1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Met een klap deed ze de deur dicht

1
datum 08-03-12 19:30
startpost
LisaZ
Heeey! Hier een stukje waarmee ik mij boek begin.. Ik hoop dat ik goeie reacties krijg en commentaar is natuurlijk altijd welkom.. x

Met een klap deed ze de deur dicht, draaide de deur op slot en stapte met kleren en al onder de douche. Ze voelde het warme water over haar heen lopen. ‘Alicia! Alicia! Gefeliciteerd met je verjaardag’ riep haar broer. ‘Rot op!’ schreeuwde Alicia terug. Ze hoorde hoe haar broer driftig naar boven liep, naar zijn kamer. Eenmaal uit de douche cabine merkte ze dat ze geen droge kleren mee had genomen naar binnen. Ze draaide de deur open en liep naar haar kamer. ‘Hé, daar ben je weer!’ zei Ruben. Hij maakte een dronken indruk. Hij kwam naar Alicia toe lopen en struikelde over Martijn heen. ‘Ga toch naar huis Ruben’ zei Martijn geïrriteerd. Het kleine roze kamertje zat vol met mensen. Twee vuilniszakken vol met lege drank flessen stonden in de hoek van de kamer. Alicia pakte een paar droge kleren en ging zich weer omkleden in de douche.
In de spiegel zag ze dat haar make- up was uitgelopen. Het leek net of ze had gehuild, wat ze ook van binnen deed. Ik heb geen zin meer om te leven dacht ze bij zichzelf. Ze haalde haar make- up van haar gezicht en deed een mislukte poging om nieuwe op te doen. ‘Ach, wat maakt het ook uit’ mompelde ze. Ze liep terug naar haar kamer waar iedereen luidruchtig zat te praten. Ruben hing uit het raam te kotsen. ‘Ruben, ga jij maar naar huis! Hier heb ik geen zin in’ zei Alicia. Ze pakte zijn jas en sleurde hem aan zijn arm mee naar beneden. ‘Ik hou van jou, waarom ben je bij hem?’ zei Ruben toen ze beneden voor de deur stonden. ‘Sorry, ik weet het ook allemaal niet meer. Ga alsjeblieft naar huis’. Alicia deed de deur open en Ruben liep wankelend naar buiten. ‘Gaat dat lukken?’ vroeg Alicia bezorgt. ‘Ja, ik red me wel’. Alicia liep weer naar boven en ging bij Martijn op de grond zitten. ‘Je verjaardag is echt geweldig! Waar moeten we straks die vuilniszakken laten?’ vroeg Martijn. ‘Ach, gooi ze maar buiten bij de supermarkt’ zei Alicia. De deurbel gaat en Alicia loopt opnieuw naar beneden. Door het raam ziet ze haar ouders staan. In paniek roept ze naar boven dat ze de zakken moeten verbergen. Dan ziet ze een jongen achter haar ouders staan. Alicia doet de deur open. ‘Hoi, jullie zijn vroeg thuis’ zegt ze onzeker. ‘Kijk is wie wij gevonden hebben op straat. Hij lag een paar straten verder op voor een brievenbus te slapen’ zei haar moeder. Alicia hoorde in haar stem dat ze kalm probeerde te blijven. ‘Ruben, wat doe jij hier? Je zou toch naar huis gaan’ zei Alicia. Ruben bleef stil naast haar ouders staan. De vader van Alicia liep naar boven. ‘Iedereen er uit!’ schreeuwde hij. Alicia hoorde iedereen boven praten en hun spullen pakken. Één voor één liepen ze naar beneden. ‘Wat is hier aan de hand’ vroeg Martijn ongeduldig. ‘Wat is hier aan de hand?! Wat is hier aan de hand?! Mijn dochter is vijftien jaar geworden en jullie zijn allemaal straal bezopen!’ zei haar vader. ‘Wat doet Ruben hier? Hij was toch weg?’ zei Martijn. ‘Ik wil dat je weg gaat Martijn’ zei Alicia. Ze durfde Martijn en haar ouders niet aan te kijken. Martijn pakte zijn jas van de kapstok en smeet de voordeur achter zich dicht. ‘Leuke vrienden heb jij. Goed gedaan meid’ zei haar moeder teleurgesteld. ‘Kom ik zal je helpen’ zei Alicia tegen Ruben. Ze liepen naar de woonkamer toe waar ze samen op de bank gingen zitten. Ruben keek Alicia met grote ogen aan ‘sorry’ verluisterde hij zachtjes. Voorzichtig pakte hij haar hand…
datum 17-03-12 16:28
reactie 1
xSweety
Op zich is het verhaal goed, maar sommige dingen staan in verleden tijd en anderen in tegenwoordige. Ook zou ik woord herhaling proberen te voorkomen, zoals in het stukje: ''Met een klap deed ze de deur dicht, draaide de deur op slot ''. Veel succes met je verhaal! xx
datum 17-03-12 16:48
reactie 2
Pinar1
Wie kan me helpen?

Ik heb hele ergere ruzie gehad met me vriend sinds gisteren en vandaag heb ik veel dingen gedaan en heb hem heel erg boos en pijn gedaan ik wil nu me tekst typen en dan als verhaal en dat die me moet vergeven ik belde hem op en zij dat die moest denken.

Ik wil hem niet kwijt help me
datum 17-03-12 17:59
reactie 3
ard-jan
inderdaad wat xSweety al zei, en ook aan het einde: verluisterde hoord fluisterde te zijn denk ik
succes ermee!
en @Pinar, misschien is het een idee om op het forum een nieuw onderwerp daarover te openen, want dit onderwerp gaat daar niet over.
Naar boven

1

Reageren op: Met een klap deed ze de deur dicht

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.