1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Nieuws: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

datum 26-12-12 16:31
startpost
besto
avatar Berichten: 524
Hoi iedereen!

In het topic van de vorige gedichtenwedstrijd kwamen al een aantal reacties over een mogelijk thema voor een nieuwe wedstrijd. Hier zijn wij in mee gegaan en hebben nu de wedstrijd geopend met als thema: Pesten.

Gezien de relevantie van het onderwerp in de huidige tijd lijkt het ons goed om de aandacht hierop te vestigen.

We zijn benieuwd naar jullie inzendingen!

Als enige kleine wijziging worden er nu geen 40 maar 50 gedichten geselecteerd voor de stemming. De bundel zal waarschijnlijk wel uit 40 gedichten bestaan.

Succes en groet!

Matthijs
datum 02-01-13 16:40
reactie 1
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 76
Ooh leuk, ik doe mee:-)
datum 10-01-13 20:33
reactie 2
Mrssterretje
avatar Berichten: 142
Echt heel leuk die wedstrijden ! Goed voor ieders zelf vertrouwen denk ik en ook leuk om gewoon te kunnen zeggen dat je mee doet! Heel goed iets van deze site die wedstrijden.
datum 27-01-13 20:10
reactie 3
lutwine
avatar Berichten: 33
die wedstrijden zijn heel leuk om mee te doen, ik maak veel mensen warm om mee te dingen, hoe meer 'pesters' hoe meer vreugde in dit geval!!!!
aan allen ' veel veel succes', ik geniet in alle geval met volle teugen
groetjes
lutwine
datum 30-01-13 10:16
reactie 4
DJolien
avatar Berichten: 772
En deze wedstrijden zijn leuk! Door die gedichtenwedstrijden stimuleer je dichters om een gedicht in te sturen, want een uitdagende gedachte kan zijn, bij waarschijnlijk een deel van de ingezonden gedichten:
Misschien wint mijn gedicht wel! Want vorige keer was dat niet het geval, dus ik blijf proberen. Want stel.... dat ik nu z'n prijsje win! voor wie nog mee wil doen, opschieten!! Morgen sluiten ze de wedstrijd xx
datum 01-02-13 13:32
reactie 5
besto
avatar Berichten: 524
Omdat we bij deze wedstrijd eigenlijk niet konden kiezen tussen alle inzendingen hebben we vrijwel iedereen doorgelaten naar de stemronde. Die zal ook bepalen wie er uiteindelijk in de bundel zullen komen.

Succes allemaal en bedankt voor de inzendingen!
datum 01-02-13 14:17
reactie 6
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 49
Goed besluit van de redactie... nu maakt iedereen dezelfde kans! Overigens lukt stemmen hier nog niet aangezien er een rood vak in beeld komt met de tekst "Stemmen voor de wedstrijd kon tot 17 februari 23:59!", dus er staat denk ik nog iets noet goed ingesteld. Succes iedereen.
datum 01-02-13 14:19
reactie 7
besto
avatar Berichten: 524
Ik zag het net zelf ook, het werkt nu
datum 02-02-13 01:33
reactie 8
bibi2366
avatar Berichten: 47
ik vind het allemaal maar prima, al had ik liever gewild dat jullie minder gedichten in de eindselectie hadden gedaan, ik hoop dat ik dit mag zeggen

