Gedichten check: Terug.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1.344 |
Terug vanuit een hoekje gekropen. Ik heb de duisternis weer in mijn armen gesloten. Een volkomen nieuw leven, waar ik me aan over heb gegeven. Het duurde even (een lange tijd) Maar uiteindelijk ben ik weer terug gekomen, vol spijt. Ik had het dichten nooit achter me moeten laten. Maar gelukkig ga ik het nu weer opgraven. Al zit mijn geest nu wat anders in elkaar. Toch denk ik dat ik weer inspiratie krijg als ik maar lang genoeg naar de maan staar. Het voelt als jaren geleden dat ik een gedicht scheef. Mijn leven is nog steeds niet makkelijk, maar beter als eerst. Dat is ook mijn grootste fear. Is het nog steeds hetzelfde? Ben ik nog goed genoeg? Of doe ik dit alleen omdat ik het mezelf opdroeg? Vertel me wat je vind. Liefs Sheala |
| reactie 1
|
|
|
Kirbybom Berichten: 100 |
Ik vind dit echt een heel speciaal gedicht. Het is heel mooi en daarom is het dus zo bijzonder voor me. |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1344 |
Dankje |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 337 |
Heel erg mooi.. liefs brigitte |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Inderdaad erg mooi en ook speciaal. |
| reactie 5
|
|
|
Thank You!! |
| reactie 6
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
terug van weg geweest schrijf je. Waar heb je dan gezeten? wat heb je daar geleerd? Wat dan ook...je bent er weer en ik hoop dat je jouw ervaringen met ons wilt delen. Liefs, Marill. |
| reactie 7
|
|
|
Waar ik gezeten heb? Geen idee! Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik me nu beter voel dan eerst.. Ik heb minder nagedacht en mezelf eigenlijk voor de leeuwen gegooid. Ik ben zelfverzekerder. (school gaat super, ik heb soortvan 'vrienden' ik doe veel en vind het allemaal leuk) Ik zit nog steeds vaak op me kamer maar om de een of andere reden gaat t beter.. Al gaat t nog steeds met vallen en opstaan en heb er wat littekens aan over gehouden. Ik probeer nu echt wat van me leven te maken Love, Sheala |
| reactie 8
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Lieve sheala Dit vertel ik je wat ik er van vind: De vraag van Marill is op medemenselijk en betrokkenheid gebaseerd. Jouw antwoord eveneens. Mijn idee? Maak van je antwoord een nieuw gedicht. Titelsuggestie: Waar kwam ik vandaan... je was geketend in jouw eigen gedachten, jouw eigen wereldje. Liefs van Henk |
| reactie 9
|
|
|
Lieve Henk. Eigenlijk wel een goed idee. Dankje! Nouja hij is miss anders als dat je bedoelt hebt, maar hier kwam ik op. Het verleden kan me beken, maar voor de toekomst vrees ik Als het klokje tikt, vervagen de woorden. Letters worden vlekken inkt. De woorden in mijn hoofd zwijgen. Het verleden is lastig te omschrijven. Geen pen of potlood meer dat over het papier glijdt. Geen goede zin meer die rijmt. Alleen nog maar denken, niets opschrijven. Het verleden is geweest, toekomst komt eraan. Tijd om veranderingen te ondergaan. Weken volgestouwd. Dat maakt me doodsbenauwd. Ook al wil ik verder komen elke keer. Iets houd me tegen, schreeuwt ‘’ik wil niet meer!’’ Als ik aan mijn toekomst werk, verlies ik dan dingen vanuit het verleden? Of zegt dat dat ik te bang ben de toekomst te betreden? Nu probeer ik per dag te overleven, terwijl ik niet weet wat me ten onder zou kunnen laten gaan. Zo gewend aan haat, verraad, duister en macht. Dat ik bang ben voor de toekomst omdat ik niet weet wat daar wacht. Het is verwarrend, zelfs ik weet niet wat ik schrijf. Ik moest het gewoon kwijt. Love, Sheala |
| reactie 10
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
het is aan jou, natuurlijk Henk |
| reactie 11
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
Sheala, heel mooi verwoord en ik denk het wel te snappen, als ik dit zo lees. Laat het maar uit je pen vloeien al die woorden en al lijkt het verwarrend, het vormt zich tot een geheel. Daarvan ga je leren. Durf te voelen. Liefs, Marill. |
| reactie 12
|
|
|
Sigourney Berichten: 2 |
Heel erg mooi, beide gedichten trouwens. Ook die in je reactie. |
| reactie 13
|
|
|
Tank you ^^ |