1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Gedichten check: Rot

1
datum 14-10-08 15:49
startpost
Ichigo
De rottende appel van het bestaan
Wij zijn die plek waardoor we zullen vergaan
Wij zijn vergif en onze haat is een pest
Wij stellen ons boven al en vernietigen de rest

Wij zijn blind en kunnen niet zien
Alle ellende waarom ik grien
Onze handen zijn rood van bloed
Iets wat er voor velen niet toe doet

Wij zijn slachtoffers van het lot
Dat we zelf hebben geweven
Heel de wereld is verrot
Zullen we ooit worden vergeven?

Gelukkig geld dit gedicht niet voor alle mensen, er zijn meer dan genoeg uitzonderingen, maar ja....

Heb trouwens nog een vraagje over de laatste zin: Wie zou ''ons'' moeten vergeven, denken jullie? En zou dat ook gebeuren als iedereen zijn/haar leven zou beteren, denken jullie?
datum 15-10-08 13:12
reactie 1
Silince
Ichigo

Is iedereen slecht? Kunnen de mensen wel vergeven worden voor zulke slechte daden/gedachten/woorden? Wie kan zichzelf de macht toekennen te beslissen om iemand wel of niet te vergeven? vergeef niemand, of vergeef iedereen...
datum 15-10-08 14:43
reactie 2
Ichigo
Nee, niet iedereen is slecht, maar wel iedereen heeft iets slechts in zich.
En wie zich de macht kan toekennen te beslissen iemand wel of niet te vergeven.. ik zou zeggen God, degenen die lijden onder de slechte daden van de ander(en) en/of degene aan wie vergiffenis wordt gevraagd. Of iemand die zichzelf die macht niet toekent, maar degene die de macht krijgt toegekend.
En hoezo ''vergeef niemand of vergeef iedereen''? Als je dat zou doen zou je eigenlijk zeggen dat alle mensen óf goed, óf slecht zijn, maar dat is niet zo, dat is tenminste wat ik geloof.
Enne by the way, het was niet echt een antwoord op mijn vragen...
Naar boven

1

Reageren op: Rot

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.