bij de gedichten over pesten zit een duits gedicht, welk erg leuk is , maar over kerst gaat .
Mijn moedertaal is duits, ben het verleerd om zelf foutloos in die taal te schrijven, maar het lezen in die taal is voor mij nog steeds natuurlijk, dus als jullie bij het keuren van duitse gedichten hulp nodig hebben, hoor ik het graag
datum 02-02-13 11:19
reactie 9
PatrickS
avatar Berichten: 57
Ik wil niet vervelend zijn maar volgens mij gaat het niet helemaal eerlijk zo..
Het is toch de bedoeling dat het mooiste, ontroerendste gedicht gaat winnen?
Op deze manier met stemmen zal de gene met de meeste facebook/twitter vrienden winnen want waarschijnlijk zullen de meeste wel een oproep doen om op hun gedicht te gaan stemmen..
Dus waar gaat het nou eigenlijk om? het grootste vrienden netwerk of het beste gedicht?
datum 02-02-13 14:17
reactie 10
Verwijderde gebruiker
avatar Berichten: 322
eigenlijk ben ik het daar wel mee eens.... doe het zelf ook, maar zo komt het inderdaad uit op de meeste vrienden...
datum 02-02-13 15:13
reactie 11
Myself
avatar Berichten: 188
Ja ik sluit me aan bij Patrick, op deze manier is er eigenlijk niks aan en gaat het niet om het gedicht zelf....
datum 02-02-13 15:45
reactie 12
DJolien
avatar Berichten: 772
Daarbij als er 177 gedichten zijn waar op gestemt kan worden. Degene die hun gedicht als een van de laatste hebben ingestuurd, staan zo ongeveer helemaal onderaan. En het is eenmaal zo, mensen die boven in de lijst staan, deze gedichten zullen meer bekenen worden, omdat ze goed in beeld staan. Dus mensen die hun gedicht helemaal onder aan in de lijst hebben, zullen geen tot enkele stemmen krijgen, denk ik. Mijn gedicht staat niet heel hoog, maar ook niet heel laag. En mij valt het ook op dat de stemmen echt niet snel gaan, invergelijking van de gedichten boven in de lijst. En het stukje van, mensen met de meeste facebook en twittervrienden, dit zul je ongetwijfeld toch houden. xx
datum 02-02-13 16:26
reactie 13
besto
avatar Berichten: 524
Opzich hebben jullie daar wel een goed punt. We zullen bij de volgende wedstrijd eens kijken of we het op een andere manier kunnen doen. Met een selectie, maar dat alleen leden kunnen stemmen o.i.d. Voor deze keer houden we het even zo.
datum 02-02-13 18:24
reactie 14
bibi2366
avatar Berichten: 47
Ik denk dat ook niet vergeten mag worden, dat als de bundel uitkomt, het uiteraard leuker is als er ook kopers voor zijn. Ik heb ook vrienden die voor mij stemmen, maar een of twee of meer ervan gaan dit bundel waarschijnlijk ook aanschaffen als ik erin sta.

Het is gewoon lastig voor heel veel goede gedichten, dat er zoveel in de wedstrijd zijn, veel ook met dezelfde naam. Ik probeer ze telkens allemaal te lezen, maar raak ook telkens het overzicht kwijt. Dus voor een kleinere selectie stem ik wel. Dan is de kans groter dat ze allemaal gelezen worden en er eerlijk voor gestemd wordt
datum 04-02-13 00:17
reactie 15
Eri369
avatar Berichten: 78
Deze gedichtenwedstrijd was een behoorlijk succes, gezien het aantal gedichten wat ingestuurd is. Dat maakte de selectie vast niet gemakkelijk. Maar ik ben van mening dat er veel te veel gedichten in de lijst staan. Dat maakt het stemmen er niet gemakkelijker op. Trouwe leden hebben misschien de meeste in de afgelopen tijd wel gelezen en hebben al een voorkeur, maar niet-leden gaan ze echt niet allemaal lezen. Zo komen de laatste gedichten niet in beeld en zal er ook niet op gestemd gaan worden. Ik heb zelf ook de neiging om de gedichten te lezen waar het meest op gestemd is want - die zullen wel het mooist zijn - . Dus ik vind het een goed idee dat er bij een volgende wedstrijd een kleiner selectie gemaakt wordt.
Ik vind de keuze wel erg moeilijk want er staan wel heel veel mooie bij.
Naar boven

Reageren op: Nieuwe gedichtenwedstrijd!

Dit topic is gesloten, berichten plaatsen is niet mogelijk...