Gedichten check: Vergeten Littekens
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1.344 |
Hallo! Ik zou graag willen weten wat jij van m'n gedichtje vind... Dus laat maar een reactie achter Vergeten Littekens. De littekens van het verleden, Kunnen altijd weer open gaan in het heden. Alleen de wijzen zullen ze dicht houden. Omdat ze weten wie er van hun houden. De verleiding is makkelijk te weerstaan. Want niemand houd van pijn. Ook al is je hart nog zo klein . Ook al zou je een sterretje aan de hemel willen zijn. Die sterretjes branden. Dat doet pijn. Maat die littekens in joun ziel. Zitten jou nog op de hiel. Elke dag voel jij nog steeds die pijn. Want je weet. Die littekens zijn van mij. |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Mooi herkenbaar |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 46 |
Aahh heel erg mooi!! en zoals Nathan al zei; erg herkenbaar |
| reactie 3
|
|
|
windcatcher Berichten: 27 |
haha ik herken me er ook in (: heel mooi geschreven !! gewoon weg prachtig... groetjes ; hanne |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1344 |
dankje voor jullie liefe reacties!! ik ga hem insturen denk ik... |
| reactie 5
|
|
|
IwillSurvive Berichten: 36 |
Ik zeg INSTUREN Dan kunnen we namelijk sterren geven! (5 ofcourse! ) xx |
| reactie 6
|
|
|
some1unimportant Berichten: 42 |
Mooi gedicht, en, zoals hier al meer is gezegd, erg herkenbaar.. Als ik zo vrij mag zijn wat opbouwende kritiek te leveren (mocht je dat niet willen, dan adviseer ik je nu te stoppen met lezen ;P): Op sommige plaatsen lijkt de rijm ietwat geforceerd. "Ook al is je hart nog zo klein" klinkt niet echt logisch waar het staat en lijkt daarom alleen daar geplaatst om te rijmen op 'pijn'. Ook "Zitten jou nog op de hiel." komt niet echt zo lekker over (bij mij dan), simpelweg omdat het eigenlijk meervoud (hielen) hoort te zijn, en niet enkelvoud (hiel). Als je graag rijm wilt, zou ik, als ik jou was (dat ben ik niet, dus beslis zelf maar of je het met me eens bent of niet "Maar die littekens in jouw ziel zitten jou nog op de hielen... Elke dag voel jij nog steeds die pijn. Want je weet dat die littekens van mij zijn..." Tot slot nog wat grammaticale verbeteringetjes: "Omdat ze weten wie er van hun houden." 'hun' is een bezittelijk voornaamwoord, maar hier hoor je het persoonlijk voornaamwoord 'hen' te gebruiken. "Want niemand houd van pijn." 'niemand' is een hij/zij, dus je moet het werkwoorden 'houden' vervoegen met dt (Want niemand houdt van pijn.). Ik hoop niet dat ik te zeurderig overkom. En als dat wel zo is, laat me dat dan alsjeblieft weten, dan probeer ik me aan te passen. Grtz |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1344 |
@some1unimportent. Ik vind je niet te zeurderig hoor. Maar weet wel dat ik pas 13 ben en totaal de Nederlandse spelling niet snap (ik wil nu niet onaardig klinken) Maar het boeit me niet. dt of meervoud of dat soort dingen vind ik onbelangerijk. Je kan het lezen en je kan het voelen dus warom moet alles dan so pricies goed zijn? (de zin klopt niet echt maar je snap het wel..) Het zijn maar lettertjes die woorden maken... Je gaat er niet dood aan dus vind ik het niet belangerijk! En je hoefd je niet aan te passen, omdat je gewoon jezelf bent. Of iemand naar je luisterd of niet maakt dan toch niet uit? Liefs Sheala |
| reactie 8
|
|
|
Siata-chan Berichten: 21 |
heel mooi gedicht |
| Naar boven | |