Gedichten check: te veel woorden
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Puberbeer Berichten: 22 |
Te veel woorden Mijn geest zit vol woorden Woorden van allerlei soorten en maten Toch is er niemand die ze ooit gehoord heeft Er is ook nog niemand die mij zijn woorden geeft Al die woorden die zich de laatste jaren in mijn geest boorden Moet ik die woorden in mijn geest laten Mijn hoofd barst van al wat onuitgesproken is Maar ik zal nog heel lang blijven zwijgen Als ik namelijk de woorden zal uitspreken Ben ik bang dat de woorden die zich aan elkaar rijgen Met zacht geluid over mijn lippen komen Het is zeker, het is een gewis Dat de woorden hun waarde verliezen Nu moet ik me dus schrijvend op de letters wreken En de woorden met hun betekenis, hun dromen Uit het te veel aan woorden in mijn hoofd Ik kan niet eens meer letters kiezen Ooit zeg ik mijn woorden aan de gene die de toekomst mij beloofd. |
| reactie 1
|
|
|
some1unimportant Berichten: 42 |
Mooi gedicht Ik zou trouwens een vraagteken plaatsen achter de 6e regel (dus:"Moet ik die woorden in mijn geest laten?" Ook zou je misschien een beetje op het metrum kunnen letten? Ik weet dat dat moeilijk kan zijn, maar het kan een gedicht wel 'n beetje meer kracht geven doordat het dan wat lekkerder leest. Ik zeg niet dat je dit moet veranderen ofzo en ik zeg ook niet dat je naar mij moet luisteren, maar misschien kun je dat bij een volgend gedicht proberen. Grtz PS: 'degene' is 1 woord, er moet dus geen spatie tussen 'de' en 'gene'. |
| Naar boven | |