Gedichten check: Eens zal het mooi en puur zijn
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Rianne103 Berichten: 86 |
Eens zal het mooi en puur zijn Geen inspiratie vandaag Af en toe komt er wel een vlaag En dan schrijf ik hem op Maar de rest van mijn gedicht is dan een flop Net als mijn eigen ik Soms lijkt het wel of ik stik In mijn eigen doen en laten Sommige mensen aardig vinden en sommige mensen haten Maar dan komt er weer een vlaag van mooie herinneringen En verzin ik weer allerlei stomme maar ook grappige dingen Dan is mijn leven weer even fijn En kan ik weer zien hoe mooi het leven ook kan zijn Mijn gedichten Hebben vaak twee gezichten Op de voorgrond staat vaak van hoe ik had willen zijn Maar erachter schuilt de pijn Het idee om nooit iets waard te zijn Nooit iets te kunnen doen voor mensen met pijn Ik moet me verzetten tegen zulke gedachten En wachten Tot mijn toekomst mij ook een leuke wending zal geven Zodat ik niet meer met twee gezichten hoef te leven Het vrolijke gezicht zet ik op naar buiten Soms horen mensen me dan zelfs fluiten Maar zodra ik thuis ben voel ik me verdrietig en alleen Met niemand om me heen Ik zie de handen niet die mensen me toesteken Of de liefdevolle blikken als mensen me toespreken Ik onthoud vaak alleen de slechte dingen van het leven De goede dingen zie ik maar voor even Ik leef nog met twee gezichten En dat zullen jullie misschien wel merken aan mijn dichten Maar eens zullen mijn gedichten mooi en puur zijn En zal ik leven zonder pijn |
| Naar boven | |