1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Waarom?

1
datum 04-01-12 11:09
startpost
Suusie
Voor Ankie:

Ik zei dat je mijn beste vriendin was..voor altijd..ik zei dat dat nooit zou veranderen. Toch is het veranderd. Je zei bijna niks toen mijn lieve opa overleed. Dat deed me heel erg veel pijn. Vrienden die me alleen kennen via internet..waren er wel voor me. Maar jij was er niet voor me. Later begon je zelfs chagrijnig tegen me te doen. Dat sloeg alles. Ik dacht: Is zij nou mijn beste vriendin? Nee! Iemand die jou blij maakt op normale dagen..en vervolgens er niet voor je is als je het moeilijk hebt..is geen beste vriendin. Sterker..zo iemand kun je niet eens een vriendin noemen. En zeker geen beste vriendin. Je condoleerde me niet eens toen mijn opa overleed. Pff..jij bent echt mijn beste vriendin niet meer. Sorry. Maar als je dit bij elke vriendin doet, hou je niet veel vrienden over. Als je een echte vriendin voor iemand bent, ben je er voor diegene als hij/zij het moeilijk heeft. Als je dat niet doet, ben je geen vriendin. Vriendschap betekent: Er altijd voor elkaar zijn. In goede tijden..maar ook zeker in slechte tijden! Soms is het wel goed dat er een keer iets ergs gebeurt.
Dan leer je je echte vrienden kennen! Jij..jij bent geen echte vriendin. Ik er wel altijd voor jou zijn en jij niet voor mij? Nee! Dat gaan we niet doen! De volgende keer als jij verdrietig bent en huilt..zal ik er ook niet voor jou zijn! Het is je eigen schuld! Jij hebt me pijn gedaan door er niet voor me te zijn als ik me rot voel! Je hebt geen idee hoeveel pijn je me hebt gedaan. Ik dacht dat je mijn beste vriendin was. Maar ik had het mis. Het is voorbij.. Gelukkig heb ik een internetvriendin die er wel altijd voor me is. En zeker als ik me rot voel. Zij is mijn beste vriendin..Een betere vriendin bestaat niet. Ik hou van haar..voor altijd. En jij bent verleden tijd.
Ik kan niet geloven dat ik dit zeg. Een paar maanden geleden dacht ik dat ik dit nooit zou gaan zeggen. Maar ik zeg het nu toch echt. Ik kan niet geloven dat jij..Ik dacht echt dat je mijn beste vriendin was. Dat je me altijd zou begrijpen. Dat je er altijd voor me zou zijn. Dat had ik nooit moeten denken. Je bent geen vriendin! Vrienden horen er altijd voor elkaar te zijn! Maar jij was er niet voor mij toen ik je zo hard nodig had. Je deed alsof er niks aan de hand was. Het spijt me maar..het is voorbij. Ik heb zo veel voor je gedaan. En wat krijg ik van jou? Stank voor dank! Ineens laten mijn echte vrienden me keihard vallen. Vrienden die veel voor me betekenden. Maar ik betekende blijkbaar niet veel voor hen. Blijkbaar beteken ik voor jou ook niks. Anders was je er wel voor me toen mijn opa overleed. Alleen Tim en Leander laten me niet vallen. Dat zijn tenminste echte vrienden! Dat kan ik van jou niet zeggen..Jij liet me vallen toen mijn opa overleed. Je weet hoeveel mijn opa voor me betekende. En toch laat je me vallen. Leander kwam zelfs op de begrafenis van mijn opa. Terwijl hij zoveel heeft meegemaakt. Hij is een echte vriend. Mijn beste vriend. En Yasmine is mijn beste vriendin. Voor altijd! Maar jij..
Naar boven

1

Reageren op: Waarom?

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.