Gedichten check: De huilende man in het park
|
startpost
|
|
|---|---|
|
reneeeetje-1995 Berichten: 991 |
Laatst zag ik een huilende man in het park. Hij had geen jas of schoenen, enkel een afgedankte sjaal en een al lang vergeten hoed. Af en toe werd hij door nieuwsgierige kinderen bewonderd of kwam er een vogeltje op één van zijn bevroren schouders zitten. Ik dacht eerst dat hij traande omdat hij niet kon lopen of misschien wel omdat hij koud en eenzaam was en de eendjes al lang vervlogen waren. Pas later besefte ik dat hij huilde om het afscheid van de winter en de lente die hij niet heeft mogen meemaken. |
| reactie 1
|
|
|
Noura33 Berichten: 1 |
Prachtig verhaal |
| reactie 2
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
Heel mooi. |
| reactie 3
|
|
|
some1unimportant Berichten: 42 |
Mooie opbouw naar het eind toe In vergelijking met je andere gedichten vind ik dit wel een redelijk gedicht. De enige tip die ik heb is om misschien een ietwat pakkendere (is dat en goed Nederlands woord?) titel te bedenken. Ik dicht niet zo vaak meer tegenwoordig, dus meer kan ik op het moment helaas niet bedenken Grtz |
| reactie 4
|
|
|
ResRich Berichten: 23 |
mooi geschreven, bijzonder verhaaltje! |
| reactie 5
|
|
|
Bedankt allemaal! Had iedereen eigenlijk door dat het over een sneeuwpop ging of zagen jullie er voornamelijk echt een oude man in? Gewoon nieuwsgierigheid, hihi. @some1inomportant; dankjewel voor de tip. Ik ben zelf inderdaad ook niet zo goed in titels verzinnen, dus ik zou even niet weten waar ik het in zou moeten veranderen. |
| reactie 6
|
|
|
Roozz1998 Berichten: 7 |
Ging het over een sneeuwpop? :$ |
| reactie 7
|
|
|
@Roozz1998; Haha, ja ik zal het een beetje verduidelijken. Het 'huilen' van de man, is het smelten van de sneeuwpop, omdat de lente weer aanbreekt. Hij had geen jas of schoenen, enkel een afgedankte sjaal en een al lang vergeten hoed . Herken je hier niet ook een sneeuwpop in? En het feit dat zijn schouders bevroren zijn en hij niet kan lopen? Daarom maakt hij ook de lente niet mee... Dan is hij al gesmolten. |
| reactie 8
|
|
|
JPSpadzinski Berichten: 139 |
mooi, mooi |
| reactie 9
|
|
|
draak Berichten: 12 |
haha ik dacht ook dat je een oude man bedoelde. Mooi gedicht |