Gedichten check: Destructieve verbondenheid
|
startpost
|
|
|---|---|
|
teigetje80 Berichten: 36 |
Twee mensen met elkaar verbonden Verbonden in liefde maar ook in strijd Deze verbondenheid kent zonden Maar deze worden verblind door de tijd Met tijden samen, steeds vaker alleen Gevoelens en gedachten in elkaar verweven Muren gebouwd om innerlijke leegte Waar is de eigenheid gebleven? De leegte van samen geeft een enorme band De verbondenheid een veilige haven Dat houdt het samenzijn in stand In stand de impulsen die verslaven Eigenheid verdwenen naar de achtergrond Waardoor de eigen ik niet meer kan groeien Die juist de diepste dalen doorstond De verdwenen ik die de liefde dood laat bloeien Destructieve verbondenheid ziet alles zwartwit Continue strijd geeft reden tot verlaten De eigen ik zoekt een pad waardoor het zichzelf niet split Maar wil constructie niet binnenlaten De angst die de afhankelijkheid in stand houdt Staat stevig vooraan in de rij Ook al voelt de afhankelijkheid zo vertrouwd De wankeling is echter zeer nabij Voor een moeilijke keuze staan deze twee mensen Het gevecht van liefde en strijd is teveel En hoe zij ook zouden mogen wensen Zijn deze wensen nog wel reëel? |
| reactie 1
|
|
|
Valab Berichten: 210 |
Waaaaaaaaaaaaaaaaaw |
| reactie 2
|
|
|
lisahopman Berichten: 7 |
Heel mooi! |