Gedichten check: Een klein meisje
|
startpost
|
|
|---|---|
|
JustAGirlCalledAlison Berichten: 34 |
Hoi iedereen, ik wou graag eens weten wat jullie van dit gedicht vonden. Veel leesplezier. Misschien kunnen jullie ook tips geven als jullie het niet goed vinden? Alvast bedankt om de moeite te doen om het te lezen. xx JustAGirlCalledAlison Een klein meisje, vol verdriet, zit daar. Alleen, moederziel alleen. Een klein meisje, vol van haar leven, zit daar. Alleen, moederziel alleen. Niemand wil haar, ze voelt zich als een sigaar, gebruikt om iemands pleziertje te voldoen. Niemand houdt van haar, ze voelt zich een blaar op iemands lijf, alleen maar een last waar je zo snel mogelijk van af wil. Niemand merkt dat ze te jong is om dit alles te voelen. Iedereen wil haar weg. "Gooi haar weg, gooi haar over de heg!", Schreeuwen ze. ze voelt zich als water, iets dat weg vloeit, zomaar en waarvan niemand zich afvraagt waar het naartoe is gegaan of waarvan het is gekomen. Men zal alleen om haar geven als haar leven is gedaan. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Het gedicht is erg mooi, mooi geschreven. Alleen even een tip; bij sommige zinnen, lange zinnen mag je wel een enter tussen gooien, zodat de lange zinnen niet lang zijn, dat leest dan toch wel iets makkelijker. Maar dat vind ik hoor Ik zou zeggen, ga zo door met schrijven. Want je kunt het echt hoor |
| reactie 2
|
|
|
gekke-ikke Berichten: 28 |
ik vind het een super mooi gedicht. ik zie mezelf er ook wel een beetje in terug, ik ben misbruikt door een loverboy en toen ik terug thuis was wilde ze me liever weg hebben. Maar inderdaad sommige zinnen kunnen korter wat meer de nadruk op de zin legt, en niet alles hoeft te rijmen. Ik dicht vaker dan dat ik rijm omdat ik rijmen moeilijk vind en het meestal zo perfectionistisch vind staan wat een gedicht niet perse mooier maakt vind ik. maar dit is mijn mening net als wat Nathan zegt ; ) Ik vind het wel een super mooi gedicht en zal ook derest van je gedichten lezen want je hebt het echt in je Groetjes Gekke- Ikke |
| reactie 3
|
|
|
JustAGirlCalledAlison Berichten: 34 |
Dankjewel, ik vind het echt leuk dat jullie niet alleen zeggen dat mijn gedicht goed is maar dat jullie me ook advies geven. :') Ik zal in mijn volgende gedichten proberen daar rekening mee te houden. Maar ik beloof niets want ik weet niet of het me gaat lukken. :/ En aan gekke-ikke: Ik vind het echt een compliment dat je jezelf in dit gedicht herkent. Ook al is het niet zo'n positief gedicht om jezelf in te herkennen. Ik hoop dat alles nu wel goed is bij je thuis.. Groetjes JustAGirlCalledAlison xx |
| Naar boven | |