Gedichten check: De gulden middenweg
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Geerts007 Berichten: 35 |
Soms weet ik even niet wat ik werkelijk wil en heb ik met mezelf een meningsverschil. Wil ik nu samen zijn of toch liever alleen? Dan kijk ik maar weer eens goed om me heen. Voor- en nadelen zijn er in elke situatie of je nu alleen bent of in een relatie. Als je alleen bent is het soms veel te stil, geen arm om je heen, het voelt zo kil. Ben je samen, dan is het soms ook teveel, genoeg tijd voor mezelf blijft voor mij wel essentieel. Dus zoek ik naar de gulden middenweg; een relatie maar alles wel in overleg! Het meest ideale zal ik, denk ik, niet vinden want ik weiger om me ergens vast te laten binden. Like to please » www.facebook.com/gedichten.en.poezie |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Voor mij zo herkenbaar en heel goed verwoord. Je slaat de spijker op zijn kop. Ik ben al negen jaar alleen en soms denk ik weleens dat het bijna een obsessie wordt, zo graag wil ik iemand tegenkomen waar het mee klikt en waar ik gelukkig mee kan worden. Maar ik weet dat ik het idealiseer en dat er voordelen zitten aan het alleen zijn en voordelen zitten aan een relatie. En dat geldt natuurlijk ook voor de nadelen. Ja, wat is wijsheid? Zoveel mogelijk luisteren naar je gevoel denk ik, dat is belangrijk. groetjes van Pien |
| reactie 2
|
|
|
Pien, dank je wel voor je zeer fijne reactie xx |
| reactie 3
|
|
|
Autisme Berichten: 221 |
Ik denk dat iedereen wel eens zo aan het twijfelen slaat...en of je nu alleen bent of samen, het belangrijkste is volgens mij dat je gelukkig bent en af en toe kan doen waar je zin in hebt met of zonder iemand anders in je leven. Daarom.... dit gedicht voor mij prachtig beschreven...Liefs |
| reactie 4
|
|
|
huibvanriet Berichten: 93 |
Relaties (niet alleen het huwelijk) is het moeilijkste, maar ook het mooiste wat er is!!! Heb je voor een relatie gekozen, dan is het wel zo eerlijk dat 'je er bent' voor die ander (= trouw). Het lijkt me niet verstandig de relatie op gevoelens te bouwen. Niet uitgaan van: "Die ander kan mij gelukkig maken" (= emotionele afhankelijkheid), maar er samen aan werken en je in het gezamenlijke verhaal herkennen. Ik vind je gedicht mooi, omdat je even afstand neemt van de situatie. Dat is soms nodig en het is ook goed verwoord. Huib |
| reactie 5
|
|
|
Huib & Blue rose, dank je wel voor jullie zeer fijne en leuke reacties, het doet mij een plezier jullie reacties te mogen lezen hopelijk tot heel gauw! xx www.facebook.com/gedichten.en.poezie |
| Naar boven | |