Korte verhalen check: Mevrouw Schaap bij de dokter 2/5
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 171 |
Ook de dieren in het bos hebben zo hun dagelijkse problemen. Zij kunnen altijd terecht bij dokter Simbio. Hij staat open voor hun problemen die eigenlijk ook zeer menselijk zijn. Lees hoe hij bezoekers op zijn eigen wijze tracht te helpen! 2 Mevrouw Schaap Dokter Simbio loopt naar de wachtkamer en begroet daar de wachtende buurvrouw Schaap. 'Dag buurvrouw, u hier?' 'Ja dokter, ik werd door mijn eigen huisarts naar u doorverwezen.' 'Zo zo.! Waarom dan wel.?' 'Hij vindt mij een hopeloos geval.' 'Oh, waarom dan wel?' 'Hij vindt dat ik te veel kom…..te veel kom zeuren, op het niks af,' zegt hij dan! 'Wat is uw klacht dit keer?' Ondertussen gaat dokter Simbio achteroverleunend in zijn gemakkelijke rieten stoel zitten. 'Ik vraag me steeds af: waarom het liedje is: slaap kindje slaap..daar buiten loopt een schaap, een schaap op witte voetjes..die drinkt zijn melk zo zoetjes..snap daar niets van!' 'Ik ook niet mevrouw Schaap. Als ik zo naar uw voetjes kijk zijn die niet wit. Integendeel, vies zijn ze van het in de modder lopen.' 'Daar slaat u voor mij de spijker precies op de kop....Ik heb het antwoord daarmee meteen al: hoor ik dat weer zingen, dan laat ik mijn vieze modderige voetjes zien.' 'Prachtig, nog meer mevrouw?' 'Ja, ook een gezegde die ik niet snap!' 'Welke dan?' Ondertussen gaat de dokter zich weer even herzitten in zijn stoel en doet zachtjes voor zich uit:' pff...pff..' 'Dokter, ze zeggen in het bos dat de burgemeester zijn schaapjes op het droge heeft, is dat zo?' 'Waarom wilt u dat weten? Ik kan toch geen privé -gegevens van de burgemeester aan u vertellen!' 'Dat hoeft ook niet, daar ben ik niet op uit!' 'Waar dan wel op uit?' 'Nou dokter. Ik heb bij zijn villa gekeken, maar ik zag nergens schapen lopen, dus hoe kan dat dan?' 'Dat zit zo, mevrouw! De burgemeester straalt uit dat hij veel geld heeft. Kijk maar hoe hij woont en leeft en wat hij allemaal bezit. Als je veel geld bezit dan heb je de schaapjes op het droge.!' 'Maar dokter, daar heb je het weer: ze hadden toch ook kunnen zeggen: hij heeft zijn koeien op het droge, of zijn varkens, waarom wij nou?' 'Ja, ja, u hebt helemaal gelijk! Wees er trots op: schapen worden dus aangezien voor rijk, wilt u dat niet?' 'Ja..ja..dat is helemaal waar' en trots verlaat mevrouw Schaap de spreekkamer. Ook deze patiënt wordt door nagekeken, totdat ze achter bramenstruiken de hoek omgaat. Henk |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 337 |
heel goed en mooi en leuk!!! liefs brigitte |
| reactie 2
|
|
|
Ook deze patiënt wordt, met een schaapachtig lachje om zijn mond, door de dokter nagekeken totdat mevrouw Schaap achter bramenstruiken de hoek omgaat. |
| reactie 3
|
|
|
HAHA erg leuk....liefs brigitte |
| reactie 4
|
|
|
Ik heb, omdat de slotzin niet correct was, hiervoor de slotzin alsnog goed geplaatst. Binnenkort komt nummer 3 eraan. Die gaat over een kip die op bezoek komt. Deze korte stukjes maken deel uit van het grotere verhaal: Alledaagse gebeurtenissen in het Grote Dierenbos. Ik heb ook een gedeelte daarin zitten over een heks. Henk |
| reactie 5
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Geniaal!! |
| reactie 6
|
|
|
Dank Myself maar ik blijf ook mezelf hoor! |
| reactie 7
|
|
|
heel leuk kan haast niet wachten om het te lezen je doet het zoooooo goed...vind het zo leuk om te lezen...liefs brigitte |
| reactie 8
|
|
|
Brigitte: als je een uitgever weet die het uit wel geven....ik heb nog veel meer van die stukjes die ik zou willen noemen: komt een dier op spreekuur bij dokter Simbio. Henk |
| reactie 9
|
|
|
Ik zal eens navraag doen heb veel kennisen,,Die misschien wel iemand weten voor je...zou idd heel erg leuk zijn om dat te kunnen doen..Ik zal in ieder geval de eerste zijn die jou boeken zal kopen vrienden zeggen ook dat ik mn gedichten moet gaan uitgeven...graag jou mening hierover lees er eens een paar ..ik ben benieuwd...zodra ik iets weet hoor je van me....liefs brigitte |
| reactie 10
|
|
|
Een verhaal of gedicht uitgeven is hopen op het vinden van de juiste speld in de hooiberg.Er zijn wel sites te vinden waar je om advies kan vragen. Ik ga je gedichten zeker lezen. Ik heb je een mailtje gestuurd naar aanleiding van je opmerking over jatwerk van je gedichten. Je kan erop wachten dat dat gebeurd, maar het mag niet! Henk |
| reactie 11
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Hoe bedoel je ' ik blijf ook mezelf hoor' ? |
| reactie 12
|
|
|
Dank voor je compliment. Zie nu ook 1001 verhalen site |