1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Zingen

datum 17-04-13 18:19
startpost
Suusie
Wie heeft er verstand van zingen?
Ik heb eigenlijk beetje tips nodig hihi
Volgende week is de talentenjacht van mijn school..
En dan wil ik het wel goed doen
Als iemand me tips kan geven, kan ik diegene een mail sturen met
daarin een opname van wat ik ga doen
xxx
datum 17-04-13 19:02
reactie 1
Patros-Fibros
Ik kan je misschien wel tips geven, maar dan moet ik wel eerst weten wat voor hoogte qua zangstem je hebt
datum 17-04-13 19:47
reactie 2
Suusie
of ik kan die geluidsopname doorsturen
dan hoor je het meteen
maar ik denk zelf dat ik metso-sopraan ben
ook al zegt mijn zanglesdocente dat ik sopraan ben
datum 17-04-13 22:31
reactie 3
Patros-Fibros
Mijn mailadres is [email protected]
datum 18-04-13 19:00
reactie 4
Suusie
e-mail is verzonden
datum 19-04-13 18:04
reactie 5
Marouscha00
Ik heb van een vriendin gehoord dat je wanneer je zingt moet zingen alsof je boos bent. Niet echt gaan schreeuwen, maar wel een beetje je stem verheffen zeg maar...
datum 19-04-13 18:46
reactie 6
Suusie
nou nee..wel bij rock maar als je een liefdesliedje zingt, moet je dat dus totaal niet doen. Je moet je stem zo doen zoals het liedje is bedoeld. Vrolijk liedje, zing vrolijk. Verdrietig liedje, zing treurig. Boos liedje, zing boos. zangles is echt leerzaam hihi
datum 19-04-13 18:47
reactie 7
Marouscha00
Oke, ik herhaal ook enkel wat Sophie zei. Zelf vind ik zingen eerlijk gezegd niet heel interessant maar ik dacht, misschien heb je wat aan de tip
datum 19-04-13 20:23
reactie 8
Patros-Fibros
Je moet bij een lied altijd aan iets denken waar het lied over gaat, bijvoorbeeld emoties of gebeurtenissen.
datum 19-04-13 20:29
reactie 9
Suusie
precies
dan kan je op zich altijd met gevoel zingen en gevoel overbrengen
datum 19-04-13 21:17
reactie 10
bibi2366
zingen doe je vanuit je hart, vanuit wat je hebt mee gemaakt, vanuit wat je kent

je kan nog zo een goede stem hebben, maar als het gevoel erin ontbreekt, is het niks, kaal en leeg
dat is wat ik denk wat bedoeld word met schreeuwen. Je schreeuwd uit je hart niet met je stem., je hele ziel ligt erin, je zingt niet zomaar een song, je beleefd hem en uit hem.
datum 19-04-13 21:31
reactie 11
Suusie
ja dit doe ik allemaal al ik wilde eigenlijk tips voor het zingen van het liedje 'the climb' van miley cyrus
datum 22-04-13 00:09
reactie 12
Patros-Fibros
Dat is ook niet één van de gemakkelijkste liedjes. The Climb geeft een gevoel van 'ik ben vrij' dus met emoties heb je niet veel te maken. Je kunt dan het beste denken aan hoe de eigenlijke artiest het lied zingt, doordat je daar aan denkt gaat je stem een beetje mee met je gedachten. Bij zingen is het ook handig als je rustig door je neus blijft ademen en je concentreert op de tekst.

Je hebt trouwens een erg mooie stem, zeker voor jouw leeftijd. Dat zit wel goed hoor, probeer alleen nog iets meer je stem op je borst en keel te zetten, dus nog meer kracht/druk (als het lukt)
datum 22-04-13 17:11
reactie 13
Suusie
bedankt Meer mensen zeggen dat ik een mooie stem heb. Maar als ik dan naar talentenshows kijk... die zijn veel beter
en ik vind het btw wel een makkelijk liedje haha
ja van mijn zanglesdocente moet ik goed via mijn buik ademhalen en van allerlei dingen doen met mijn gezicht. Werkt heel goed zeker bij dat stukje van 'just keep pushing on' Oh, en aanstaande donderdag heb ik ook mijn aduditie voor Codarts in Rotterdam. Dat is een havo voor muziek. Dus de voorbereiding op het conservatorium zegmaar..en daar moet ik 3 liedjes voor zingen waarvan 1 nederlandstalig. ECHT SPANNEND
xxx
datum 22-04-13 17:22
reactie 14
Patros-Fibros
Ik denk dat jij minstens zo goed bent als de mensen waarvan jij zegt dat zij zo goed kunnen zingen. Je niet proberen te geloven in jezelf, geloof dat je het kunt en je kunt het. Bij de uithalen moet je er trouwens wel om denken dat je je stem niet overbelast. Volgens mij twijfel je daar ook nog bij. Als dat zo is, dat hoeft helemaal niet. Wees zeker van jezelf
datum 25-04-13 19:22
reactie 15
Suusie
Ik ga niet naar Codarts :'(
Maar de show van mijn school ging wel goed
Naar boven

Reageren op: Zingen

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.