Huiskamer: Mijn vader
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Valab Berichten: 210 |
Hallo, Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn vader is een jaar geleden zijn werk verloren. Hij wordt nu de hele tijd boos. Ik word niet geslagen of zo maar het is wel niet zo leuk. Kan iemand mij misschien helpen? Valab-xxx- |
| reactie 1
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Ik weet niet precies wat er niet zo leuk is voor je Valab. Maar als iemand zijn werk kwijtraakt kan iemand heel erg in de put zitten door de zorgen. En mensen die zorgen hebben of bang zijn zijn gespannen en niet zo gezellig vaak. Ik weet niet hoe je met je vader omgaat maar misschien heb je wat aan deze tip: Leg je arm op zijn schouder, kijk hem aan en vraag, hoe gaat het eigenlijk met je. Misschien raken jullie dan in gesprek en begrijp je hem beter. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte |
| reactie 2
|
|
|
marill Berichten: 1058 |
nu ken ik jouw situatie natuurlijk niet, het is wel mijn ervaring dat als iemand zijn baan verliest daarmee ook zijn waardigheid een flinke knauw krijgt. Als die persoon er niet over kan/wil praten worden de emoties zo opgekropt dat het zich uit in woede, angst, boosheid. Als je dan ook nog de plicht hebt om te blijven solliciteren en iedere keer weer afgewezen wordt doet dat meer met iemand dan je misschien zou vermoeden. Probeer er met je vader over te praten en als dit niet lukt praat jij zelf eens met iemand, of laat je vader met een "buitenstaander" praten. Iemand die niet zo dicht bij staat kan gemakkelijker naar de kern van het probleem gaan bij je vader. Heel veel kracht in deze moeilijke periode. |
| reactie 3
|
|
|
Bedankt maar ik heb ineens goed nieuws gekregen mijn vader heeft weer werk gevonden!!! |
| reactie 4
|
|
|
Reiziger Berichten: 136 |
Dat is goed nieuws! Een kerstkadootje. |
| reactie 5
|
|
|
Ja dat dacht ik ook |