Gedichten check: Stoppen met roken
|
startpost
|
|
|---|---|
|
PatrickS Berichten: 57 |
We kennen ze uit strips maar geloof me, ze zijn echt onzichtbaar op je schouders staan ze een duiveltje links, een engeltje rechts Begin lekker met roken, gewoon zodat je stoer lijkt Nee doe dat nou niet denk liever aan je gezondheid! Dan blijf je even stevig staan, je luistert naar de engel maar dan is er een tegenslag de duivel haalt je binnen als een visser met een hengel een peukie voor ontspanning dat is waar het dan begint en als je dan begonnen bent... niemand die je stoerder vind daar zit je dan, met je verslaving conditie verdwenen, stinkende vingers en je tanden worden geler dan fluistert de engel, ken je me nog? je wint er niets mee het word tijd dat je stopt en dan wil je niet meer, het stoppen begint maar zonder nicotine ga je zomaar door het lint Daarom bouw je het af, van een pakje naar 1 of 2 peuken per dag zo gaat het al beter je lichaam gaat de nicotine vergeten Je verslaving word vager je rookt er niet één meer en dat al drie dagen! Tot het moment dat de duivel gaat klagen hij kan het niet accepteren, door de engel verslagen!? Hij gaat je overhalen de engel zegt dat hij liegt maar de duivel is overtuigend en vertrouwd als een vriend Je heb er één verdiend! je doet het heel goed hoor! Al drie dagen niets! zo word je bedrogen maar je trapt er weer in goed vol gehouden, nu een peukie als beloning en je gaat er weer voor weer terug naar een pakje per dag het is even ontspannend maar de tranen verzamelen achter je lach je wilt nu echt niet meer je bent het helemaal zat je weet dat het niet lukt tenminste, niet op eigen kracht Je hebt hulp nodig de engel is sterk, maar ook zijn krachten komen van boven dus richt je tot god via de deur in je hart vraag om zijn hulp, de duivel raakt in de war hij kan het niet meer winnen, en het engeltje staat dan op je schouder te zingen Dit is mijn verhaal ik vond de kracht diep van binnen ja, zo kan het gaan Ik ben nu gestopt en zal nooit meer beginnen! |
| reactie 1
|
|
|
Jaikdicht Berichten: 115 |
Ik vind het een erg mooi gedicht. Het leest makkelijke en ik vind het leuk dat je telkens terugkomt met het engeltje en het duiveltje. Knap van je dat je toch bent gestopt, iets om trots op te zijn! Echt mooi gedicht! |
| reactie 2
|
|
|
Bedankt! fijn om te horen.. dankjewel, ben er zeker trots op! |
| reactie 3
|
|
|
beshnoemara Berichten: 57 |
sluit ik me bij aan, zeker leuk geschreven en nou volhouden he! |
| reactie 4
|
|
|
boedha Berichten: 15 |
mooi omschreven patrick .. veel succes ermee Sigaret Jeetje, wat ik nu heb meegemaakt Gedroomd over een sigaret Wat voelde ik mij kaal en naakt Baas zijn over een enkele sigaret Is toch niet zo moeilijk Ik was er helemaal van ontzet Wie had dat nu gedacht Zweet brak aan alle kanten uit Wat had ik het zwaar vannacht Wakker geworden had zoiets van Verdorie ik sta boven een sigaret Ik die mij nu heerlijk voel en ontspan Dat houd ik mij voor keer op keer Z’n stickie wil ik niet meer opsteken Wil helemaal geen sigaret meer |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Echt een leuk gedicht, goede tekst, Patrick En volhouden ermee. |
| reactie 6
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik rook zelf niet, maar ik weet van anderen dat beginnen makkelijker is als stoppen. En hoe langer je rookt, hoe moeilijker het is om te stoppen. Maar het is goed dat je nu echt wilt stoppen, bent gestopt. Ik hoop dat je het vol blijft houden! Overigens een mooi gedicht, en het geeft echt aan hoe het is als roker.. |
| reactie 7
|
|
|
Bedankt voor de leuke reacties allemaal, wil ook nog even zeggen dat het ook om andere verslavingen/verlangens zou kunnen gaan.. Ik geloof dat elke verslaving wel zo'n beetje het zelfde werkt. |
| Naar boven | |