Korte verhalen check: ...
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 244 |
Je legde je hand op mijn arm, “Blijf hier.†Ik durfde mijn ogen niet te draaien naar je gezicht. Die twee woorden, zoveel effect. Ik dacht dat je het niet wist. Maar het meisje dat ik vertrouwde vertelde te veel aan haar vriendin. Daar stond ik dan, de tranen prikkend achter mijn ogen. Hopend, op een goed rapport. Hier stond ik dan, naast mijn klastitularis, met een hoofd vol gedachten. Een hoofd vol gedichten, die ik nooit opschrijven kon. Ze lachte om mijn punten. Na een minuutje zat ik weer in mij rol. Ik lachte mee en gaf mijn gebruikelijke commentaar. Niemand zag de donderwolken in mijn hoofd. Genoeg om door te gaan, werd er mij gevraagd. Ik versprak me, nee….Ja! Mijn zoveelste vergissing. Je keek me aan, ik schonk je een glimlach. Heel even ving ik de ogen van mevrouw op. Godverdomme waarom had ze niet kunnen zwijgen. Je begreep me, je knikte. “Ik weet het, Elke, Chiara kan haar mond niet houden tegen de Smet.†Je keek me aan met die grote ogen. We hadden het moeten zien aankomen. Elke,13 |
| reactie 1
|
|
|
ard-jan Berichten: 45 |
oow man ik ben benieuwd of, en hoe dit verhaal dan verder gaat! x Ard |
| Naar boven | |