1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Ideeën en suggesties: Reacties

1
datum 22-12-12 09:14
startpost
teigetje80
Ik vind het jammer dat mensen zo weinig reageren op gedichten. Ze worden vaak gelezen, maarde reacties en feedback evt. zijn minimaal, terwijl het juist zo leuk is om het te krijgen 😉 Wat vinden jullie daarvan?
datum 22-12-12 11:36
reactie 1
marill
vaak vind ik het moeilijk om te reageren doordat:
- ieder schrijft met een bedoeling
- schrijft met een emotie
- schrijft vanuit een ervaring
- schrijft vanuit haar/zijn hart

als ik dan een gedicht in mijn ogen niks vind wil ik die ander toch in haar/zijn waarde laten, alleen als er echt om een eerlijk antwoord wordt gevraagd heb ik wel eens een reactie gegeven.
Verder reageer ik op gedichten die me echt raken via het forum of met een persoonlijk berichtje.
Wie ben ik om te oordelen over een gedicht.
Waar beoordeel je trouwens op, het roept bij de lezer een emotie op en die is voor iedereen ook weer anders.
Daarom heb ik ook moeite met recensies, de journalist of wie het ook maar is, die een gedicht, boek, film, muziek, liedjes beoordeelt doet dit altijd vanuit haar/zijn beleving, dat kan vooroordelen leveren bij personen die het nog gaan lezen, bekijken, beluisteren.
Voel je verder vrij om te reageren, dit is gewoon mijn eigen emotie en mening.

Liefs,
Marill.
datum 22-12-12 14:00
reactie 2
lutwine
je moet gewoon geluk hebben met een gedicht. Mijn gedicht 'moeder van een scheidsrechter' is een topper geworden in W. en O. Vlaanderen, Brabant.....over de grens....omdat er een campagne gevoerd werd tegen agressie en dat gedicht past op en top in het plaatje .In vele kranten kon ik mijn gedicht terugvinden, ben zelf op de lokale tv verschenen. dus.....een gedicht schrijf je in de eerste plaats voor jezelf, en de rest komt vanzelf......en dat is mooi meegenomen.
lutwine
datum 22-12-12 15:02
reactie 3
teigetje80
Ja is zeker zo dat het een kwestie van smaak en dat het een gevoel geeft waarvan je denkt van wow! En dat je dan een reactie geeft... Soms lees ik een gedicht en krijg ik dat gevoel meteen, ook de manier van schrijven ed en dan denk ik bij mezelf, hoe kan dat nou dat niemand hier nog iets van heeft gezegd! Gedichten zijn inderdaad voor jezelf, maar af en toe een klein pluimpje is gewoon fijn denk ik. En zeker alleen bij gedichten die je raken en die iets met je doen... Daar ben ik het sowieso mee eens!

Liefs Kyra
Naar boven

1

Reageren op: Reacties

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.