1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Ben ik ik?

1
datum 17-09-12 19:55
startpost
Verwijderde gebruiker
Wacht, als ik ik ben? Ben jij dan jij? En zou ik ooit kunnen weten wie jij bent? Zo ja, weet jij wie ik ben? Vertel het dan eens a.u.b, ik weet het niet.

Een zonnige dag. Ik zat zoals gewoonlijk op mijn vensterbank. Ik had weer eens niets te doen vandaag. Dus, een heel normale dag. Voorzichtig pak ik mijn nieuwe schoolboeken. Ik moet er heel voorzichtig mee zijn, ze zijn pas nieuw. Ik blader even van Frans naar Godsdienst tot het eind van Latijn.. Dat herhaal ik een poosje. Er wordt op de deur geklopt. Het zal mama wel zijn. Houterig sta ik op en loop naar de deur. Het koude metaal van de klink in mijn hand doet me huiveren. Zo koud was hij nog nooit. Mama komt binnen, ze vraagt of ik weer niets te doen heb. Ik haal mijn schouders op, mama verdwijn. Ik denk dat ze mijn raar gedrag beu is. Ach ja, kan ik niet veranderen toch. Iedereen heeft me steeds geleerd mijzelf te zijn. Ik kijk op mijn horloge, 15:27. Nog 13 minuten voor de buurman thuis komt en zijn vrouw begroet die altijd stipt om 15.38 naar buiten loopt. Ja daar gaat de deur open en ja hoor, even later komt de buurman thuis. Ik denk even na, om 17.36, laat de man van om de hoek zijn hond uit en passeert de melkboer. Ik schrik, mijn kat streelt even langs mijn enkels. 17.34 ik pak snel mijn schetsboek. Daar komt de ‘koeiencamionette’ van de melkboer. In een paar vluchtige lijnen staat hij erop. Als ik hem wat sneller zou tekenen, zou hij dan ook sneller weg zijn? Geen idee, moet ik eens proberen. Ik loop naar beneden. Mama vraagt wat ik ga doen. Ik weet toch wat ik ga doen? Dus waarom vraagt ze het aan mij? Wil ze mij verwarren? Ik loop gewoon zonder te kijken verder. Hup, ik sta al in de garage. Snel pak ik mijn rollerblades. Ik knoop ze behendig vast. 17.47, ik skate langs de straten. Iedereen bekijkt me met dezelfde blik. De kruidenier zwaai eens. De bakkersvrouw geeft me een broodje. Dat doen ze elke dag. Zo doe ik elke dag mijn ronde tot ik aan de brug kom. Die ga ik nooit over. Hij is lelijk grijs en kil. Ooit heb ik het gewaagt om er over te gaan. En een paar uur later was er een rare mevrouw die iets wit rond mijn arm deed. Dat deed heel veel pijn. Ik wil dat nooit meer. Bij schreeuw ik het uit, ik wil het niet! Maar ik hou me in, de mensen kijken als zo raar. Ben ik dan zo abnormaal? Wat is normaal? Ben jij normaal? Wie ben jij? Wie ben ik? Door al die vragen krijg ik hoofdpijn. Snel rij ik terug naar huis. 19.56, ik zit voor de tv. Mama is naar haar werk en een papa heb ik niet. 20.03, thuis begint een paar minuten te laat, ik word boos. Waarom zijn ze toch altijd te laat? Ik ben heus niet de enige die van een vaste structuur hou hoor! BAM, daar vliegt mijn glas tegen de muur. Mama zal boos zijn. Maar dat is niet erg, ze haat me toch al. Ik wil haar graag het eens vragen, wat ze nu eigenlijk van mij vind. Maar daar is nu geen tijd voor eerst, naar thuis kijken. 20.37, ik vlieg weer naar boven, thuis is gedaan. Mijn vingers vliegen behendig over de piano toetsen. Ik speel van alles, gewoon spelen is leuk. Ik zou graag nog beter worden. Dus ik blijf oefenen. De deur slaat dicht, mama is thuis. Ik hoor een gil, ik vergat het glas op te ruimen. Mijn naam wordt gegild, ik reageer niet. Ik trek snel mijn pyjama aan, gordijnen dicht. Ik zet mijn wekker om 6.30. Nog een laatste keer kijk ik op mijn kalender om te weten te komen wat ik morgen zal doen. Nu weet ik weer waarom al die boeken op mijn bureau liggen. Naast morgen staat in rode vette letters, eerste dag nieuwe school. Hoe zal het er zijn? Wie zal er zijn? Zal ik aanvaard worden? Met een hoofd vol vragen val ik in slaap.
datum 17-09-12 21:02
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Pff zo mooi weer! Echt super geschreven! Liefss xRianne
datum 19-09-12 19:09
reactie 2
merel12
mooi geschreven!!! x merel
datum 20-09-12 16:28
reactie 3
Verwijderde gebruiker
thanx allebei!! (':
datum 11-06-13 18:31
reactie 4
Verwijderde gebruiker
wow!!!!!
echt goed!!
datum 11-06-13 18:40
reactie 5
Verwijderde gebruiker
wow lang geleden ... danku!!
datum 15-06-13 20:50
reactie 6
Verwijderde gebruiker
ga je hem plaatsen?
dan zet ik hem bij mijn favorieten!
datum 15-06-13 21:03
reactie 7
Verwijderde gebruiker
het staat wel al ergens op 1001 korte verhalen ( heb mijn account daar ondertussen verwijderd)
datum 15-06-13 21:05
reactie 8
Verwijderde gebruiker
ok
waaronder staat hij?
datum 15-06-13 21:12
reactie 9
Verwijderde gebruiker
overige verhalen en onder de titel: wie ben ik?
datum 15-06-13 21:13
reactie 10
Verwijderde gebruiker
ok thanks

hoe heet het vervolg
ben ik erg benieuwd naar!!!!!!1
ik vind hem nog steeds super mooi
erg herkenbaar ook
auti2
Naar boven

1

Reageren op: Ben ik ik?

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.