Gedichten check: Zelfmoord. denk eerst even na
|
startpost
|
|
|---|---|
|
JPSpadzinski Berichten: 139 |
Kijk ik snap dat je problemen hebt En ik snap dat jij denkt dat niemand jou begrijpt Maar je bent nog zo jong en naief , en dat is een feit Maak het niet erger dan het is Bedenk geen problemen die er niet zijn Leven loopt gewoon niet altijd op rolletjes En niet altijd alles is even fijn Maar daarom kun je niet voor ieder klein ding Er een eind aan willen maken Leef je leven, en laat je niet raken Door wat andere mensen zeggen Of door wat er gebeurt is Wil je voor altijd in dat zwarte gat blijven ? Wil je er nooit meer uit komen ? En stel dat het leven toch geen zin heeft Wat maakt het dan nog uit Doe wat je wilt. Je kan alles doen wat je maar bedenkt Je kan je dromen waar maken Of gewoon blijven dromen in een donkere droom EN ALS MENSEN HIER BOOS OM WORDEN, DAN SNAPPEN ZE NIET WAT IK HIER MEE WIL ZEGGEN ps. en nee ik heb ook geen superjeugd gehad (integendeel) dus ik weet echt wel waar ik het over heb |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 21 |
je hebt gelijk maar sommigen luisteren gewoon niet zoals mijn vriendin ze ligt nu in coma ze wou zelfmoord plegen .ze is ook van deze site ik kan er niet meer tegen dat ze zelfmoord willen plegen |
| reactie 2
|
|
|
kijk ik snap heus wel dat men depressief met 14 bijv. maar kom op. ik heb bijna het gevoel of 80 % van deze hele site deprie is en dan zit ik hier pas 3 dagen. en ik bedoel ik heb ook al paar zelfmoord pogingen achter de rug dus ik weet echt waar ik het over heb maar nu ben ik 22 woon samen met me vriendin. en alles loop perfect goede baan enz dus wat ik wil zeggen, is dat alles goed komt als je maar in jezelf gelooft want laten we eerlijk wezen je leeft voor jezelf en niet voor andere mensen |
| reactie 3
|
|
|
dat is waar ik ben het met je eens |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 337 |
ben het met je eens jp..iedereen heeft wel eens iets..en soms lijkt het alsof je er niet meer uit kunt komen maar je bent niet alleen en sta er niet alleen voor heb zelf geen pogingen gedaan hoe kut ik me ook voelde..maar heb familie en vrienden die dat wel deden en sommige met sucses...ik leef met het meisje mee dat in coma ligt en ik hoop met heel mij hart dat het goed met haar komt ...ook zie je het even niet meer zitten...het word beter..misschien neit meteen maar het komt goed ikzelf ben heel erg ziek geweest en weet je ik zag het ook even niet meer zitten..maar ik ben doorgegaan vooral ook voor mijzelf en mijn kids...en ben er beter en sterker en gelukkiger uit gekomen dus ik hoop echt dat mensen zich nog een keer bedenken voor ze zoiets doen..Het doet niet alleen heb pijn maar ook de mensen familie en vrienden om hen heen ook al zien ze dat even niet ik wens het meisje haar familie en vrienden heel veel sterkte en liefde toe liefs brigitte |
| reactie 5
|
|
|
ja zowiezo wens ook ik, de familie veel sterkte toe en ik wil nog een ding zeggen tegen alle mensen (en dan vooral de kinderen) die gepest worden op school bijv school is maar voor een paar jaar en dus die kinderen die jou pesten zijn ook maar voor paar jaar maar als jij later je droom waargemaakt hebt. en een leven lijd wat volgens jou perfect is kijk dan naar die mensen die jou gepest hebben. die zitten waarschijnlijk in de schulden, of ze zitten aan de drugs. of hebben hun leven gewoon keihard verpest en dan, dan is het aan jou om hun uit te lachen en trots te zijn op jezelf en wat jij bereikt hebt die mensen die mij vroeger gepest hebben hahah die zitten nu zwaar aan de coke, of zitten thuis met een uitkering.. en dan lach ik hun..zoo enorm uit |
| reactie 6
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
