1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Stop ZELFMOORD

datum 09-05-12 17:07
reactie 16
Verwijderde gebruiker
Ze ligt in coma maar ze leeft nog steeds, en leven geeft hoop toch? En zolang het hart klopt, en jonge mensen zijn sterker dan je denkt dus ja, er is zowiezo wel een kans dat ze het haalt, dat ze er bovenop komt.

Heel mooi geschreven, Henk
datum 09-05-12 17:24
reactie 17
DJolien
Henk Bernard. Serieus, want typt u het goed neer.
De laatste zin, geeft hoop. ''toch wil ik niet dood''.
Misschien dacht 'het meisje' zoals u haar noemt.
Wel ergens heel sterk aan. Tijdens de sprong naar beneden. Dat ''het meisje'' spijt kreeg van de sprong. Met dat ze ... srry voor onderbreking... gesprongen had. Dat ''het meisje'' bezefte dat terug grijpen niet meer mogelijk was. Daarvoor als enige misschien reddend middel. Heel erg sterk dacht
''toch wil ik niet dood''.
Misschien is dat wel de reden, dat ''het meisje' nu in coma ligt, inplaats van overleden. Maar nu zijn er grote vragen als.

''heeft het meisje levensgevaren?''
''wat als ze het haalt, heeft ze dan letsels?''
''hoeveel dagen kan de coma duren?''
''steft ze alsnog als ze uit coma is, door letsels?''
etc, ga zo maar verder met afgevraagde dingen, voorbeelden.

Elk uur en elke dag is er ander nieuws, de ene keer lijkt het goed, de andere keer juist heel slecht. Niemand kan de vragen beantwoorden, de stabieliteit is er gewoon niet. Alleen de antwoorden kunnen gegeven, door de tijd.
Hoe graag we het willen weten. Wij als melevende mensen van deze site kunnen niets anders, als aan haar denken, en eventueel bij haar zijn.
We kunnen het slechts alleen aan de gespecialseerde doktoren overlaten.
Misschien dat de aanwezigheid van Lotte, en anderen ook enige hulp geeft.
Maar helaas, ik weet het niet, hoe graag ik het ook zou willen...

We houden van je! heel erg! als je dat maar weet meissie! <3
datum 09-05-12 17:51
reactie 18
Verwijderde gebruiker
Jolien goed gesproken ik ben het met je eens
datum 17-05-12 16:07
reactie 19
DJolien
(Nieuws over Gisteren)

