Gedichten check: De wetten van de verleiding
|
startpost
|
|
|---|---|
|
annadicht Berichten: 1 |
We praten, lachen, dansen. Ik voel je blik, je huid, je geur, je hand rondom mijn zij De avond valt ; zo spelen wij Ik ben de prooi ik ben de jager. Het ritueel. Van zachte zinnen bekleed met tedere handgebaren. Je hebt me, zo denk je. Speels duwend, sturend draaiend, zwieren wij door vertrekken en als vingertoppen loslaten zoeken jouw ogen mijn blikken door de ruimte. Lachend laat ik mij uiteindelijk vangen in jouw staren; wanneer ik veins gedachteloos te zijn, wanneer ik speel te praten met onbekenden, wanneer ik mij verstop achter lachende gezichten. De nacht is jong. jij en ik, wij spelen ons spel volgens de wetten van de verleiding. Maar dan, als de nacht zich in ons heeft geschuild Komt een speler uit onbekende hoek. Zij verslapt jouw aandacht voor mij, je hand om mijn middel laat los. Mij hier latend voelt het als bedrog Onze woorden die als elastieken trokken, hebben losgelaten. Het jachtterrein is grillig en de regels van het spel zo verraderlijk als venijn Het doet pijn een ego te verliezen. De winst is binnen met haar ga je naar huis Ik blijf achter, de slechte verliezer, moe het spel te spelen. |
| reactie 1
|
|
|
merel12 Berichten: 45 |
heel mooi!!! |
| reactie 2
|
|
|
boedha Berichten: 15 |
mooi verwoord ..annadicht .. kreeg er kippenval van .. groetjesssss |
| reactie 3
|
|
|
Donkerman Berichten: 23 |
interessante beeldspraak ! alleen : 'ik voel je geur' - dat lijkt niet te kloppen... |
| reactie 4
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
Het is mooooooooooooi |
| Naar boven | |