Gedichten check: Misbruik.
|
startpost
|
|
|---|---|
|
MurderSheWrote Berichten: 2 |
Een nieuw gezicht. Ik zou gewoon even, niet willen zijn wie ik ben. Totaal iemand anders zijn. Iemand die ik niet ken. Dat lijkt me fijn. Ik zou gewoon even, niet willen uitleggen waarom. Geen weggestopte herinneringen. Die me doen denken aan waar het ooit begon. Niemand die me ooit nog tot iets kan dwingen. Ik zou gewoon even, niet willen voelen. Geen pijn van binnen. Keihard werken aan mijn doelen. En zonder argwaan, me laten beminnen. Ik zou gewoon even, niet willen liegen. Of mezelf weer is bedriegen. Geen smoesjes en verzinsels. En niet langer wakker liggen van nachtmerries of hersenspinsels. Wat ik wil is een nieuw verleden. Geen argwaan of verdriet. Alleen nog kijken naar het heden. Mensen vertrouwen binnen mijn gebied. Een nieuw gezicht, om mee te lachen en te huilen. Waarachter ik, me niet langer hoef te verschuilen. |
| reactie 1
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
wat een heftig gedicht, hopelijk niet jouw aangericht Liefs, Marill. |
| reactie 2
|
|
|
Patros-Fibros Berichten: 4572 |
Heftig maar erg mooi gedicht, Maar weet dat er iemand is die om je heeft. Hopelijk houdt jij je oude gezicht, Meid, wees blij dat je nog leeft. |
| reactie 3
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Heel mooie woorden....Liefs Vicky |
| reactie 4
|
|
|
MurderSheWrote Berichten: 2 |
Ik heb het geschreven uit ervaring ja. En dichten is mijn manier om het te verwerken, bedankt voor jullie lieve reacties! |
| reactie 5
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
er zijn wegen om te bewandelen onderweg zul je moeten handelen met je verleden om in het heden overeind te blijven staan wil jij die wegen begaan alles wat je ook doet onthoudt gewoon goed niets is zonder reden verleden, toekomst en heden |
| reactie 6
|
|
|
lutwine Berichten: 33 |
Gekwetst roodborstje Ik was een mager klein meisje Had een broos en tenger lijfje, Ik was de enige in de klas Die nog lichamelijk onrijp was Zo kwam ik helemaal vooraan Voor vijftien leerlingen te staan Mijn hemdje uit, tentoongesteld Zo werden mijn ribben geteld De meisjes kwamen één voor één Mij betasten , vel over ‘t been Ze betasten mijn uitstekende ribben ‘k Voelde hun aarzelende vingers trillen Kippenvel van een koud geraamte Gebogen hoofd van naakte schaamte Hoe kon een juf mij dit aandoen Had ze dan helemaal geen fatsoen? Na jaren in mijn geheugen gegrift Op mijn ziel geschreven met een dikke stift Ik was levend didactisch materiaal Voor mij blijft het echter een droevig verhaal Lutwine de cocker |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Mooi gedicht |
| Naar boven | |