Gedichten check: Remco
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Anoniempje10 Berichten: 16 |
Remco Je wil niet weten hoe trots ik op je ben Dat is iets dat ik zeker niet ontken Toen we gisteravond die film keken Was ik bang dat jij zou breken Maar je hield je sterk Jou troosten was die avond dus ook niet mijn werk Je liet je niet door je emoties leiden En bleef er dapper tegen strijden En wat hebben we ook een leuke avond gehad Eigenlijk lagen we ook pas te laat plat Maar dat maakte niet uit, het was maar voor één keer En eigenlijk moet ik zeggen, ik doe het zo weer… Nog iets aanpassen of zo laten? En is het goed geschreven of vinden jullie van niet? |
| reactie 1
|
|
|
ard-jan Berichten: 45 |
hmm, ik vind het een leuk gedicht, maar als ik even een tipje mag geven:S doordat je persé alles wil laten rijmen worden sommige zinnen te kort, en sommige te lang. opzich is dat geen probleem, maar in dit gedicht wel, omdat er nu niet echt een duidelijk en lekker ritme in het gedicht zit. het helpt soms om het eens hardop voor te lezen, dan hoor je zelf soms al waar er problemen in zitten. Bijvoorbeeld: Je wil niet weten hoe trots ik ben Dat is iets wat ik zeker niet ontken Toen we gisteravond die film bekeken Was ik even bang dat jij zou breken maargoed, dat is slechts wat ik er dan van zou maken :S in ieder geval succes ermee! |
| reactie 2
|
|
|
Anoniempje10 Berichten: 16 |
Oké, ja tips zijn altijd welkom hè. Anders zou ik het hier niet neerzetten natuurlijk Ik probeer me in een gedicht vaak aan 1 soort vorm te houden, in dit geval dus AABB elke keer. Klopt inderdaad dat ik hierdoor niet altijd even goed uit kom. Maar in ieder geval bedankt voor je feedback! |
| Naar boven | |