Gedichten check: apart gedicht
|
startpost
|
|
|---|---|
|
jellzzz Berichten: 31 |
ik heb hier een gedicht gemaakt, en het is een beetje anders dan de andere gedichten die ik schrijf/heb geschreven. ik weet niet of het goed of slecht is...en daar gaat het mij ook even niet om. ik wil aan jullie vragen waar jullie denken dat het over gaat ik probeer alleen maar uit te leggen, dat je geen gras moet eten. en nou niet meteen gaan zeggen: ik ben mijn tas vergeten. want paarse bloemen bloeien niet, zodra de wind gaat waaien en zingt jou zus een wiegenlied? dan niet het gras gaan maaien! begrijp je nu wat ik bedoel? of moet ik weer herhalen? nee, laat maar zitten, hou je smoel. nou niet meteen gaan dralen. oke, ik zeg het nog een keer, sla echt nooit de kat van de buren. en doe je een dansje met slecht weer? dan zal het je bezuren! er zit echt een betekenis in, aan jullie te raden welke! |
| reactie 1
|
|
|
mirretje Berichten: 1 |
hmm...ik ga gewoon maar een gokje doen. misschien gaat het over moeite doen en smoesjes verzinnen. over niet alles geloven wat mensen zeggen en over de waarheid spreken. XD ik zit er waarschijnlijk HELEMAAL naast ^^ |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Grappig gedichtje Volgens mij gaat het over iemand die smoesjes verteld. En dat ie dat eig. niet moet doen omdat ie het anders zal bezuren. Klopt dat? |
| reactie 3
|
|
|
Nee, sorry, klopt allebei niet. Toch bedankt voor het raden Ik denk niet dat iemand het snel raad, het is niet zo vanzelfsprekend... Toch wist mijn vriend het meteen! Een van jullie nog een ander idee? |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 322 |
pfoe geen idee...... ben erg benieuwd? |
| reactie 5
|
|
|
oke, ik geef een tip: het gedicht heet: gesloten geest. |
| reactie 6
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Dat iemand allerlei dingen doet die anderen niet begrijpen..? |
| reactie 7
|
|
|
het is meer andersom: de wereld doet allerlei dingen die iemand niet begrijpt, omdat er iets in haar/zijn hoofd gebeurd wat alles verwarrend maakt. nu is de vraag: wat? |
| reactie 8
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
iemand die dementerend is misschien? |
| reactie 9
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Bijgeloof mss?? |
| reactie 10
|
|
|
En tien punten voor marill!! Het gaat inderdaad over iemand die aan het dementeren is. |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Ja, dat kon ook nog natuurlijk |
| reactie 12
|
|
|
Dank je Ik wilde graag wat schrijven over dementie, omdat ik het interesant vind wat er met die mensen gebeurd, en ik zocht een manier om VANUIT hen te schrijven, niet OVER hen. |
| Naar boven | |