Korte verhalen check: Kort verhaal ~Zelfmoord~
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 55 |
ik kom thuis van school, wat een rotdag! Ik wed dat er zeker vandaag mij 10 mensen hebben gepest. En ik snap niet eens waarom! Kan ik er aan doen dat ik anders ben. Dat ik een ziekte heb... Maar daarvoor moeten mijn klas en schoolgenoten mij toch niet Kankerkip, Kankermens, ... noemen! Ik draai de sleutel op de deur... Niemand thuis? Ja, dat kan bijna gewoon niet ik heb niemand. Niet zo lang geleden zijn mijn mam en pap overleden aan die vervelende ziekte die ik ook heb... Ik ga naar boven op naar me kamer. Ga me kamer binnen en ik voel me eenzaam. Eens kijken of er iemand op Msn. zit waar ik mee kan praten? Ik start de computer op en zie dat niemand online is. Nu de computer toch aan is kan ik misschien mijn mailtjes lezen... Ik durf haast niet te kijken. Er zijn 34 ongelezen berichten allemaal met het onderwerp: Kankerkip, We haten jou, trut, slet, ... Ik ben toch nieuwsgierig en open een van de mailtjes met tranen is mijn ogen. En wat er op stond wil je niet weten... De woorden die erop stonden raakten me zo diep. Zonder te twijfelen loop ik naar de keuken en pak een mes. Ik loop terug naar me kamer. En kijk recht in de ogen van een spiegel en daarna naar een foto van me mam en pap. En dat herhaalt, wel 100 keer. En net op dat moment dat ik mezelf wil snijden valt de foto van me mam en pap om. Maar dat houd me niet tegen om zelfmoord te plegen denk ik. En opnieuw kijk ik naar mezelf in de spiegel. Rot kind denk ik. Ik ben niet nuttig hier op de wereld. Ik ben een monster, zie me hier nu staan... Ik kijk nog eens recht inde ogen van mijn spiegelbeeld en dan doe ik mijn ogen dicht. En er schieten duizenden herinneringen me te binnen. Ik ben nog maar een week uit het ziekenhuis en elke dag komt er een verpleegster met een spuitje. En ik vraag me af waar daar het nut van is. Waarom willen zenmij genezen als ik toch nergens goed voor ben. De bel gaat ik schik op uit die nachtmerre en steek het mis in mijn pols, ik val het lijkt of ik eindeloos blijf vallen. En ik zie zwart, zwart en zwart... Ik was er bijna aan. Maar door het oogcontact met de foto van mijn mam en pap en alle herinneringen ben ik er nog... Danku mam en pap! Dit verhaal is niet verzonnen, Dit is mijn echte leven, Mijn echte rot leven... |
| reactie 1
|
|
|
Poetess-Sascha Berichten: 139 |
|
| reactie 2
|
|
|
zelfmoord Berichten: 12 |
t zelfde heb ik ook alleen ik heb niet het zelfde ziekte ik heb adhd das ook niet fijn ze pesten enzo ik wil altijd zelfmoord plegen door alles ik heb geen familie over ik heb niemand ik wil ook wegg ik begrijp je ik heb hier geen vrienden op deze wereld geen één die mij begrijpt dat doet zo pijn |
| reactie 3
|
|
|
DJolien Berichten: 772 |
Dan zal ik jouw iets vertellen. Waarschijnlijk begrijpen mensen jouw wel. Maar willen ze jou niet snappen, en weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan, en daarom maar gaan pesten. Die mensen die die mailtjes sturen en jou ermee pesten. Zijn in mijn ogen, zelf zieker dan jij. Geloof me. Jij hebt de pech dat die jou pesten. Ik ben zelf ook gepest. En nu sinds het eerste jaar niet meer en is dat over, ik hoop dat de pesters naar jou toe ook gauw zullen stoppen met pesten en in zien dat pesten echt fout gedrag is. Ik weet wat het woord pesten inhoud, en ik ben niet de enige. Ik weet wel deels wat er in jou omgaat, als ze je telkens maar pesten. Omdat jij misschien anders bent. Maarja, wat is anders dan? vraag ik me wel eens af, want iedereen is toch anders? Misschien heb je de pech, dat je nu het pikpunt bent. Maar geloof me, als je jezelf bent en blijft, dan zul je ver komen in het leven. Ik kan me best indenken wat er allemaal door jou hoofd spookt, als ik daar de moeite voor zal doen. Maar iets anders, wat misschien wel belangrijker is. Dat ik ervan overtuigt ben. En dat denk ik serieus. Waarschijnlijk kunnen wij best vriendinnen met elkaar zijn. Denk best dat ik het met jou kan vinden hoor. Jij kunt, als je dat zelf wilt. Een poging wagen om