Gedichten check: Stille fluistering
|
startpost
|
|
|---|---|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Gefluister in mijn gedachten Stilletjes, maar altijd aanwezig Heel ver op de achtergrond Sturend, verlichtend, bedrukkend Continu houdt dat gefluister me bezig Parten speelt me dat gefluister Luisterend naar mijn eigen stem Steeds weer leidend naar vertakkingen van wegen Wegen die mij af laten glijden van de hoofdweg van mijn leven Waardoor ik instinctief moet kiezen Tussen mezelf of het gefluister Waar ik tot op heden nog steeds naar luister Pratend in mijn hoofd tegen het gefluister Loop ik door straten, bossen en achterafwegen Kom ik daar nu mezelf weer tegen? Of is het gefluister Juist een andere kant van mijn eigen ik En kan ik vanuit onzekerheid niet kiezen Waardoor de fluisterende stemmen mij begeleiden Naar het kiezen van de juiste weg Zijn deze gedachten niet gewoon de dingen Die ik herhaaldelijk tegen mezelf zeg? Altijd gedacht dat dit gefluister Anders was dan anders en niet van mezelf Waardoor ik steeds mezelf strafte Omdat ik niet kon vertrouwen op het juiste Onzekerheid en angst Staan voorop in de fluistering Sta soms voor de spiegel met gebalde vuisten Hopend dat het gefluister Verder naar de achtergrond ging En verder kon gaan op mijn eigen hoofdweg Zonder deze terugkerende bevestiging Bevestiging voor alles wat ik doe Zoekend naar de hoofdweg van mijn leven Dat is wat de fluisterende stemmen me geven Ik denk soms: Houd op, ik kan het best zelf! Ik heb geen hulp nodig, maar denk dan bij mezelf De eenzaamheid van vroegere tijden Hebben gemaakt dat ik me laat leiden Door zelf ingevulde bevestiging Van belangrijke anderen die me konden veranderen Me hebben geholpen, every step of the way Vandaar dat de fluistering Diep in mijn gedachten zal blijven bestaan Die stille fluistering daarvan kan ik op aan! |
| Naar boven | |