1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Huiskamer: Examenstress

1
datum 13-05-12 17:08
startpost
Marcellaa16
Heeft er iemand tips tegen examenstress?
Heb dinsdag mijn eerste examen en ga kapot van de stress.

Alvast bedankt voor de hulp.
datum 13-05-12 21:12
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Je studeert en als je klaar bent met het studeren sluit je de deur van je kamer ( als die nog open stond ) en je gaat op de grond liggen . Je kruist je benen en je zet goeie muziek aan , niet te luid en niet te zacht ... Je sluit je ogen en denkt aan van alles ..... Of je kan ook een bad / douche nemen ... Dat doet ook goed ! Je gaat gaan wandelen , fietsen enz ... Ik wens je veel succes bij je examen
datum 13-05-12 21:16
reactie 2
Marcellaa16
Dankjewel voor je tips. Ik ga er zeker wat mee doen.
Maar ik ben ook zo zenuwachtig, ik ben bang dat ik mijn hele examen verknal enzo.
En ik leer keihard en ondertussen doe ik ontspanningsoefeningen enzo, maar het bange gevoel blijft.

Heb je ook nog tips waarmee ik mijn angsten een beetje kan wegnemen?

Groetjes Marcella
datum 13-05-12 21:59
reactie 3
DJolien
Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste examen.
Maar daar ging het niet om.
Tips daar gaat het nu om, en ik heb er een paar, weet niet of ze goed zijn.

Begin optijd met leren
maar leer niet steeds door
neem pauzes.

Slaap genoeg
want met een uitgerust gevoel
werk je prettiger

Eet voldoende vezels
en beweeg genoeg
zo ontlaat je je hoofd.

Praat over je angsten,
en je stress,
dat geeft een stukje rust.

Consentreer je per examen
ga niet alles door elkaar leren
dat wekt meer spanningen op.

Ontspan genoeg en doe leuke dingen
ga bijvoorbeeld uit of iets
met je vrienden/vriendinnen.

en de beste tip
Wees niet bang om fouten te maken
want iedereen mag fouten maken.

meer tips nodig?
mail me gerust!
SUCCES!!!
X Jolien mede examenkandidaat
datum 13-05-12 23:25
reactie 4
timmyboy014
als je de top van je wijsvinger en de top van je duim tegen elkaar aan drukt dan kan je lichaam geen plaats meer maken voor andere emotie's dan alleen dat drukpunt, dus dan zal de angst weggaan, dit werkt ook bij bijv. woede
datum 14-05-12 07:02
reactie 5
Mrssterretje
Als je een blackout hebt met je examen moet je niet door gaan en in de stress schieten want dat heeft geen zin, dan moet je je pen neerleggen en aan leuke dingen denken *vakantie, feest verjaardag , leuke herinnerinen* en na een minuut of 2 met een leeg hoofd weer beginnen/doorgaan.
datum 14-05-12 09:37
reactie 6
Marcellaa16
Dankjewel voor de tips allemaal, ik ga er zeker wat mee doen.

Gelukkig is mijn eerste examen geschiedenis en daar heb ik niet zoveel moeite mee.

Groetjes Marcella
datum 14-05-12 10:16
reactie 7
DJolien
Marcella moet dus helemaal goed komen x
datum 14-05-12 11:52
reactie 8
Marcellaa16
Ja idd.!
datum 14-05-12 18:10
reactie 9
Verwijderde gebruiker
Hier nog enkele : Sta recht . Fixeer je op een punt op ooghoogte . Ga op je tenen staan en adem in . Tel tot 7 bij het inademen . Kom dan langzaam terug op de voeten en adem uit . Tel tijdens het uitademen af tot een . Doe dat 2 keer per dag gedurende 3 minuten 1 ) Ik heb goed gestudeert . Als ik rustig blijf , herinner ik me alles . 2 ) Ik lees eerst alles vragen van de toets . Wat mij onmiddellijk te binnen schiet , noteer ik kort op kadpapier . 3 ) Ik los de vragen nu één na êén op . Ik lees ze woord na woord zodat ik ze goed begrijp . 4 ) een vraag waar ik het antwoord nog niet op weet , sla ik over . Later probeer ik opnieuw . 5 ) ik kijk na of ik alle vragen heb beantwoord ( ook de ommezijde van het vragenblad ) 6 ) ik lees alles na ( vraag én antwoord ) en geef pas dan af . 7 ) Iedereen mag fouten maken . Daar kan ik uit leren en hier nog een klein weetje : door water te drinken kan je beter concentreren . Zorg steeds voor een vol glas op de studeertafel maar zie wel dat je niet m
datum 14-05-12 20:11
reactie 10
Marcellaa16
Dankjewel voor de tips.

Mijn eerste examen zit er op. Geschiedenis. Het viel best mee, dus nu op naar mijn volgende examens.
Naar boven

1

Reageren op: Examenstress

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.