Korte verhalen check: Is vriendschap4ever?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Is vriendschap4ever? Die vraag is grotendeels te beantwoorden. Wanneer de wil van een vriendschap blijft bestaan. Niet vanuit een kant, maar beide kanten. Dan kan een vriendschap heel ver komen. Misschien kan zo’n vriendschap ook wel voor altijd zijn. Wil van een vriendschap is heel erg belangrijk. Zelfs misschien wel het aller belangrijkste. Bijna iedere en misschien wel iedere vriendschap heeft mindere tijden. Als de wil van die vriendschap heel groot is. Dan zal het zich door alle paden leiden. Het is niet gezegd dat zoiets geen moeite kost. Maar wanneer een zich erbij neerlegt. Kan er gedacht worden of de vriendschap het nog wel waard is. Leg het er dan bij neer. Probeer het later weer eens. Als het een echte vriendschap was, heeft het zich wel weer recht gezet. Zelf ken ik geen vriendschap waar de wegen altijd verhard zijn. In bijna iedere en misschien wel iedere vriendschap zijn er tijden van zandvlaktes. Waar je stevig door moet lopen wil de vriendschap uiteindelijk op dezelfde plek eindigen en gaan winnen. Soms dat kan heel moeilijk zijn. Zelfs zo moeilijk dat het de vraag is of de vriendschap het nog waard is. In een vriendschap zijn leuke dingen te zien. Maar vrijwel en misschien iedere vriendschap ook enkele of vele heuvels. Waar voorledig ingezet moet worden, wil de vriendschap verder gaan. Vanuit allebeide kanten moet weer die wil zijn. Als een de wil laat liggen. Kan het vrijwel of helemaal definitief eindigen. Een streep onder de vriendschap zetten kan dan erg moeilijk zijn. Maar is soms wel beter. Zoiets heeft tijd nodig. De ene iets meer als de ander. Dat ligt aan de waarde die er aan de vriendschap was gehecht. Je hebt vriendschappen waarbij je de ene keer helemaal welkom bent en de andere keer is het net of je er niet bij hoort. De ene keer willen ze de problemen oplossen de andere keer helemaal niet. Zulke vriendschappen hebben een waarde maar heeft geen enkele voorspelling. Maar er zijn ook vriendschappen als ze weten dat er dingen zijn. Altijd willen helpen. Het zwartste zwart willen zulke vriendschappen graag grijs maken. Dat heeft kracht en tijd nodig en dat heeft zo’n vriendschap er wel voor over. Na het grijs willen ze het stapje voor stapje ook heel graag wit maken. In woorden is een vriendschap niet te omschrijven. Zoiets moet je voelen. Elke vriendschap heeft een waarde maar de een is meer dan de ander. Dat is een gevoel dat ieder zelf in moet vullen. Wil speelt een belangrijke rol met vriendschap. Niet alleen met vriendschap. Je moet ook het goede willen zien. Dan zul je het vroeg of laat zien. Niet gezegd dat zoiets geen moeite kost. Als het echt heel erg slecht gaat. Dan zullen vele vriendschappen wazig zijn. En enkel de echte vriendschappen overblijven. Dat zijn ook de vriendschappen met de meeste waarde. Als de wil van een vriendschap er blijft zal geen heuvel te hoog zijn. Terug komt de vriendschap dan wel. Wanneer het weer beter gaat, komen vele wazig vriendschappen vaak ook weer naar boven. De ene keer wil je dan door stappen en de andere keer geef je hen nog een kans. Of ook wel doorstappen en geen einde willen zien. In wat voor situatie dan ook. Kort samengevat is vriendschap4ever? Ja ik denk van wel als de wil er maar is! Zelf heb ik hele hechte vriendschappen waar de wil groot is. Een andere vriendschap is leuk maar hecht ik vrijwel geen waarde aan. Zulke mensen zal ik dus ook sneller een streep onder kunnen zetten. Maar of ik het leuk vind, dat echt niet en dan ook echt niet. Want dan laat ik iets los wat waarde heeft. Dat is niet leuk. Maar soms is loslaten van een vriendschap toch wel beter......... Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik met dit verhaal duidelijk probeer te maken x |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 15 |
