Gedichten check: hoe verder?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
marill Berichten: 1.058 |
voorbij is haar geduld wie geeft ze daarvan de schuld kwijt is ze haar vrijheid dank zij de overheid geen indicatie mevrouw leer maar weer lopen en gauw hoe dan meneer alle botten doen zo'n zeer dat komt door mijn harde werken weet u, later zal je het merken nu ben ik oud en versleten vanmorgen zijn ze me vergeten het ontbijt is al voorbij ziekelijk lig ik erbij de zuster heeft geen tijd dat komt door de overheid die de indicatie herzien want heel misschien kan deze mevrouw weer zelf aan de sjouw wat ik u wil vragen komt u eens enkele dagen mijn plaats innemen in dit bed ben ik benieuwd of u het red met plezier zal ik mijn plaats afstaan zal ik wel voor u op reis gaan |
| reactie 1
|
|
|
Kirbybom Berichten: 100 |
Een mooi gedicht en rijmt ook nog knap. dat kan ik niet. |
| reactie 2
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Heel erg mooi! |
| reactie 3
|
|
|
bibi2366 Berichten: 47 |
prachtig gedicht en helaas veel te waar en bij de tijd |
| reactie 4
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
daarom heb ik het ook geschreven, het is echt de werkelijkheid. Laatst zei iemand dat de ministers wel naar oorlogsgebieden reizen om daar te observeren, maar nooit eens iemand komt kijken in de huizen voor ouderen, wat hun bezuinigingen aanrichten. Ja, ik werk in zo'n huis en het is triest dat ik 10 minuten krijg voor iemand om hem/haar uit bed te helpen, ontbijt te maken en liefst ook nog in die 10 minuten help met wassen en aankleden! Knap als iemand dat voor elkaar krijgt. |
| reactie 5
|
|
|
bibi2366 Berichten: 47 |
Misschien moeten wij daarover de nieuwe gedichtenwedstrijd maken want ook ik schrijf mijn frust erover graag van mij af, al post ik dit hier niet, want oh wat zijn wij machteloos en er zijn zoveel verhalen, die de politicussen niet zien, niet willen zien maar zij hoeven dan ook echt nooit in de schoenen van de geduperden van hun besluiten over het wel en weh van mens te staan |
| Naar boven | |