1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Oudjaar

1
datum 30-12-11 19:37
startpost
Suusie
Ik zit alleen in mijn slaapkamer. Ik denk aan morgen. Dan is het oudjaar. Voor vele mensen een hele leuke dag. Maar voor mijn familie niet. Het is al 2 jaar geleden, maar het lijkt alsof het gisteren was. Ik weet niet hoe veel mensen kunnen zeggen dat ze zo'n sterke band hebben of hadden met hun opa's of oma's. Ik kan dat in ieder geval wel zeggen. En ik heb dan geluk dat ik 3 opa's en 3 oma's had in plaats van 2. Maar nu is dat niet meer zo. Het is zo snel gegaan. 2 jaar geleden had ik al mijn opa's en oma's nog. 6 in totaal. Toen had ik nooit verwacht dat ik op de dag van vandaag er nog 4 zou hebben in plaats van 6. Mijn opa (de vader van mijn moeder) was zo lief. En dan is het kerstmis. En krijg je te horen dat je opa longkanker heeft. Het was een grote schok voor ons alle 4. Voor mijn vader en moeder. En voor mij broer en mij. Maar het was natuurlijk een nog een veel grotere schok voor mijn oma. We zijn nog heel vaak bij hem geweest. Plots mocht hij naar huis. Hij wilde perse thuis het vuurwerk zien. Dat was zijn laatste wens. Maar die wens kwam niet meer uit. 's Ochtends om half 12 was het voorbij. Mijn oma had nog maar net mijn moeder en tantes ingelicht, of hij was er al niet meer. Ik kon het niet geloven. Niemand kon het geloven. En nog geen week later was de crematie. Het was zo heftig. Mijn opa..die altijd zulke leuke grappen maakte, is er gewoon niet meer. Ik voelde dat ik iets voor hem moest doen. Iets wat ik nog nooit voor hem had gedaan. Ik besloot om te zingen. Mijn ouders zeiden: 'Doe niet..dat lukt je nooit. Je schiet meteen vol als je daar staat.' Maar ik luisterde niet naar ze. Ik deed het en het lukte. Na de crematie kreeg ik complimentjes, maar het deed me niks. Ik deed het enkel en alleen voor mijn opa. Hij was dan wel niet mijn lievelingsopa, maar toch wel een hele lieve opa van wie ik heel erg veel hield.
En nog geen 2 jaar later stierf mijn andere opa. Mijn lievelingsopa. Meer een 2e vader dan een opa. Nu al 2 maanden geleden. Voor hem zong ik hetzelfde lied. En ik las ook nog een gedicht voor (Mijn lieve opa)
Nu ben ik mijn beide opa's kwijt. Mijn opa's waarvan ik heel veel hield. Ik heb nog steeds even veel verdriet als toen het gebeurde. En dat zal altijd zo blijven..
R.I.P. mijn lieve opa's
XXX Suus
Naar boven

1

Reageren op: Oudjaar

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.