Gedichten check: November 24th 25th
|
startpost
|
|
|---|---|
|
madeleine69 Berichten: 6 |
November 24th 25th (Geschreven voor een speciaal iemand) Als de wind het herfst landschap in hoge toonsoort toezingt Als de Novemberzon het afscheid nader in het geheugen prent Juist nu het jaar, vandaag, met de klok mee hard omgevlogen lijkt Wens ik jou stiekem toch nog een warm welkom terug naar hier Als de nieuwe maan mij de hemel van toen opnieuw belicht En als een traan opnieuw zijn oceaan als een klein kind verkend Hertreden jouw woorden het toneel als een tactische Stratego rij Een intens duel dat zeker zijn regie weerkaatsend opgevoerd heeft gezien De ‘zelf leer’ heb je als een web vakkundig gekit De kanalen ingevroren waar ik juist enthousiast naartoe was gerend Kan je maar niet vergeten terwijl mijn toekomst zelf zo mooi prijkt Memento’s sjilpen zijdelings om beurten hun overtuigingslied Wederkeren naar tijden van gister brengt een reden tot zicht Een blijk dat vrede met jou en vooral met mijn innerlijke zelf weerlegt Mezelf lang van scenes verweten, een mineur dat binnen niet meer rijst Mijn natuur danst momenteel zich vrij van wolk terneer geknield verdriet Was verdwaald in het bos van nevel en belevenis Onderzoekend richting oeverkant waar kleurmenging mij niet beklemd Diep gezonken in gedachte kamers van mijn zijn Waar duisternis volgde na een geknutselde speelruimte van onecht plezier De ‘zelf leer’ heb je als een web vakkundig gekit De kanalen ingevroren waar ik juist enthousiast naartoe was gerend Kan je maar niet vergeten terwijl mijn toekomst zelf zo mooi prijkt Memento’s sjilpen zijdelings om beurten hun overtuigingslied En er straalt licht boven nu zo mooi transparant als honing Moeder aarde wijst mij het beloofde land ver weg De sterren dansen in harmonie het universum te rijk Ik kan je waar dan ook voelen, ook al ben je ver weg, heb je lief Als zonlicht het één worden van het hart binnen oplicht Voel ik de liefde stromen als de ‘Morgen Lente’ Memories aan jou fonkelen als een ster als ik op een uur even eenzaam lijk HEB JE LIEF … ____________________________________________________ Persoonlijk gedicht geschreven door: Madeleine Oppelaar In copyright of: © Madeleine Oppelaar. Datum gedicht geschreven: 31 December 2012 (begonnen op 24 November 2012) Tijd Close: 23:59.40. Thema: Tweelingzielen, vrede maken, verlangen, hem niet kunnen vergeten Gelieve niet kopiëren zonder het schriftelijk OK woord van de maakster zelf. Bijzondere dank! Lieve groet, MSCE Oppelaar ________________________________________________________ |
| reactie 1
|
|
|
Bibilovesskielos Berichten: 127 |
mooi! |
| reactie 2
|
|
|
Dank je Bibilovesskielos Warme groet, Madeleine. |
| reactie 3
|
|
|
Het is waar wil je mijn gedichten bekijken |
| reactie 4
|
|
|
Op een plek waar je goede feedback zou kunnen verwachten misschien? Groetjes, Madeleine. |
| reactie 5
|
|
|
Wat bedoel je |
| reactie 6
|
|
|
Gewoon opbouwende kritiek op mijn schrijfwerk |