Korte verhalen check: onverwacht part 1
|
startpost
|
|
|---|---|
|
merel12 Berichten: 45 |
Sarah is niet zo geliefd bij haar klasgenoten en wordt wel eens gepest. Tot Olivier bij haar in de klas komt en zo tot over haar oren verliefd op hem wordt en hij ook op haar. Alles gaat goed tot een van de pestkoppen verdwijnt. Voordat al de drama begon ging het eigenlijk best goed. School was al twee weken bezig toen Olivier bij ons in de klas kwam. Ik dacht dat het weer zo’n saaie schooldag zou worden . Zo’n dag dat je iedere minuut op de klok kijkt en denkt dat er al een uur voorbij is. Maar vandaag was het niet zo’n dag . Deze was anders dan al de andere dagen. Ik zat alleen achter in de klas. Toen onze mentor Meneer Hart zei dat er een nieuwe jongen bij ons in de klas kwam. Ik ga niet om met de kinderen uit mijn klas. Ze zeggen weinig tegen me. Dat vind ik niet erg, ik heb liever dat ze niks tegen me zeggen dan dat ze zich heel de tijd met me bemoeien. Maar ik was aan het vertellen over mijn schooldag vandaag. Meneer Hart zei dat er een nieuwe jongen in de klas kwam te zitten en dat hij Olivier heet. Hij kwam de volgende les. Ik moet toegeven dat ik best benieuwd was. Misschien een voorgevoel. Tijdens aardrijkskunde zat ik alleen voorin de klas, een beetje uit het raam te kijken. Toen de deur open zwaaide, en Olivier binnen stapte. Het leek in slowmotion te gaan toen hij naar mevrouw Blauw liep. Tot mevrouw Blauw de betovering verbrak ‘Wie ben je, wat kom je doen?’ ‘Ik zit als het goed is in deze klas, ben nieuw hier dit is toch 2G?’ zei Olivier met een grote glimlach. ‘Oh, je bent Olivier?’ zei mevrouw Blauw enthousiast. ‘Precies!’ zei Olivier vrolijk met het zelfde enthousiasme. ‘Ga maar naast iemand zitten en kijk mee waar we zijn.’ zei mevrouw Blauw. Olivier keek nu voor het eerst de klas in. Langzaam keek hij iedereen recht aan zonder enige schaamte. Zijn ogen bleven haken bij die van mij. Hij bekeek me van top tot teen en zijn ogen straalde. Ik had het idee dat ik begon te blozen. Roos keek jaloers mijn kant op toen Olivier op me of kwam lopen en naast me kwam zitten. Er werd gemompeld ‘wat doe jij nou’ en ‘ze zegt toch niks’. Hij draaide mijn kant op en lachte zo lief naar me dat ik gelijk smolt. Hij heeft de witste tanden en zwarte haren die net over zijn ogen vallen. ‘Hoi’ zei hij. ‘Hallo’ zei ik met een scheve lach. Ooh wat ben ik toch een sukkel, dacht ik. Waarom moet ik altijd als ik me geen houding weet te geven zo raar lachen. Snel ging ik aan mijn werk en zei geen woord meer tegen hem. Toen de bel ging, ging ik er snel vandoor. Om hem de rest van de dag niet meer aan te kijken. Nu heb ik spijt, had ik dan toch maar iets gezegd. Ik was benieuwd hoe het de volgende dag zou gaan, of Olivier nog iets tegen me zou zeggen en ik hoopte dat ik het niet weer zou verpesten. Elke morgen loop ik vijf kilometer naar school. Wat ik niet erg vind hoor, ik moet er alleen wat vroeger voor mijn bed uit. Blair maakt me altijd op tijd wakker zodat ik niet te laat op school kom. Ze is als een soort moeder voor me. Nadat mijn eigen moeder me liet stikken, adopteerde ze mij. Omdat ze niet wilde dat ik naar een pleeggezin zou gaan. Ze is echt een schat maar ze is niet zo oud als de gemiddelde moeder. Ze