Huiskamer: @redactie (zelfmoord)
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Beste redactie, Graag wil ik u het volgende voorleggen. U beheert een leuke gedichtensite voor amateurs, met uitschieters naar boven en naar beneden. Echter, met name de laatste tijd, zijn er veel gedichten en berichten verschenen, waarin verkapt, maar ook ronduit een zelfmoord wordt aangekondigd. Gelukkig blijft het meestal bij aankondigingen. Inmiddels is gebleken dat dit niet altijd zo is. Naar mijn idee werkt dit aanstekelijk. Is het geen idee om berichten of gedichten, die dermate expliciet zijn, zodat er zorgen ontstaan, even niet goed te keuren? M.i. is er dan geen sprake van censuur, wel van verantwoordelijk handelen. Uiteraard wil ik mij niet bemoeien met het beheer van deze site, maar ik vraag u dringend om dit te overwegen. Met vriendelijke groet, Henk Benard |
| reactie 1
|
|
|
Stephje Berichten: 34 |
hmm soms helpt het om erover te praten, en dan kunnen andere mensjes hier hen steunen, waardoor er vaak ook dan geen zelfmoord wordt gepleegd.. Ik vind het net goed dat deze gedichten hier op komen, iedereen heeft wel eens dingen waarover hij/zij met niemand kan praten, als je dat dan in dichtvorm hier kan zetten, dan krijg je toch steun door de reacties die worden gegeven. Groetjes Steph |
| reactie 2
|
|
|
vdL-Hanne Berichten: 11 |
Ik vind niet dat deze gedichten afgekeurd moeten worden. Het is een onderwerp zoals een ander, het zijn gewoon dingen die gebeuren in het leven en ik kan er wel inkomen dat sommige mensen nood hebben om hierover te schrijven. |
| reactie 3
|
|
|
JPSpadzinski Berichten: 139 |
@marieke1 of henk bernard Ik snap je punt, en ik ben het in grootte lijnen zeker met je eens een dilemma, ik snap de punten van de andere mensen ook wel alleen heb ik ook het gevoel dat het een beetje de overhand neemt. als ik het mis heb, moet je me even verbeteren |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Voor de duidelijkheid: ik ben een groot voorstander van 'het vrije woord'. En deze site is daar een prima platform voor. Het is goed dat mensen hun gevoelens kunnen uiten, ook als als het om de genoemde gevoelens gaat. In dit geval dreigt er iets anders, namelijk dat, onbewust, sommige inzendingen voor enkele personen net het duwtje geven, om ook echt te doen wat wij allemaal niet willen. En dat kan de bedoeling toch niet zijn. Ottewel, om Lubbers te citeren: het is een duivels dilemma. |
| Naar boven | |