Huiskamer: mooie teksten
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
ik wilde graag een topic maken met mooie of grappige teksten nederland of engels uit liedjes of zelf geschreven het maakt allemaal niks uit maar ik vind het gewoon mooi om te lezen dus weet je een mooie gedachten of tekst (mag ook een zin zijn) plaats ze hier onder hier wat voorbeelden: pijn is voor even en geluk voor altijd What's wrong with the world, mama People livin' like they ain't got no mamas I think the whole world addicted to the drama Only attracted to things that'll bring you trauma Overseas, yeah, we try to stop terrorism But we still got terrorists here livin' In the USA, the big CIA The Bloods and The Crips and the KKK But if you only have love for your own race Then you only leave space to discriminate And to discriminate only generates hate And when you hate then you're bound to get irate, yeah Badness is what you demonstrate And that's exactly how a anger works and operates Man you gotta have love just to set it straight Take control of your mind and meditate Let your soul gravitate to the love, y'all, y'all ( uit where is the love van the black eyed peas) |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 379 |
Ik heb veel zinnetjes maar ze zijn eigenlijk meer iets voor msn of facebook statussen ... Is dat ook goed ? |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Best een goed idee. Maar het lijkt me dan om gedichten te plaatsen, deels vergeten of onbekend bij veel lezers. Eigen gedichten kun je immers op de reguliere manier plaatsen. Nadeel is dat je je een prutser voelt als je je eigen werk vergelijkt met de echte talenten. Tenminste, dat geldt voor het merendeel, inclusief mijzelf. Onderstaand is technisch en inhoudelijk briljant. Maar zo kan ik er nog wel een rijtje plaatsen. Beneden alle peil Jouw armen, liefste, zijn niet om te slaan Je moet je handen niet tot vuisten maken Je ogen hoeven niet zo hard te staan Ontspan die harde lijnen om je kaken Je lichaam, lief, is zacht om aan te raken Maar jij denkt enkel aan je eigen heil Jij denkt alleen maar aan je eigen zaken En dat is toch beneden alle peil Bekijk jezelf en lach, je zachte arm Is voor mijn hoofd gemaakt om op te rusten Je borst, als veilig kussen, houdt me warm Maar warmer zijn je lippen die me kusten Zo wekte je één voor één mijn andere lusten Maar jij dacht aan een ander onderwijl Waarmee je zonder moeite je geweten suste En dat is toch beneden alle peil Mijn liefde was de inzet voor jouw spel Door mij liet jij je ijdelheid graag strelen Je wilde niet, dan wilde je weer wel Ik was verblind, ik liet maar met me spelen Je liet je zomaar door een ander stelen En mijn geluk ging zomaar voor de bijl Maar mijn verdriet kon jou niet zo veel schelen En dat was toch beneden alle peil Prinsheerlijk lig je in een anders bed En maakt hem met je lichaam dwaas en dronken Wat in geen enkel opzicht jou belet Achter zijn rug om weer naar mij te lonken Bedriegen ligt nu eenmaal in jouw stijl Je hebt je in ’t geheim aan mij geschonken Maar het is toch wel beneden alle peil Lennart Nijgh |
| reactie 3
|
|
|
some1unimportant Berichten: 42 |
Ahh, die heeft Boudewijn de Groot gezongen.. Goeie ouwe tijd.. Nou klink ik echt als een ouwe vent zeg XD. Anyhow, ik heb ook nog wat inbreng "Ik ben geboren uit zonnegloren En een zucht van de ziedende zee" -Jacques Perk (Iris) "Denkend aan Holland zie ik rivieren Traag door oneindig laagland gaan" -H. Marsman (Holland) "And all you want, is a reason you should live Or a way for you to die. A way for you to die" -Bayside (Poison in my veins) "When did life get so real? And now I feel like I'm losing my mind I used to think all the time. Now thinking hurts and feeling is worse... I liked reality better when it was a dream." -Bayside (moceanu) "Misschien spreken we allen, als we alleen zijn, andere woorden dan in gezelschap." Jacoba van Velde (De grote zaal) "De aswolk van de vulkaan stijgt naar de stratosfeer, draait om de aarde en regent nog jaren later op alle continenten neer." Harry Mullisch (De aanslag) |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Ja zeg, mag die man ouder worden? Wat ik bedoel, is dat Lenneart Nijgh een buitengewoon talent had voor gedichten. Net zoals Boudewijn de Groot een waanzinnig indringende en mooie stem heeft/had. Nog een voorbeeld over hoe te dichten. Dit is toch een gedichtensite? Don't try this at home Vrijgezel Lennaert Nijgh / Boudewijn de Groot Er was een tijd voor ik jou kende dat ik leeg maar vol ellende vloekend op de hele bende in een kroeg te wachten zat tot het meisje van mijn dromen op een dag voorbij zou komen. En ik liet mijn tranen stromen als ik weer een kater had. En dat mijn geliefde vrienden waarmee ik de muzen diende en geen rooie cent verdiende ook al had ik nee gezegd 's avonds aan kwamen gelopen om een praatje aan te knopen en dan 's morgens straal bezopen op de stoep werden gelegd. Er was een tijd dat ik het meeste te vertellen had op feesten waar ik met verlichte geesten vaak de politiek besprak. Waarin wij ons nooit vergisten, mensen die het beter wisten, waren allemaal fascisten die het aan verstand ontbrak. Toen ik naar mijn navel staarde en mij communist verklaarde en met alle andere waarden op de bom te wachten zat. Toen die maar niet wilde vallen hoorde men al spoedig lallen en we lagen met zijn allen wereldvredig op de mat. In die tijd kon ik de vrouwen met een kennersoog beschouwen en ik wilde nimmer trouwen, want dat kwam me niet van pas. 'k Wilde enkel samenwonen met een zwartgeklede schone om de burgerij te tonen hoe ruimdenkend ik wel was. Maar het was niet te vermijden dat ik eenzaam was bij tijden zodat ik vertwijfeld vrijde met een meisje van ballet. Welke schoonheid snel verdorde 's morgens bij het wakker worden met de peuken op de borden en de kruimels in het bed. Op een dag kwam ik jou tegen, lief en klein en zo verlegen, druipend in de lenteregen in de grote vreemde stad. Jij wist niets van provoceren en je wilde me bekeren en ik liet me alles leren als ik maar jouw liefde had. Nu zit ik de krant te lezen en een burgerman te wezen. 'k Hoef geen honger meer te vrezen maar toch denk ik soms met spijt aan de tijd voor ik jou kende, aan de vrolijke ellende, aan de artistieke bende van de goede oude tijd. |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 7 |
het is allemaal goed |
| Naar boven | |