1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Voor de kinderen deel 1/5

1
datum 23-07-12 09:31
startpost
Verwijderde gebruiker
Het Grote Dierenbos

De baas over het Grote Dierenbos en zijn inwoners is de burgemeester, Baron Sniksnak. die uit een rijke adellijke familie komt en veel geld verkreeg uit de nalatenschap van zijn ouders. De burgemeester, getrouwd met Baronnesse Van Haf tot Haf, woont in villa aan de rand van het bos. Naast de villa staat een koetshuisje en weer wat verderop in de tuin staat een theehuisje. In het koetshuisje staat een koets waarvan het dak open en dicht kan. In een ander gebouw, midden in het bos met een groot bosplein ervoor, staat het Raadhuis, daar werkt en vergadert de burgemeester en zijn Raad van Elven.
Voor de orde en veiligheid heeft het bos een Veldwachter: Kaalkop.

Snarf is in het Grote Dierenbos komen wonen als de nieuwe boswachter. Hij vindt dat hij wat voor de dieren kan gaan betekenen. Toen hij nog geen boswachter was kwam hij al in dit bos om te wandelen en ergerde zich aan het gedrag van de dieren.
'Moet je kijken,' zei hij dan tegen een andere wandelaar: 'De hele dag alleen maar eten en luieren, suffen en dutten. Vooral bij warm weer. Dat haat ik! Ik kan daar niet goed tegen.'
'Ik ga, als ik hier boswachter wordt, met ze praten over de plannetjes die ik heb.'
Maar hij doet meer:
Hij zorgt niet alleen voor orde en veiligheid samen met de Veldwachter, Kaalkop, maar hij zorgt ook voor een net bos. Zoals bomen omzagen, paden en gebouwen schoonhouden, nestkasten ophangen, dieren verzorgen, en nog veel meer. Ook heeft het bos een dokter: Simbio. Hij heeft zijn praktijkruimte in zijn eigen woning dat ook aan de rand van het bos staat.

Hij kijkt vanuit zijn woning zowel op de huizen van de mensen als in het Dierenbos!
Hij heeft om zijn huis een grote tuin met schapen, kippen, eenezeltje en een stal met twee paarden.
In het bos wonen alleen dieren. Natuurlijk mogen de mensen er ook komen om te wandelen, maar ze mogen er zeker niet in wonen. Dat mogen ze wel aan de rand van het bos met voor hun woning een asfaltweg voor het verkeer. Net als Snarf van de natuur en dieren houdt, doen de mensen dat ook. Je kunt dat zien als je naar hun grote tuinen kijkt vol met paarden, kippen, geiten, schapen en nog veel meer dieren. Die wonen in hokken, kooien en stallen. Niet in zo' n grote ruimte waarin de bosdieren leven. De dieren in het bos zien dat de huisdieren door de mensen worden verwend. Op tijd krijgen ze te eten en te drinken, worden geaaid of krijgen schouderklopjes. Heel veel dieren van het bos staan dan jaloers toe te kijken. Als Snarf dat ziet komt hij op ze toelopen en geeft ze ook te eten of een aai over hun kop.

wordt vervolgd deel 2/5
Dit is 'n onderdeeltje uit mijn grote kinderverhaal: Alledaagse gebeurtenissen in het Grote Dierenbos
Naar boven

1

Reageren op: Voor de kinderen deel 1/5

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.