Huiskamer: Geen inspiratie!!
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Bibilovesskielos Berichten: 127 |
Hoi, Ik heb al weken lang geen inspiratie meer voor goede gedichten, Tips??? |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Schrijf dingen op die je bijv. hebt meegemaakt vandaag of afgelopen week. Of van dingen die je misschien hebt gelezen of hebt gezien van TV |
| reactie 2
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Vooral niet zoeken, je woorden komen vanzelf terug..iedereen heeft dit wel eens. De inspiratie komt vanzelf op een moment dat je het niet verwacht! |
| reactie 3
|
|
|
Oke bedankt hebben jullie ook tips hoe je het mooist een ritme in je gedicht kan maken??? |
| reactie 4
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Tips niet echt eigenlijk, ik begin gewoon te schrijven alles onder elkaar om daarna de zinnen te verplaatsten en zelfs woorden in de zinnen te verplaatsten of vervangen, zodat je uiteindelijk een mooi geheel krijgt...waar je zelf tevreden over bent...succes! |
| reactie 5
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Ik luister altijd naar mijn lievelingsmuziek en door die nummers krijg ik weet inspiratie |
| reactie 6
|
|
|
timmyboy014 Berichten: 445 |
Het is belangrijk om een gedicht duidelijk leesbaar te maken, Dit kun je bijvoorbeeld doen door alinea's toe te voegen aan het gedicht. Dit leest beter en lijkt het niet op een hele grote tekst. Dit maakt het ook makkelijker om over een nieuw stukje te beginnen en hoef je het niet in elkaar over te laten lopen. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik ze graag gr, TimL |
| reactie 7
|
|
|
Suuz Berichten: 1 |
Ik doe ook altijd wat er afgelopen dagen is gebeurd ;d. En indd, alinea's erin maken is wel handig eigenlijk. |
| reactie 8
|
|
|
Oke bedankt! ik zal alle tips gebruiken en verwerken in mijn gedichten. |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 76 |
Ik heb dat ook en iemand zei tegen me: Je moet het niet dwingen. Het komt heus wel terug. |
| reactie 10
|
|
|
ja, het is niet fijn: geen inspiratie |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Kom Bibi je wilt toch geen legbatterij worden van gedichten!? Inspiratie komt en gaat...net als de wind.. Voor ritme in een gedicht moet je gebruik maken van het aantal lettergrepen per regel. Voer dat consequent door in alle refreinen voor een ritmisch geheel! |
| reactie 12
|
|
|
Dankjewel Henk, je hebt gelijk! |
| reactie 13
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 4 |
Luister naar muziek! Dat helpt mij tenminste. |