Gedichten check: Wij volgen de dinosaurus
|
startpost
|
|
|---|---|
|
JPSpadzinski Berichten: 139 |
Dit is een kleine stukje proza/poëzie om uit te leggen waarom ik 9 van de 10 een zwart pak aan hem. Iemand kwam eens naar mij toe. Hij vroeg aan mij of ik naar een begrafenis ging. Mijn antwoord was daarop Altijd, iedere dag weer De begrafenis van de mens Hij begreep me niet, en keek me diep in mijn ogen Ik nam een hijs van mijn sigaret En begon met mijn uitleg Iedere dag weer word ik wakker En kijk naar het glazen scherm Die vertelt me wie er van vandaag weer het licht heeft gezien De papieren stem fluister Wie er vandaag weer honger heeft Wie er vandaag weer Berooft is van een dierbare. Iedere seconde Ieder minuut en uur Zijn het slierten spaghetti Die in mijn hoofd een lepel en vork zoeken Maar tevergeefs Het bestek is nog niet afgewassen. En dat zal ook zo blijven. Ik zie de mens de dinosaurus volgens We zullen uiteindelijk ten onder gaan, aan onze eigen domheid, en egoïsme. Maar agh, laat ook maar Iedereen verklaart me toch al voor gek. En dat kan ik niet ontkennen. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Ook dit stukje proza zet je weer aan tot nadenken. Na een tweede keer goed lezen heb ik het redelijk kunnen ontrafelen. Je hebt gelijk, er gebeuren vreselijke dingen in de wereld en mensen kunnen heel egocentrisch zijn tegenwoordig. Vandaar dat er ook zoveel echtscheidingen zijn. Mensen kiezen steeds meer voor zichzelf. Ze hebben tenslotte maar één leven. Toch denk ik dat we moeten proberen positief in het leven te staan en zoveel mogelijk dingen op ons gevoel te doen. groetjes van Pien |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
De Dino uitgestorven? Dat is niet het geval Geen wetenschap, geschiedenis Niet kijken in 't heelal In Rotterdam is er een plek Die overtuigen zal Een winkelcentrum hier op Zuid Bekend als Dinostal Het is voor Dino's absoluut Een zeer geschikte hal Vooral in de Mac Donald Gedijen ze nogal Gr Henk |
| reactie 3
|
|
|
JPSpadzinski Berichten: 139 |
Beste pien Je hebt in zekere zin wel gelijk, we moeten positief blijven en alles op ons gevoel doen. En ik ben zeker geen somber mens, integendeel. Maar ik heb gewoon geen hoop meer in de mens, en dat al jaren niet meer. De mensheid denkt in alle opzichten dat we zooooo intelligent zijn, en alles kunnen, en alles mogen. Terwijl we gewoon geen stuk beter zijn als een doorsnee naaktslak. Misschien is dat niet heel accuraat, ik denk dat je me punt snapt. Ik word gewoon zo moe van die egocentrische, materialistische, zelf verliefdheid van de mensheid in het algemeen, En er zijn nog zoveel andere dingen waar ik me aan erger, maar daar ga ik niet verder op in haha Gr. Jan-Patrick Spadzinski Ps. Beste Henk Super gedicht, echt mooi Ik ga zeker een keer naar die Mac Donalds |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Ik begrijp de strekking van je gedicht, denk ik, wel. Maar ik weet er geen gepast antwoord op, dus dan maar iets luchtigs, met toch wel een boodschap. En ja, inderdaad moet er een s achter de naam, een soort van meervoud, volledig verklaarbaar, wanneer je de vestiging op het Zuidplein eens bezoekt. Krijg ik nu een rechtszaak aan mijn broek? Beste Mac. Ik heb vaak bij u geconsumeerd en mijn kinderen ook. Verder heeft mijn ex op mijn kosten uw omzet significant omhoog gestuwd. Wilt u mij ontzien? Gr Henk |
| Naar boven | |