vriendschap met me te sluiten. En dat geld ook voor Zelfmoord. Ik begrijp jouw wel. Misschien niet voorlledig. Maar ik begrijp jou best, ik kan het tenminste proberen, jou te begrijpen, en ik zie er wel een reden in, om die inbeelding te proberen. Want ik ben er al achter, dat je om me geeft. Misschien dat ik een van de enige ben, die dat zegt, maar dat denk ik eigenlijk niet. Weet het bijna wel zeker. Maar dan nog. Al zou het wel zo zijn, dat ik de enige ben. Dan is dat maar zo, ik zeg geen Nee omdat bijna iedereen Nee zal zeggen tegen jouw. Ik zal pas Nee zeggen, als ik dat Zelf wil. En dat wil ik dus niet. Als je begrijpt wat ik hiermee bedoel te zeggen. Even voorstellen, Hallo, Ik ben een meisje, die graag vriendschappen sluit met mensen, die het zelf willen. Als de gemaakte vriendschappen dan dreigen te breken, heeft het wel iets heel ergs moeten zijn, als ik dan ineens niets meer zal laten horen. Want iedere vriendschap heeft mindere tijden. Lees voor het complete verhaal en gedachte ''is vriendschap4ever?'' maar eens rustig door. Misschien begrijp jullie, en anderen dan. Mijn inzicht en bedoelingen nog beter. Misschien leer jullie mij daar nog beter door kennen, dan je al deed. Wat ik Jolien, hier nog bij wil zeggen. Er zijn mensen die uit eigen ervaring die weten hoe ik met mensen omga. En belangrijk, blijf omgaan. Ik meen deze tekst uit het diepste van mijn hart, als jullie me begrijpen. Wie mij wadeerd en accepteerd, die zal ik wadeeren en accepteren. Wie mij helpt, zal ik helpen. Wie slecht met mij omgaat, daar zal ik slecht mee omgaan, wie mij haat, die zal ik haten. Maar meisjes, en de rest natuurlijk ook. Beloof me, van de messen etc af te blijven, en niet dood of neigingen ervan te hebben. Stop daarmee. Want er gaan al te veel mensen dood, en jullie hebben nog en heel leven voor je. Hoe moeilijk die er op dit moment ook voor staat. Denk maar zo, alle pijn die je hebt gehad en hebt, die krijg je in de toekomst niet meer, want die heb je al gehad. Probeer het goede in te zien, in het leven. Al lijkt alles zo donker, eens zal het beter worden. Weet, want als iemand hulp nodig is, iemand met een normaliteit en socialiteit en humor. Dan zit je hier vast goed. Jullie kunnen mij best mailen. Ik ben echt wie ik zeg dat ik ben. En zal laten zien dat ik het meen. Ik hoop dat jullie me begrijpen, wat ik probeer te zeggen Maar snappen jullie me? Liefs een meisje |
| reactie 4
|
|
|
ik begrijp je maar ik ben niet zo goed in beloftes en dankje dat je mij moed geeftt |
| reactie 5
|
|
|
Meisje, probeer het dan toch maar te beloven. Je wilt toch niet tegen mij en heel wat anderen voorgoed gedag zeggen? Dat kun je toch niet maken. Of kun je dat wel? En geen dank, moed is goed! |
| reactie 6
|
|
|
Mrssterretje Berichten: 142 |
Hmm heftig.. wordt er stil van .. Maar meis ook al ken ik je niet persoonlijk, ik weet dat je kan vechten, vechten tegen de ziekte, vechten tegen zelfmoord en vechten tegen die pesters.. Misschien niet eens letterlijk vechten.. Ik weet zeker, dat als ze een beetje hersens hebben, ze over een paar jaar enorme spijt hebben van wat ze je aan hebben gedaan en nog steeds aan doen. Je hebt er nu niks aan i know, en je ouders krijg je ook niet terug hoe hard het ook is .. Maar please blijf vechten, voor je ouders, voor ons, voor mij? het spijt me dat ik niks voor je kan betekenen verder |
| reactie 7
|
|
|
ik kan niks beloven ik ben morgen toch weg |
| reactie 8
|
|
|
Ga niet weg, kom terug Ik wil je niet kwijt!! Never Forget You liefs Jolienn |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 21 |
ze ligt nog steeds een coma erg levensgevaar |
| reactie 10
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Echt erg, en ik begrijp ook niet dat dat toegelaten wordt, die mensen die zo hard pesten. Doen de leraren daar niks aan ofzo? Weet je, ik wil er voor je zijn, veel sterkte. En onthou: hou vol, de volhouder wint, ook voor jou, in jouw leven, schijnt er ook weer terug zon, geluk. En dat geldt natuurlijk ook voor iedereen en voor mensen die ook zoiets meemaken |
| Naar boven | |