1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Hopelijk nooit

1
datum 04-01-12 20:00
startpost
Star Poet
Een jongen en meisje waren dolverliefd op elkaar, na een avondje uit fietsten ze terug naar huis toe, want de jongen wou niet dat ze te laat thuiskwam. Hij wou zo lang mogelijk genieten van de aanwezigheid van zijn vriendin, dus ging hij nog een stukje met haar mee.

Ze kwamen op een punt waar hun wegen scheidden. Ze zetten hun fietsen tegen een muurtje en met een verliefde blik gaven ze elkaar een intense knuffel. De jongen probeerde haar te kussen, maar ze trok haar hoofd weg. "Wat is er?", vroeg hij, het meisje glimlachte. "Ik wil nog niet naar huis," zei ze, "ik wil bij jou blijven, eeuwig." De jongen glimlachte terug en fluisterde: "Liefje, we moeten gaan, volgende donderdag zien we elkaar weer." Hij nam haar tegen zich aan en probeerde haar weer te kussen. Alweer draaide ze haar hoofd lachend weg en wandelde een stukje verder. "Als je me binnen de 5 seconden geen kus komt geven, vertrek ik zonder." zei de jongen, die maar al te goed wist dat ze beiden koppig genoeg waren om dat te doen. Hij telde af, maar ze kwam niet, ze bleef met diezelfde verliefde glimlach naar hem staren. De jongen sprong op z'n fiets en vertrok in de andere richting.
Terwijl hij wegreed, keek hij geregeld over zijn schouder, om te kijken of ze al achter hem aankwam.

Ze bleef staan, denkend dat hij wel zou terugkeren voor die kus. Maar hij kwam niet, ze was alleen. Verward sprong ook zij op haar fiets en keerde terug. Die avond bleef ze hem sturen, maar er kwam geen antwoord.
Het meisje dacht dat hij boos op haar was, omdat ze geen kus had gegeven en werd dus zelf geprikkeld door zijn overdreven reactie.

Ze werd wakker toen haar telefoon ging. Met glazen ogen luisterde ze naar wat de andere kant van de lijn te zeggen had.
In het ziekenhuis kreeg ze te horen dat een auto-ongeval hem fataal was geworden. Het meisje kreeg zijn gsm in haar handen geduwd om een openstaand berichtje te lezen dat nog niet verzonden was.
Een traan rolde over haar wang toen ze het las.

"Waar blijf je? Blijf staan! Ik kom meteen achter je aan! Zonder afscheidskus ga ik dood"

De jongen had nog snel teruggekeerd om achter zijn liefde te fietsen. Van ver had hij een stopbord zien staan, maar wist dat het daar een rustige straat was, waar zelden iemand reed. Hij had getwijfeld om door te rijden, om dan op het laatste nippertje nog een tandje bij te steken.
Bam, licht uit

Dit is wat me bijna overkwam
datum 05-01-12 15:00
reactie 1
Verwijderde gebruiker
Wow heftig.... liefde is fijn maar ook doodelijk zoals je leest! heel mooi... meer kan ik ff niet zeggen....
www.youtube.com/watch?v=mGXB6zgmFhk&feature=related
Een mooi liedje en ik vind het wel een beetje bij het verhaal passen.... liefs Sheala
datum 05-01-12 16:20
reactie 2
matthijs208
Inderdaad heftig, maar ik wilde eens weten wat er van mijn kort verhaal, liefdesverhaal werd gevonden. Ik heb er nog geen reacties op gehad.
datum 05-01-12 17:25
reactie 3
BadGirl12
Wooww,, :'(
had tranen in me ogen toen ik het las.
verschrikkelijk!
datum 05-01-12 18:18
reactie 4
Marinda
<3 echt een super mooi verhaal! <3
datum 05-01-12 20:42
reactie 5
DJolien
wow mooi verhaal, je schrijft het zo snappend op. Knap en heftig...liefs xjolien
datum 05-01-12 23:13
reactie 6
Star Poet
Bedankt voor de reacties
Blij dat jullie het mooi vinden.

Ik maakte dit bijna mee.
Ik twijfelde inderdaad heel hard om door te rijden, wat was de kans dan ook om omvergereden te worden. Maar ik stopte net op tijd en toen vlamde de wagen voorbij, het berichtje nog klaar in mijn handen...
datum 06-01-12 12:16
reactie 7
DJolien
Ja inderdaad kan ik echt goed begrijpen. Dat wat je bijna meemaakte zul je nooit meer vergeten. Al zou je dat misschien toch willen.
En ik kan maar al te goed begrijpen waarom dat berichtje 'nog in mn handen' hebt liggen!! -x-
datum 06-01-12 13:07
reactie 8
Star Poet
Maar alles is goed afgelopen, geen paniek.
Zeker geen trauma ofzo, ik kan er wel om lachen. Zij niet echt toen ik het de eerste keer vertelde. Vanaf dat moment geven wij meteen een afscheidskus en ik stop nu werkelijk altijd als ik zo'n bord zie, zeker daar.
Alles ok, maar ik vond het nog een aangrijpend verhaal, dus beelde ik me in hoe het zou geweest zijn als het niet zo goed was gelopen en schreef het hier dus neer.
Naar boven

1

Reageren op: Hopelijk nooit

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.