dan altijd heel stil en dan blijven mensen doorvragen wat er is terwijl ik gewoon rust wil. |
| reactie 14
|
|
|
Dat irriteert mij ook wel eens. Dat hoofdpijn kan trouwens ook zijn door stress of doordat er een familielid in de buurt is die aan hoofdletsel is overleden. |
| reactie 15
|
|
|
Als je het niet vermijden kan moet je het wel facen. denk ik dan.. en naarmate je wat ouder word leer je er wel mee omgaan.! |
| Naar boven | |