1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Wat is wijsheid

1
datum 21-07-12 23:40
startpost
Geerts007
soms is de wereld een theater
een eigen rol voor ieder mens
‘n enkeling speelt de hoofdrol
misschien alleen als wens

sommigen ‘n levenlang de bijrol
waar iedereen mee begint
hoogvliegers zij zullen vallen
de doorzetter die verwint

een doorlopende voorstelling
word soms een pauze ingelast
het masker word afgezet
als jouw rol hier niet meer past

bij amusement of een tragedie
blijft ‘t leven vallen en opstaan
mensen mogen dagelijks leren
met wijsheid om te gaan

www.facebook.com/gedichten.en.poezie
datum 22-07-12 16:02
reactie 1
huibvanriet
Je verwoordt het precies zoals ik het ook vaak voel en dan gbruik ik ongeveer dezelfde woorden, alleen heb ik er nooit een gedicht van gemaakt. Mooi!
We spelen in deze wereld allemaal min of meer een rol, denk je niet? Een stukje onzekerheid, denk ik. We durven niet echt onszelf te zijn.
Ik troost me met de gedachte, dat als ik thuis ben inderdaad m'n masker af kan doen en me zelf kan en mag zijn bij mijn vrouw.
Huib
datum 22-07-12 19:22
reactie 2
Verwijderde gebruiker
Goed gedicht. Zet aan tot nadenken. Gelukkig begin je met het woordje soms want ik vind het o zo belangrijk dat we proberen onszelf te blijven in deze wereld. Maar ik ben het met je eens dat dat niet altijd lukt. Binnen je werk wordt er iets van je verwacht en speel je eerder een rol als dat je thuis bent. Ook worden we soms gestresst door externe factoren en moeten we een rol aannemen die we eigenlijk niet willen. Maar uitspreken van wat je denkt en voelt helpt.
groetjes van Pien
datum 23-07-12 14:28
reactie 3
Geerts007
Huib & Pien, dank je wel voor jullie zeer fijne en leuke reacties, uit al jullie reacties lijdt ik steeds meer en meer af dat ik toch niet de enige ben die zo denkt, dat er blijkbaar veel meer en meer mensen zijn die denken zoals ik denk. xx
datum 23-07-12 19:46
reactie 4
Autisme
Hier verwoord je weer precies hoe moeilijk het leven soms is...doe ik goed voor de ander of kies ik voor mezelf....heb er een paar weken geleden ook nog een gedicht over gemaakt maar nog niet gepost...moet ik mss binnenkort maar eens doen. En wat je vooral niet mag vergeten...is dat je zeker niet de enige bent die met deze woorden en gedachten rondlopen....Liefs Vicky
datum 31-07-12 00:10
reactie 5
Geerts007
Vicky, dank je wel voor je zeer fijne en leuke reactie
en laat het ons maar weten als je gedicht online komt te staan

hopelijk tot heel gauw! xx

www.facebook.com/gedichten.en.poezie
Naar boven

1

Reageren op: Wat is wijsheid

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.