Gedichten check: Tegenstellingen gezocht !
|
startpost
|
|
|---|---|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
Ik zoek een aantal tegenstelling voor een nieuw gedicht van me . Liever geen tegenstelling die met de aarde te maken hebben ( luct aarde , water vuur etc) en liever ook niet met kleuren) Het liefst met gevoelens ik zal het begin alvast maar laten lezen : hoe kan je liefde voelen , als alles wat je kent haat is. hoe kan je naar waarheden vragen , als er steeds tegen je gelogen word. hoe kan je in het licht leven ,als alles wat je kent zo duister is. dit is dus het beginnen , nog lang niet af maar kan geen mooie tegenstellingen meer bedenken Graag ALLEEN tegenstellingen , zodat ik zelf de zinnen kan maken alvast bedankt , xxxx Mandy |
| reactie 1
|
|
|
Marouscha00 Berichten: 56 |
begin, einde vroeg, laat groot, klein snel, langzaam praten, zwijgen samen, alleen zitten, staan lawaai, stilte Hopelijk kan je er wat mee, een aantal vind ik zelf in ieder geval erg mooi |
| reactie 2
|
|
|
mandy2468 Berichten: 410 |
ik zal eens kijken , heb nu de zinsopbouw al veranderd en nog 2 nieuwe tegenstelling erbij gedaan nl '' lachen - huilen '' en '' vorige - volgende '' eigenlijk is dat een beetje hetzelfde als einde en begin ( in de zin waarin ik heb heb gebruikt ) Heel erg bedankt btw Hij is bijna af , alleen nog een einde zo is hij nu hoe kan je liefde geven , als alles wat je kent haat is. hoe kan je naar waarheden vragen , als er steeds tegen je gelogen word. hoe kan je in het licht leven ,als alles wat je kent zo duister is. Hoe kan je met het volgende deel in je leven doorgaan , als je geen tijd krijgt om het vorige af te sluiten. Hoe kan je stijgen , als iedereen je dwingt te dalen Hoe kan je je groot houden , als je het liefst klein wil zijn |
| Naar boven | |