Huiskamer: Welke provincie
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Hardboy Berichten: 930 |
Hee Dichters! Ik was benieuwd uit welke provincie jullie weg kwam? Ik kom uit friesland, en jullie? |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 75 |
Dôar lig tuss'n Déénkel en Regge 'n laand oons mooie en neerige Twèènte 't Laand van katoen en 't laand van d'n es den greun is in wéénter en lèènte. Doar ruust de rouw op d'n kaamp in de wéénd geet 't rad van de möl in de bekke gezwéénd Dôar steet nöast d'n eek'n d'n beuk en de dan Dat is oons zo leeve land Twèènte zegt genoeg toch.... |
| reactie 2
|
|
|
Suusie Berichten: 405 |
Brabant echt jammer dat ik niet dichter bij je woon hvj<3 xxxxxx |
| reactie 3
|
|
|
Nu nederlands anders ga ik fries praten! |
| reactie 4
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 75 |
kun je niet lezen lucas...hahaha nederland kent twee erkende streek talen en daar is twents natuurlijk 1 van.....maar goed in het abn taal is het dit... Er ligt tussen Dinkel en Regge een land Ons schone en nijvere Twente Het land van de arbeid het land der natuur Het steeds onvolprezene Twente Daar golft op de essen het goudgele graan Doet 't snelvlietend beekje het molenrad gaan Daar ligt er de heide in 't paarsrode kleed Dat is ons zo dierbare Twente |
| reactie 5
|
|
|
oh zeg dat dan gewoon anders ga ik ook frys praten xD |
| reactie 6
|
|
|
TheyCallMeMelissa Berichten: 78 |
Ik woon in Limburg ! In België dan wel |
| reactie 7
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 1344 |
In Utrecht!! maar ik praat niet met een accent.. Gelukkig maar want daar krijg ik vaak de slappe lach van!! Liefs Sheala |
| reactie 8
|
|
|
roselien Berichten: 216 |
ik woon in uddel, (vlakbij apeldoorn) in de voorjaarsvakantie ga ik na friesland!:p |
| reactie 9
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 337 |
ik kom uit zuid holland.....gouda om precies te zijn.....uit de goed buurt hahhaa |
| reactie 10
|
|
|
roselien Berichten: 216 |
In gouda wonen mijn oom en tante! |
| reactie 11
|
|
|
ard-jan Berichten: 45 |
ik woon in waddinxveen, zuid holland (bij gouda mn vader komt uit ooltgensplaat, op goeree-overflakkee, en dat accent kan ik aardig spreken. en mn moeder komt uit den haag, dat accent probeer ik op het moment te leren |
| reactie 12
|
|
|
xgdamien Berichten: 5 |
Rotterdam !!! xD |
| reactie 13
|
|
|
LovelyWords Berichten: 38 |
Ik van Limburg, wel België.. Haha :d. xxYasmine |
| reactie 14
|
|
|
Anoniempje10 Berichten: 16 |
Ik kom uit het noorden van Limburg |
| reactie 15
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 46 |
Ik kom uit Noord-Holland in het dorpje Hilversum. Dus best wel ver van jullie vandaan. x |
| Naar boven | |