Gedichten check: Heer Jezus
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 112 |
Hallo allemaal, Een tijdjej terug heb ik een gedichtje geplaatst dat religieus getint is, maar m.i. zeker niet beledigend. Ik ben streng gereformeerd opgevoed en dat zie je terug in sommige rijmpjes/gedichtjes. Nu heb ik, bij wijze van spreken, een kast vol liggen met poezie en op deze site er een aantal uitgepakt en geplaatst. Onderstaand rijmpje heb ik weggehaald destijds, omdat ik nogal wat commentaar kreeg van mensen, die zich gekwetst voelden. Dat was helemaal niet de bedoeling, maar hoe dan ook, een paar heb ik er laten staan en andere heb ik verwijderd. Ik ben serieus zo opgevoed en heb er moeite mee, dat volgens dat geloof vrijwel iedereen na zijn dood voor eeuwig in de hel belandt. Zojuist kwam ik bij toeval dit gedichtje tegen en dacht: wat is er mis mee? Ik ervaar dat toch zo. En verder probeer ik er een genuanceerde en vrolijke noot aan te geven. Mijn vraag is: wat is er nu zo verkeerd aan om een serieus vraagstuk op deze manier te verwoorden? Nu ja, als iemand me dat kan uitleggen, bij voorbaat dank. Heer Jezus Heer Jezus, is het werkelijk waar Dat die mooie dame daar Die met die spijkerbroek en met blond haar Is zij bij ’t dood gaan de sigaar? Ze draagt geen jurk en ook geen rok Gaat niet ter kerke, naar ik gok Krijgt zij het met u aan de stok Aan ’t einde van haar levensklok? En straft u haar met harde hand Zodat ze in de hel belandt En gans door wanhoop overmand Voor eeuwig en voor altijd brandt? Of kan het zijn dat u nu lacht En denkt, die leer jou bijgebracht Flikker die nou eens in de gracht Ik heb hem zelf nimmer bedacht Kom op nou kerel, handel snel Denk even niet meer aan die hel Ik zeg het niet, maar weet het wel Sinds kort is ze weer vrijgezel Henk Benard |
| reactie 1
|
|
|
roselien Berichten: 216 |
Omdat sommige woorden miss kwetstend over een komen |
| Naar boven | |