Huiskamer: een verhaal van vroeger!
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Poetess-Sascha Berichten: 139 |
Het plan Meiden uit bed! Roept mevrouw de jong. Jullie hebben wel heel erg lang geslapen het is al half twaalf! Maar de tweeling heeft niet geslapen, ze hebben plannen gemaakt voor wat ze vandaag gaan doen. Zo, zegt Kiki wij gaan vandaag het bos in zus! Goed idee antwoord Angelique . Dan gaan we zoeken naar…. dat zien we nog wel! Roept Kiki. Even later aan het ontbijt vraagt hun moeder: zo wat gaan jullie doen? Nou eigenlijk gaan we naar het bos in plaats van naar de supermarkt, kreunt Angelique. Maakt niet uit! Frisse lucht is ook belangrijk! Daar gaan ze. eerst de fietsen pakken maar wat is dat! Roept Angelique. De schuur staat nog open! voegt Kiki er aan toe. Maar gelukkig zijn de fietsen niet gestolen! Op weg naar het bos zien ze Laila en haar zusje Judith. Hoi! Roepen ze in koor. Gaan jullie mee naar het bos? Dat willen ze wel! Het bos in Ze rennen zo snel als ze kunnen het bos in! Goed we zijn er, en nu? Zegt Laila. Gaan jullie met zijn drieën links, dan neem ik rechts,zegt Kiki. Maar dan ineens hoort Kiki een gek geluid! Wat zou het zijn? Denkt Kiki. Opeens springt er een man uit de bosjes en roept: maak geen beweging! Kiki staat te trillen, wat zal ze doen. want wegrennen heeft geen zin. Ik moet kalm blijven,denkt ze. Laat je meenemen of ik maak je vast aan die boom daar. Hij wijst naar een boom die vol met naalden zit. Kiki trilde. Ze liet zich meenemen door de geheimzinnige man. Ze liepen naar de schuilplaats. Kiki weet wel dat dit geen spelletje is als ze het vlijmscherpe zwaard ziet. Nou, zegt de man. Wie ben je en hoe heet je? Ik heet Kiki en ik kom hier uit het dorp. Goed zo! Zei de man. En hoe heet u, zei Kiki zacht. Oh ik, zei de man. Ik ben martin. Gevangen Mooie naam, zegt Kiki. Maar wat wil je nou van me, ik heb geen kristal of zo! nee dat heb ik ook niet nodig antwoord martin. Ik heb een groot huis en ik ga niet zelf de hele dag huishouden! Dus daarom ga jij dat voor me doen! Ik…,zegt Kiki bang. Maar ik ben pas 9 jaar! Nou en als jij het goed doet zal er niks ergs gebeuren! Antwoord martin. Ondertussen bij de andere drie meiden. we zoeken nu al 3 uur naar haar, waar kan ze zijn? Vraagt Laila. Nou ik heb wel een idee waar ze zou kunnen zitten! Zegt Angelique. Er is een geheim hutje in het bos, misschien is ze daar! En daar kom je nu pas mee, roept Laila kwaad! Kom laten we daar gaan kijken, zegt Judith ineens. Maar toen ze er bijna waren hoorde ze iemand roepen. Hallo! Roept de jongen. Wat doen jullie? Wij zoeken naar Kiki, antwoord Laila. Zal ik helpen, zegt de jongen. Trouwens, ik heet Stijn. Als ze bij de hut zijn roept Angelique: kijk daar is het, het hutje! Even stil zijn! Fluistert Stijn. Ik hoor dat er iemand aan komt! De ontsnapping Oh nee laat maar het waren takken! Zegt Stijn. Laten we naar binnen gaan. Als ze naar binnen lopen staat er ineens een grote sterke man voor hun. Naast hem zien ze Kiki, die met touwen vastgebonden zit. Ze wil schreeuwen van angst maar als ze dat doet dan weet ze wat er gaat gebeuren! Maar dan pakt Stijn ineens zijn zakmes. Martin schrikt maar pakt ook zijn zakmes. Geef haar terug of je gaat eraan! Roept Stijn luid. Ik wil de strijd wel met je aan gaan, zegt martin chagrijnig. Ik vindt het best! Antwoord Stijn. Terwijl martin en Stijn doorvechten lopen Laila en Angelique naar Kiki toe en maken haar los. Gauw rennen ze naar buiten. Maar Stijn dan? Fluistert Kiki. Stijn red zich wel, zegt Angelique. Hij zij tegen ons dat we hem niet moesten helpen. Vijf minuten later kwam Stijn ook uit het huis van martin. Goed nieuws, zegt Stijn opgewonden. Ik heb een foto van hem gemaakt en nu kunnen we hem melden bij de politie! Als ze thuis zijn vertellen ze alles aan hun moeder. Go… wat heb ik jou gemist! Zegt mevrouw de jong. Ik hoop dat dit nooit weer gebeurt! Hebben jullie ook bewijs voor de politie? Ja tuurlijk! Zegt Stijn. En eigenlijk heeft Stijn alles gedaan! Zegt Kiki. Door hem leef ik nog! een verhaal dat ik twee jaar geleden heb geschreven! |
| Naar boven | |