mooi gedicht |
| reactie 2
|
|
|
haha het is een verhaal ColinP maar toch bedankt voor je reactie xD |
| reactie 3
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 3539 |
(Weinig reacties Mooi gezegd hoor |
| reactie 4
|
|
|
matthijs208 Berichten: 134 |
Hallo Djolien hoe gaat het met je? |
| reactie 5
|
|
|
Nathan, bedankt voor je reactie hallo Matthijs208, waarom zo ineens die vraag? Kennen we elkaar? Met mij gaat het best prima hoor, en met jouw dan? |
| reactie 6
|
|
|
Ja, weet je niet meer al die gesprekken Djolien? |
| reactie 7
|
|
|
zelfmoord Berichten: 12 |
ikkk begrjip hett welll . ik meost je maar eeerrdeer goedd begrjipennnn |
| reactie 8
|
|
|
Jolanda1960 Berichten: 4 |
Een vriendschap is net als een relatie,je moet er beide in investeren. |
| reactie 9
|
|
|
L. Ik ben blij dit te lezen, gelukkig dat je me begrijpt. Misschien had dat inderdaad eerder gemoeten, maar misschien is deze actie wel ergens goed voor geweest. Van fouten mag je leren, en ik hoop dat je er iets van geleerd hebt. En als iemand echt om je geeft, dan zal diegene dat na een fout heus nog wel doen. Laten we wel wezen, ik denk zelfs, dat de band tussen ons, door deze actie beter en sterker kan worden. Want elke dag, had ik er voor je gestaan. Vanaf begins afaan. En dat moeten we zo houden. Je kunt me alles verletten, als er dingen zijn, waar je liever met niemand anders over praat, en waar na het vertellen, niet meer over gepraat mag worden. Dan zit je hier goed. Ik heb met dit gedrag een aantal hele goede doelen. Dat is je laten zien wat helpen is, wat vriendschap is, en wat de term, er voor elkaar zijn inhoud. Dat loslaten niet hoeft, dat praten de oplossing is, want met loslaten laat je alles gaan, en dan is helpen niet meer mogelijk. En bedenk wel, alle pijn die je al hebt gehad, die is geweest, en die krijg je niet meer. Alleen sta je niet, of je Lotte nu ziet als een buurvrouw of als vriendin, ze is er voor jouw. En ik ben er ook voor je, en als ik je los moet laten, dan laat ik een mooi goed meisje achter, en een vriendschap. Die niet meer hechter kan worden dan, maar nu kan dat nog. Ik zal er voor zorgen, dat je me nooit meer zult vergeten en deze dingen nooit meer doet. Knoop het goed in je oren, als er wat is, laat het me weten, en ik zal je helpen. Als je dingen moet uiten, dat kan hier. Maar flik dit NOOIT weer! En misschien zie ik aan manier van typen, wel wat er aan de hand is, als je gelukkig of verdrietig bent, dat kan ik misschien aan de manier van typen wel zien. En anders zal ik dat proberen te leren. Als je dit maar onthoud Lize, je bent een vriendin, en je staat met mij aan je zij nooit alleen! IK BEN ER ALTIJD VOOR JE! |
| reactie 10
|
|
|
zelfmoord Berichten: 12 |
|
| reactie 11
|
|
|
Tuurlijk want ik lieg niet, nouja soms wel, maar niet tegen jou en andere vrienden en vriendinnen. Geen dank schatje |
| reactie 12
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 21 |
|
| reactie 13
|
|
|
Matthijs, ja ik weet het weer hoor. Ik dacht namelijk dat je matthijss hete in de site ofzow. Dus ik dacht al huh? Wie is dit, en ik meende dat de matthijs ook gedichten had. Maar die zijn verwijderd. Vandaar die verwarring. Sorry.. En Jolanda, zo is het. |
| reactie 14
|
|
|
Ja klopt mijn gedichten heb ik verwijderd, wat je me hebt toevertrouwt komt niemand te weten. |
| reactie 15
|
|
|
Matthijs, nee tuurlijk niet. Wat je mij hebt toevertrouwd ook niet natuurlijk. Groet Jolien |
| Naar boven | |