Huiskamer: Examenstress
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Marcellaa16 Berichten: 101 |
Heeft er iemand tips tegen examenstress? Heb dinsdag mijn eerste examen en ga kapot van de stress. Alvast bedankt voor de hulp. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Je studeert en als je klaar bent met het studeren sluit je de deur van je kamer ( als die nog open stond |
| reactie 2
|
|
|
Dankjewel voor je tips. Ik ga er zeker wat mee doen. Maar ik ben ook zo zenuwachtig, ik ben bang dat ik mijn hele examen verknal enzo. En ik leer keihard en ondertussen doe ik ontspanningsoefeningen enzo, maar het bange gevoel blijft. Heb je ook nog tips waarmee ik mijn angsten een beetje kan wegnemen? Groetjes Marcella |
| reactie 3
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik heb aanstaande woensdag mijn eerste examen. Maar daar ging het niet om. Tips daar gaat het nu om, en ik heb er een paar, weet niet of ze goed zijn. Begin optijd met leren maar leer niet steeds door neem pauzes. Slaap genoeg want met een uitgerust gevoel werk je prettiger Eet voldoende vezels en beweeg genoeg zo ontlaat je je hoofd. Praat over je angsten, en je stress, dat geeft een stukje rust. Consentreer je per examen ga niet alles door elkaar leren dat wekt meer spanningen op. Ontspan genoeg en doe leuke dingen ga bijvoorbeeld uit of iets met je vrienden/vriendinnen. en de beste tip Wees niet bang om fouten te maken want iedereen mag fouten maken. meer tips nodig? mail me gerust! SUCCES!!! X Jolien mede examenkandidaat |
| reactie 4
|
|
|
timmyboy014 Berichten: 445 |
als je de top van je wijsvinger en de top van je duim tegen elkaar aan drukt dan kan je lichaam geen plaats meer maken voor andere emotie's dan alleen dat drukpunt, dus dan zal de angst weggaan, dit werkt ook bij bijv. woede |
| reactie 5
|
|
|
Mrssterretje Berichten: 142 |
Als je een blackout hebt met je examen moet je niet door gaan en in de stress schieten want dat heeft geen zin, dan moet je je pen neerleggen en aan leuke dingen denken *vakantie, feest verjaardag , leuke herinnerinen* en na een minuut of 2 met een leeg hoofd weer beginnen/doorgaan. |
| reactie 6
|
|
|
Dankjewel voor de tips allemaal, ik ga er zeker wat mee doen. Gelukkig is mijn eerste examen geschiedenis en daar heb ik niet zoveel moeite mee. Groetjes Marcella |
| reactie 7
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Marcella moet dus helemaal goed komen |
| reactie 8
|
|
|
Ja idd.! |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Hier nog enkele : Sta recht . Fixeer je op een punt op ooghoogte . Ga op je tenen staan en adem in . Tel tot 7 bij het inademen . Kom dan langzaam terug op de voeten en adem uit . Tel tijdens het uitademen af tot een . Doe dat 2 keer per dag gedurende 3 minuten |
| reactie 10
|
|
|
Dankjewel voor de tips. Mijn eerste examen zit er op. Geschiedenis. Het viel best mee, dus nu op naar mijn volgende examens. |
| Naar boven | |