Korte verhalen check: geen 'verhaal'
|
startpost
|
|
|---|---|
|
xSweety Berichten: 46 |
Heeei, ik heb er wel een tijdje over nagedacht om dit te plaatsen.. toch doe ik het. niemand kent mij hier toch. en ik weet, het is een slecht ''verhaal'', maar ik heb gewoon alles opgeschreven wat er in me opkwam. het helpt echt, ik wilde maar doorgaan en doorgaan. het is gewoon lekker om iets te schrijven wat nergens op slaat. ^^ 19 februari 2011 Mijn vingers dansen over de letters Tik.. tik.. tiktiktik Stilte. Nadenken. En de volgende vinger raakt weer een toets Ik typ verder Wat ik schrijf maakt niet uit Als ik maar schrijf. Tik.. tik.. tiktiktik En zo gaat het door. Er springt een beeldje onder in het scherm. Nee, ik juich niet van blijdschap. Je ziet het verkeerd. Ik negeer het. Tik, tik.. voordat ik de volgende kan aanraken, Komt het beeldje weer tevoorschijn. Klik. Tik. Blokkeer. Zo. Verder. Niet meer aan denken. Waar was ik? Ohja, nergens. Ik schrijf niet. Ik schrijf geen verhaal, Ik typ maar wat. 20 februari 2011 Ik weet wat je denkt. En nee, het is niet waar. Waarom? Ik schrijf niks. En die datum dan? Geen idee. Maar het is niet wat je denkt dat het is. Luister niet naar je gedachten, Luister naar mij. Of nog beter, Luister naar de letters die ik typ. Lees niet mijn verhaal, Maar luister. Als je niks hoort, Oke. Goed. Luister dan naar de stilte. Hoor je niks? Jawel. Je hoort dingen. Je luistert niet naar de stilte. Het kan niet. Bestaat stilte? Zo ja, dan kan je het niet horen. Stilte is stil. 21 februari 2011 Ik heb een keer gedroomd. Jij ook. Hoe ik dat weet? Dat weet je zelf ook wel. Denk niet na. Maar als je toch nadenkt, En je dingen afvraagt, Vraag je je dan ook af wat ik heb gedroomd? Zo niet, Waarom lees je dit? Zo wel, Dan geldt dezelfde vraag. Staan er spelfouten in mijn verhaal? Dat kan. Maar dat maakt het juist mijn verhaal. Ohja, bijna vergeten.. Dit is geen verhaal. 22 februari 2011 Liefde is lief. Ja, jij vroeg je af wat ik had gedroomd. Dat dus. De rest weet ik niet meer. Alleen dat ene zinnetje.. Liefde is lief. Misschien weet ik nog een heel klein beetje wat, Maar ik heb geen zin om daarover na te denken. Veel te ingewikkeld. Gewoon niet denken. Veel makkelijker. Volg je hart. Liefde is lief. 23 februari 2011 Het is nu 15 februari 2012. Ja, je vind dit raar. Ik vind het ook raar. Niet over die datum hoor, Maar dat ik voor de meeste die dit lezen, Weten wat ze denken als ze dit lezen. Lees die zin nog maar een keer. Misschien begrijp je hem dan beter. Maar wil je het weten over die datum? Ik schrijf geen verhaal. Dus waarom zou het moeten kloppen? Dat beeldje in het scherm, Dat klopte ook niet hoor. Dat vertelde mijn fantasie aan mij. Maar ik heb februari gekozen, Omdat het nu ook februari is. Als ik dan over het weer schrijf, Dan komt het een beetje overeen. Want als ik in augustus zou schrijven dat het december is, En ik schrijf dat heerlijk zonnig weer is, En dat de bomen vol in de bloei staan, Dan klopt het niet met december, Als ik zeg dat het dan december is. En dan moet je nadenken over het weer, als je een andere maand kiest dan dat het is. En dan moet je nadenken. Of opzoeken. Geen zin in. Ik schrijf trouwens niet eens over het weer. 24 februari 2011 Het is nu 5 uur. Nog steeds dezelfde dag, sinds die zogenaamde 19 februari. Zou je maar op een bepaalde tijd fantasie hebben? Of heb je het altijd? Sommige zeggen soms dat ze soms inspiratieloos zijn. Hè, wat grappig. Dat woord bestaat. Ik ben ’s avonds vaak inspiratievol, ’s middags meestal niet. Soms wel. Nu. 25 februari 2011 Ik kijk in zo’n langwerpig ding. Zo’n ding, waarin je jezelf kan zien. Hoi ik. Bruin haar. Stiekem blond. Verborgen onder het laagje verf. Wel haarverf hoor. Ik dwaal af. Bruine ogen. Best mooi. Tevreden. Pony. Geknipt. Eergister nog. Gister was het 14 februari. Je weet welke dag het eergister was, voor mij. Ik dwaal weer af. Bril. Zwart. Staat toch wel goed? Blauwe trui. Rechts een ring, M’n moeder trouwde nieuw. M’n vader woont samen. Partnerruil zegmaar. De ring van de bruiloft. En links.. Ook een ring. Van m’n oma gekregen. Zelfde als m’n nichtje. Bijna even oud. Zij, niet de ring. Ook niet mijn oma. Mijn oma is