@JPSpadzinski Ik denk dat ik je boodschap wel begrijp, al is het zo dat ik nooit gepest ben als kind. Dat komt omdat ik een grote bek had en tamelijk vaardig was tijdens een knokpartijtje. Het is, vind ik, wel makkelijk om te zeggen dat die pubermeisjes zich niet zo moeten aanstellen en gewoon een leuk leven moeten gaan leiden. Je springt niet voor je lol van een flat. Wel goed dat jij het op de rails hebt gekregen, maar je geeft aan zelf ook pogingen gedaan te hebben. Tja, dan kun je erover klagen dat 80% hier depressief is, wat niet zo is, maar iets meer begrip zou je toch sieren. Nu ja, hopelijk komt het goed met dit meisje. |
| reactie 7
|
|
|
Mrssterretje Berichten: 142 |
Ik denk niet dat 80% van deze site depressief is.. sterker nog ik weet het wel zeker, iedereen hier heeft iets meegemaakt. Door er gedichten over te schrijven verwerk je het, jah soms zijn die gedichten schokkend of gaan over heftige dingen, maar dat is wat anders dan depressief.. Iedereen hier verwerkt een deel van zijn/haar problemen door erover te schrijven, ik weet van een paar mensen hoe hard ze op dit moment voor hun leven vechten omdat ze niet meer willen, en je doet net alsof dat een keuze is.. ik denk niet dat het een keuze is van die mensen zelf, en ik kan me best indenken dat je zoiets zou kunnen doen. Ik ben het helemaal met Marieke eens, iets meer begrip zou je zieren. Jah zelf heb ik er ook aan gedacht, maar ik kreeg op het nippertje de hulp en liefde die ik nodig had. Zelfmoord doe je niet alleenomdat je gepest word of wat dan ook, maar omdat je liefde mist of iemand die om je geeft.. Hoop ook dat het snel beter gaat met dat meisje!! Sterkte in ieder geval. |
| reactie 8
|
|
|
dank jullie wel allemaal ze heeft sterkte nodig en één ding ze heeft geen familie en geen echte vrienden mij ziet ze als een buurvrouw die kijkt of alles goed is en jolien ziet ze als haar broer die is neergestoken bij een knokpartij . Dat meisje heeft veel problemen in het leven maar hulp wou ze niet haar ouders zijn gestorven haar broer is weg ze wist nooit wat het beste was. nu ligt ze in coma grote levensgevaar .ze is misschien 24 maar ze heeft de gedachte van een kind .maar ik hoop dat ze terug komt en eens deze reacties leest |
| reactie 9
|
|
|
Het spijt als jullie denken dat ik geen begrip heb voor de meisjes/jongens dat heb ik zeker wel Maar ik ken gewoon te veel jongeren die zich wel aanstellen terwijl ze alles hebben, ouders die om hun geven, vrienden, noem maar op. niks om te klagen. en dan nog verdomme het lef hebben om te zeggen dat hun leven o zo slecht is. (sorry als jullie dat dan zien als geen begrip tonen, dan zij het zo) maar ik vind dat gewoon dikke bullshit nogmaals sorry |
| reactie 10
|
|
|
@JPSpadzinski. Weet je, ik ken ook ook van die jongeren (trouwens ook ouderen) die eigenlijk niets te klagen hebben, maar gewoon vanwege de aandacht dramatische verhalen ophangen. Echter, in dit geval is dat toch wat anders. Ik geloof zonder meer dat je het niet verkeerd bedoeld hebt, het kwam hooguit wat ongelukkig over. Wel goed van je dat je je excuses aangeboden hebt, omdat hetgeen je schreef wat anders overkwam dan was bedoeld! Niet iedereen kan zich daartoe zetten. Gr Henk Benard |
| reactie 11
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 9 |
Dit kan je geen gedicht noemen?! |
| reactie 12
|
|
|
Hoi Marrit, bedoel je de eerste inzending van dit item, of toch iets anders? Misschien een domme vraag hoor, maar er zijn diverse inzendingen geweest m.b.t. dit onderwerp, maar de bovenstaande berichten zijn m.u.v. de eerste niet als gedicht bedoeld. Wellicht begrijp ik je verkeerd. Gr |
| reactie 13
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 9 |
Ik bedoel gewoon dit gedicht die beoordeeld had moeten worden |
| Naar boven | |