1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Ideeën en suggesties: gedichten op facebook

1
datum 12-02-13 01:03
startpost
bibi2366
Misschien een domme vraag, maar ik zag net toevallig omdat ik even een gedicht opnieuw bekeek, dat die 2 keer bij iemand op facebook staat. Dat wist ik niet, vond dat wel erg leuk, maar gezien dat ik steeds meer gedichten schrijf, meesten niet opnieuw bekijk, behalve bij een reactie, vindt ik het erg jammer dat ik er alleen maar achter kan komen, als ik ze allemaal regelmatig terug kijk..

Nu even mijn domme vraag, kan ik ook een melding krijgen als iemand mijn gedichten op facebook of twitter zet? Niet dat ik dan weet wie het doet, maar is gaaf dat gebeurd, vind ik.
Schrijven blijf ik doen, al leest niemand het ooit, maar echt super als anderen het waarderen. Dat wil ik dan dus ook graag weten.
datum 12-02-13 11:13
reactie 1
besto
Helaas is dat niet mogelijk, we kunnen die aantallen alleen weergeven op de pagina waar het om gaat.
datum 13-02-13 14:01
reactie 2
DJolien
Hoe bedoel je, lees je bij vrienden in facebook terug dat ze jou gedicht in hun facebook hebben geplaatst? En zetten ze er dan ook in dat het jóu gedicht is?
Ik zelf heb namelijk niet graag dat mensen mijn gedichten op hun twitter of facebook account zetten... want dan lijkt het net alsof ze het gedicht zelf hebben geschreven. Sommige vriendinnen zetten wel eens mijn gedichten in hun facebook, maar dan melden ze er bij dat het van mij is..
datum 13-02-13 14:25
reactie 3
bibi2366
Iedereen kan via een muisklik je gedicht op facebook zetten, maar dan zie je alleen het begin ervan, voor de rest moeten ze op de link klikken, dan komen ze op je pagina hier waar je gedicht op staat. Ik zag bij toeval, dat mijn link naar een gedicht dus ergens op facebook staat.

Dat het helaas soms gebeurd dat iemand een gedicht kopieeerd en niet de naam van de schrijver er bijzet, is jammer, maar niks aan te doen. enige optie is het nooit online te zetten, maar gezien dat ik mijn gedichten graag laat lezen, neem ik dat risico maar..
datum 13-02-13 14:29
reactie 4
Eri369
Ik heb er ook niks op tegen dat ze mijn gedichten overnemen, maar vind het niet meer dan normaal dat ze erbij zetten dat het niet van hun zelf is.
datum 13-02-13 16:59
reactie 5
DJolien
Klopt, en dat bedoel ik dus ookal, ik vindt dat dus ook. Als mensen gedichten plaatsen dat ze de naam van de schrijf/s/er ook zeggen. Want anders lijkt het net alsof ze zelf de gedichten hebben geschreven..
datum 13-02-13 22:19
reactie 6
Autisme
Het is idd wel het fijnste dat ze even je naam vermelden, maar denk ook dat we niet kunnen vermijden dat er gekoppieërd word...en dat is jammer, maar ook iets waar we spijtig genoeg niks aan kunnen doen...
datum 17-02-13 11:35
reactie 7
Eri369
In feite zou je je vereerd moeten voelen als je gedicht gekopieerd wordt. Het is een blijk van waardering. Het betekent gewoon dat ze je gedicht mooi vinden. En ja, als ze dan je naam er niet bij zetten dan is dat jammer. Je kunt in ieder geval wel zelf je gedicht op facebook zetten als je dat wilt. Anderen kunnen het dan delen en dan staat je naam er toch bij.
Naar boven

1

Reageren op: gedichten op facebook

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.