ouder. Grappig, als je de komma een plekje opschuift. Zij, niet de ring. Zij niet, de ring. Verschil, zie je? Hoi beeldscherm. Doei ik. Ik zwaaide naar ik. Beeldscherm niet. Ik typ. Ik schrijf geen verhaal, Ik typ maar wat. 26 februari 2011 Stilte kan je niet horen. Stilte kan je niet voelen. Stilte kan je niet zien. Stilte kan je niet ruiken. Bestaat stilte? Nee, geef niet meteen antwoord. Denk na. 27 februari 2011 Schrijfverslaafd. Begonnen Niet willen stoppen. Ik moet leren. Ja, ik zit op school. In de 3e klas. Op vwo. Persoonlijke info. Duits. Stomme taal. Toch maar weer schrijven. Toch maar proberen leren. Zonder te. Leren is stom, wel goed. Dus daarom zonder te. Niet proberen te leren, Maar zonder te. Morgen toets verpesten. Morgen is het niet 28 februari. 28 februari 2011 Het is vandaag. Het is nooit morgen. Morgen kan wel komen, Maar het is er nooit. Gister is geweest, Kom nooit meer terug. Gister was het ook vandaag. Morgen is het ook vandaag. Het is altijd vandaag. 29 februari 2011 Touristik. Duits voor toerisme. Net of je van de toerisme stikt. Zoveel. Heeft Duitsland veel toeristen? 30 februari 2011 Begane grond. Nulde verdieping. Onze school heeft 2 verdiepingen. En een begane grond. Eigenlijk 3 verdiepingen dus. Ik heb toch ook geen nulde vinger? Dan zou ik 9 vingers hebben. En een begane. 31 februari 2011 Februari gaat niet tot de 30. Ook niet tot 31. Toch doe ik het. Anders is het maart. Dan kan ik niet meer over het weer schrijven. Dan is het een andere maand. Niet dat ik het doe, Schrijven over het weer. Ik bedoel, Het is toch geen verhaal. Dit niet, het weer. Verschuif de komma naar achter. Dit is geen verhaal. 32 februari 2011 Grappige datum. 1000. Dat was het 1000e woord van mijn verhaal. Nog steeds in 1 dag. Spelfout, het is geen verhaal. Best veel, 1000 woorden. Als ik elke dag 100 woorden typ, Had ik dit pas over 10 jaar af. Maar dat doe ik niet. 5 pagina’s, 1000 woorden, 15 dagen, in 1 dag. Klinkt leuk. 1 maart 2011 Ja, het is maart. Eigenlijk al 5 maart. Maakt niet uit. Grijs. De kleur van mijn kamer. Is pas geverfd. Kersjes print op mijn pyjama. Niet zo leuk. Ik draag ’s nachts liever een legging. En een shirtje. Staat wel leuk. En een knot. Best grappig. Leuke tip voor jou. Als je een meisje bent dan. Ik moet inkomen. Tijdje niet geschreven. Merk je het? Ik wel. Of ‘’ik ook’’, net wat je antwoord is. Als je zegt ‘ja’, dan is het ‘ik ook’. Als je ‘nee’ zegt, is het ‘ik wel’. Laat maar. Onzin. 2 maart 2011 Tum. Te-du-du-dum. Zing het melodietje. Het word je eigen liedje. Verzin een tekst. Stuur het me. Ik wil het weten. Ik ben nieuwschierig. 3 maart 2011 Misschien ben jij er ook wel zo eentje. Zo iemand, met 2 ogen, een neus, 2 oren. Een mond om mee te praten. 2 benen, 2 voeten, 2 armen, 2 handen. 10 vingers, 10 tenen. Ja, denk je. Logisch toch? Maar nee. Sommige mensen hebben dit niet allemaal. Dus wees dankbaar. Eigenlijk zou je elke dag vrolijk moeten zijn. Want je hebt die ochtend weer wakker mogen worden. Kom op, wees eens dankbaar. Voor de adem die je krijgt. Voor de dingen die je hebt. Voor het land waar je in woont. Voor de mensen die je kent. Maak het lijstje maar af. Het maakt je dag goed. Geloof me. 4 maart 2011 Nu we het toch over lijstjes hebben, ben jij tevreden over jezelf? Maak eens een lijstje met 10 dingen. Dingen die je goed vind aan jezelf. Waar je blij mee bent. Mag natuurlijk ook meer. Is alleen maar beter. Plak deze briefjes ergens. Op een plek waar je veel kijkt. In je agenda, op je spiegel. Verzin maar wat. Be proud! ♥ |
| reactie 1
|
|
|
TheyCallMeMelissa Berichten: 78 |
Het is een beetje raar, maar toch bleef ik doorlezen en kon ik niet stoppen toch wel goed gedaan dus Liefs, Melissa |
| reactie 2
|
|
|
Myself Berichten: 188 |
Geniaaal!! |
| reactie 3
|
|
|
Alissaatje1997 Berichten: 114 |
haha t is een appart verhaal, maar als je begint met lezen.. wil je het wel aflezen liefs Alis |
| reactie 4
|
|
|
linnyyyy Berichten: 142 |
eigenlijk slaat het nergens op.. maar ik begon met lezen en wou doorgaan xd het is nog grappig ook xd well done! |
| reactie 5
|
|
|
xSweety Berichten: 46 |
haha, heel erg bedankt! had deze reacties niet verwacht ;p thankss ♥ |
| Naar boven | |