is 79 jaar oud dus ze kan niet meer alles zelf doen. Haar man Erik, is tien jaar geleden overleden aan kanker. Sindsdien heeft ze een werkster en ik doe ook veel voor haar. Dat vind ik niet erg hoor, ik doe het graag. En ze heeft vroeger genoeg geld verdiend om mij te kunnen onderhouden. Terwijl ik naar de musjes in de boom kijk en dagdroom over Olivier, zie ik niet dat er om de hoek van de weg een auto met volle snelheid op me af komt rijden. Ik hoor een bekende stem roepen ‘Pas op, Sarah!’ Snel stap ik over de rand van de stoep, tenminste dat is de bedoeling want ik struikel en val languit op de stoep. Ik schrik als ik merk dat er iemand naar me staat te kijken en kijk op. Het is Olivier die mijn hand vast pakt, me geschrokken in mijn ogen kijkt en vraagt of alles oké is. ‘Ja hoor, niks aan de hand’ zeg ik met een geforceerd lachje. ‘Je viel anders behoorlijk hard.’ zegt Olivier. ‘Valt wel mee, hoor.’ zeg ik terwijl hij nog steeds mijn hand vast hout en ik besluit hem nooit meer los te laten. Hij helpt me overeind. ‘Kijk maar ik kan nog gewoon lopen, kijk maar!’ Ik maak een soort vreugde dansje. Olivier lacht en doet vrolijk mee. ‘Dus je hoeft niet naar de dokter ofzo?’ ‘Nee hoor, alles is oke!’ ‘Ben je soms bang voor de dokter?’ vraagt hij lachend. ‘Zoiets’ lieg ik, om van zijn vragen af te zijn. ‘Spring dan maar achter op mijn fiets anders komen we te laat op school.’ Hij laat mijn hand los en gaat op zijn fiets zitten. Snel ga ik achterop zitten. Ik kijk naar zijn rug terwijl we naar school fietste. Hij heeft een rood shirt aan, waar met grote zwarte letters op staat: Do You Like Me To? . Het is me nog niet eerder opgevallen. Ik merk dat ik begin te blozen. Gelukkig kan hij me niet zien. Zou hij dat expres hebben gedaan? Terwijl we bij school aankomen en Olivier zijn fiets wegzet vraagt hij nog een keer of alles echt oke is. ‘Natuurlijk dat merk je toch!’ zeg ik vrolijk. ‘Stoer’ zegt hij kort. ‘Huh, hoezo stoer?’ Hij kijkt me met dezelfde schitterende ogen aan als maandag terwijl hij zegt ‘Omdat er niet zoveel meiden zijn die languit op de grond vallen en dan zeggen dat er niks aan de hand is.’ ‘Eh ja, help me er nog even aan herinneren.’ zeg ik. ‘He, waaraan?’ vraagt hij. ‘Aan het val gedeelte.’ ‘Ooh, sorry.’ ‘Geeft niet.’ zeg ik. Als de bel gaat lopen we snel naar het goede lokaal. Gelukkig gaat Olivier net als gisteren weer naast me zitten. Ik pak mijn wiskundeboek en zoek de goede bladzijde op. Naast me zit Olivier uit het raam te staren. ‘Hè, hallo waar denk je aan?’ vraag ik terwijl ik met mijn hand voor zijn ogen wapper. ‘He, wat?’ zegt hij als hij verschrikt naar me opkijkt. ‘Wat moesten we maken voor wiskunde?’Vraag ik snel. ‘Oh, ik geloof tot 35.’ antwoord hij lachend. ‘Bedankt’ zeg ik terwijl ik terug lacht. |
| reactie 1
|
|
|
roselien Berichten: 216 |
leukk verhaal(: Komt er nog een volgende? |
| reactie 2
|
|
|
Ik ben bezig met het vervolg van dit verhaal en er staan nog een paar verhalen van mij op dit forum |
| reactie 3
|
|
|
roselien Berichten: 216 |
dit verhaal boeit mij ernorm! ik wil verder lezen kan dat? |
| reactie 4
|
|
|
ik moet er nog een stukje tussen zetten. als dat is gelukt zet ik er nog een stuk op. ik zal proberen het morgen af te maken!! |
| Naar boven | |