Lize had me vlak ervoor gezegt, dat ze verward was en daarom even geen contact met me wilde. Ik had gezegt, dat is prima. Dan vraag ik wel of Lotte me op de hoogte houdt. Dat vond Lize goed, maar wist niet hoe, vanwege dat je geen msn enz hebt. Ik zei dat ik wel een oplossing vond. En dat Lize dit nooit mocht vergeten. Dat ik er voor haar ben. En dat ze als ze weer uit de verwardheid was, me gewoon mocht mailen en msnen enz.. Daarna ging Lize offline. Een tijd erna weer online. En ze begroete me met ''hee jolien '
We gingen msnen enzo. En ineens kreeg ik een bericht. En ik had gezegd tegen Lize, dat ik een mail gehad had van iemand...
En het was geen lief mailtje. Naar een mail kwamen er meer.
Ook Lize kreeg mailtjes, die over mij gingen, dat ik gemeen ben enz. En dat ben ik juist niet. Ik pikte dit dus niet langer, en mailde diegene terug. Om te vragen waarom diegene dit deed tegen Lize, waar ze het aan te danken had enz.. En waarom diegene zei dat ik gemeen ben. Ik was zeer direct. Dat heeft diegene waarschijnlijk in laten zien dat het inderdaad fout was. Lize vroeg waarom ik haar hielp, en waar ze het aan te danken had. Ik reageerde iets van, omdat dat zo hoort mensen helpen en iedereen vriendschap verdient.
Ze was me echt dankbaar dat ik besta enz. Lize had me iets gestuurd, hoe ze denkt over mij. Lize heeft gezegt dat ik het aan niemand mag laten lezen. Dus kan ik niet zeggen wat er stond. Dat mag niet, dus dat doe ik niet.
Maar diegene die mailde, heb ik dus in msn zitten. Ik mailde digene, wel echt duidelijk, ''ik ga met mensen om zo mensen met mij omgaan''. Ik had gezegt als je niet normaal met haar om kan gaan, ga niet met haar om. Laat haar en mi dan met rust. Want dit willen we niet. Omdat je dan nog meer problemen zult krijgen. Als je nu niet ophoud. Daarna kreeg ik een bericht dat diegene spijt had wat die tegen Lize had gedaan. ik had gezegt. En als je er echt spijt van hebt, laat het lize duidelijk blijken. En Ik geloof echt dat ik duidelijk ben geweest. En dat diegene de spijt betuiging heeft gedaan, zeker weten doe ik het niet, maar vermoed het wel. Ik hoop dat diegene het niet weer flikt. En dat ik Lize, er vanaf heb kunnen helpen. Zo niet, als diegene nog door gaat. Dan zal ik diegene er weer op wijzen. Maar ik hoop dat een keer genoeg is. Ik spreek met opzet niet met een naam. Omdat niet iedereen hoeft te weten wie Diegene is. Dat is helemaal niet nodig. Maar nadat diegene spijt bericht naar Lize had gestuurd. Waar ik echt naar gevraagt heb. Lize heeft het bericht me laten lezen, wat er staat intresseerd niet zo zeer. Maar diegene zei dat er iets met Lize was gebeurt. Hersenbloeding en dat jij er meer vanaf wist. Van haar Toestand. Dus bij deze: Lotte hoe gaat het met Lize? xx Jolien
datum 17-05-12 18:17
reactie 20
Verwijderde gebruiker
ik denk dat die degene zich even heeft vergist
ze had een hersenschudding ze viel ineens flauw de dokter weten het ook nog niet hoe het komt . blijkbaar was dat omdat ze uit bed viel en dat ze haar kop stootte . nu word ze in slaap gehouden met medicijnen. en meer info weet ik ook niet .

liefs Lotte en ik heb even msn aangemaakt en ik heb je ook een verzoek gestuurd
datum 17-05-12 18:27
reactie 21
Verwijderde gebruiker
Hey Jolien,

Begrijpelijk dat je je druk maakt en je aangevallen voelt. Volgens mij heb je je uiterste best gedaan in deze vervelende gebeurtenis. Niet bang zijn hoor. Voor mijn part zet je gewoon neer wie het is. Maken we er korte metten mee.

@'diegene'. Mijn email is bekend, maar voor de zekerheid geef ik hem nog ff. [email protected]. Kijken of u dan ook zo flink bent.

Gr

Henk Benard
datum 17-05-12 19:03
reactie 22
Verwijderde gebruiker
goedzo henk ben het met je eens...en sterkte met het meisje..hoop echt dat alles goed komt met haar

liefs brigitte
datum 17-05-12 19:14
reactie 23
Verwijderde gebruiker
Okay,

Resumerend.

Iemand springt van een flaf en overleeft het gelukkig, maar wel met ernstige verwondingen en een coma als gevolg.

Kennelijk is ze bijgekomen en lijkt er sprake te zijn van een vrij snel herstel

Dan wordt een vriendin bestookt met hate-mails en beticht van 'gemeen' gedrag, hetgeen haar zorgen baart.

Dan zou de bestoker zich vergist hebben. Immers, er is sprake van een hersenbloeding. Toch iets anders dan een zelfmoordpoging.

Vervolgens heeft de bestoker zich vergist en is het slachtoffer van haar bed gevallen waardoor ze een hersenschudding heeft opgelopen???

Dit is zo ernstig dat ze kunstmatig in slaap wordt gehouden???.

Dat wordt er bericht dat er onderling wel via msn gecommuniceerd wordt en dus niet openbaar via deze site.

Oftewel. dat er iets behoorlijk mis is, is wel duidelijk. Waarom deze geheimzinnigheid? Dit is toch niet meer te volgen.

Ik lees het nog wel, hopelijk

.
datum 17-05-12 19:23
reactie 24
Verwijderde gebruiker
ik ben een beetje in de war . ik snap het niet echt

datum 17-05-12 19:34
reactie 25
Verwijderde gebruiker
Wat snap je niet? Nogmaals, ik begrijp echt wel dat er iets serieus aan de hand is. Ik kan het gewoonweg niet meer volgen.

Is het geen idee om even kort en discreet aan te geven hoe het met desbetreffende persoon gaat? Waarom Jolien toch wat in paniek? Waarom dat toch wat opmerkelijke verhaal over uit bed vallen en daardoor opnieuw zulke ernstige gevolgen? Ik heb me oprecht in deze zaak verdiept en er een rotgevoel aan over gehouden. Ik hoop dat het goed komt.

Ik wacht het verder af en de uitnodiging voor 'diegene' staat nog steeds!!!
datum 17-05-12 19:36
reactie 26
DJolien
Henk, er zijn een aantal mensen, die dicht naast Lize staan. Waaronder ik. En ik haat het om mensen pijn te doen. Dus ik type geen namen. Tenzij diegene dat wil. En dit is geen geheimzinnig gedoe. Mensen kunnen letterlijk mee lezen. Soms gaat het om de strekking van een verhaal. En intresseren de echte namen niet. Want daar veranderd het toch niet door. Ik voelde me niet bedreigt. Of iets in die richting. Ik voelde me geroepen actie onder te nemen. En als ik me geroepen voel dat te doen. Dan doe ik dat. Het liefst met Reseltaat maar soms is er geen reseltaat. En de ''dader'' zit waarschijnlijk niet in deze site. Dus het zal waarschijnlik geen verschil maken. Of u er wel of niet een mail adres neerzet.
Maar uw moet zich niet altijd achtergesteld en gehaat laten overkomen. Want dat is niet nodig. Iedereen mag van de verhalen op de hoogte worden gehouden. Alles is hier in te lezen. Of er nu een naam tegen wie ik het heb, staat. Of niet, mensen kunnen meepraten. Dat mag gewoon want er word wel op gereageerd zoals uw ziet. U klaagt over dingen. En dat is best wel storend. Sorry dat ik het zeg... xx

En ps: Lotte ik ontvang geen bericht van je
Die mailtjes kan ik niet versturen.. echt raar..
wat is je msn? want dan voeg ik je toe.
datum 17-05-12 20:07
reactie 27
Verwijderde gebruiker
Jolien,

Ik vond het niet aanvaardbaar dat u zou worden lastig gevallen. Verder trok ik mij het tragische verhaal nogal aan. Ik constateerde dat er steeds meer onduidelijkheden in kwamen. Ik ben het dus niet met u eens dat alles geplaatst is/wordt. Plaats iets en vertel het verhaal. of plaats iets in het geheel niet. Ik laat het hierbij. Wel met een vervelend gevoel. En dat gevoel bedriegt mij nooit. Ik ga op deze onderwerpen ook niet meer in.
datum 17-05-12 20:09
reactie 28
robbyL
Jolien ik heb al je berichten hier gelezen en nu heb ik er meer en meer spijt van
Lize zal me nooit vergeven
datum 17-05-12 20:52
reactie 29
Verwijderde gebruiker
Nou maar hopen dat ze er snel doorkomt
Is het een erge hersenschudding?
datum 17-05-12 20:59
reactie 30
robbyL
ze is wakker ze wilde niet verder slapen
Naar boven

Reageren op: Stop ZELFMOORD

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.