1001 Gedichten

1001 gedichten

Zet ook uw gedichten op 1001Gedichten.nl

Heeft u nog geen account? Meld u gratis aan!

Korte verhalen check: Opa

1
datum 29-12-11 19:26
startpost
Suusie
Ik zit in mijn slaapkamer achter de computer. In de hoop dat er goede vrienden online zijn op MSN. Dan kan ik met ze praten over mijn opa die al 5 weken in het ziekenhuis ligt. Ik ben doodsbang dat het straks verkeerd af loopt. Ik heb zo'n goede band met hem. Hij is meer een 2e vader voor me dan een opa. Ik zag hem bijna elke dag, voordat hij naar het ziekenhuis ging. Dat kwam omdat hij in het zelfde dorp woont als wij. Dat hij met mij zo'n speciale band heeft, komt omdat hij geen dochters heeft en ik het enige meisje ben van de kleinkinderen. Oh, is er iemand online met wie ik er over kan praten? Ik meld me aan. Nee! Mijn vrienden zijn niet online.. De telefoon gaat. Ik schrik me dood! Er zal toch niet iets met mijn opa zijn? Even later hoor ik dat mijn moeder me roept.
"Suus! Ik ben naar het ziekenhuis, want het gaat niet goed met opa!"
Nee!! Ik ren de trap af. Mijn moeder vertelt verder..
"Tante Saskia belde net. Het ziekenhuis heeft naar hen gebeld dat het niet goed gaat. Gelukkig is je vader al bij opa. Maar oom Jan is zo stom om te zeggen:
Oh, ik heb nog 3 klanten, dat maak ik wel even af. Dat doe je toch niet als je vader op sterven ligt?"

Na een half uur komen ze mijn moeder eindelijk halen. Mijn moeder heeft zelf geen auto, want die heeft mijn vader nu(mijn opa die in het ziekenhuis ligt, is de vader van mijn vader. De vader van mijn moeder, mijn andere opa, is 2 jaar geleden overleden). Ik loop terug naar mijn kamer. Waarom moet zo iets gebeuren? Met mijn lieve opa..hij is zo sterk! Ik snap het niet! Waarom?? En waarom net de 28e? Als ik 13,5 word? Het zou wel heel toevallig zijn als hij vandaag zou overlijden. Mijn andere opa is precies met oudjaar overleden. Kiezen mensen soms wanneer ze overlijden?

Half 12. De telefoon gaat. Ik neem op..mijn moeder. Ze vertelt me dat het niet lang meer gaat duren. Ik begin al bijna te huilen. Als ze ophangt, loop ik naar mijn broer toe en vertel het.

12 uur. Ik slaap nog steeds niet. Ik moet de hele tijd denken aan mijn opa. Zou hij nog leven? Plots hoor ik de garagedeur open gaan. Mijn ouders zijn thuis! Ik ren naar beneden. Mijn broer loopt achter me aan. Als we beneden komen, vertellen onze ouders dat het voorbij is. Mijn lieve opa is gestorven. Ik kan het niet geloven! Dit kan gewoon niet waar zijn! Ik hou zo veel van hem! Ik ren naar mijn kamer. Als ik de deur sluit, loop ik naar mijn bed en barst ik in tranen uit..

XXX Suus
(echt gebeurd. 2 maanden geleden..en ik heb nog even veel verdriet als toen)
datum 29-12-11 19:55
reactie 1
Hardboy
Heb het al vaker gezegd dat dit een heftig verhaal is..
En ik weet ook dat je het er moeilijk mee hebt.
Maar toch moet je op een of andere manier onthouden dat hij altijd bij je zal zijn.

X Lucas
datum 29-12-11 20:51
reactie 2
LovelyWords
Aawwh mijn Suusje !
Echt kei zielig..
Vind het heel erg voor je, en ik ben er ook voor je !
Maar dat wist je al toch ?
Weet dat je Opa nog steeds van je houdt en dat hij idd altijd bij je is..
Houvanje !!
( en mooi verhaal..)

xxxxxxYasmineehvj
datum 18-02-12 21:41
reactie 3
Verwijderde gebruiker
Zolang je nog vaak aan hem denkt, dan leeft hij nog steeds. In je hart
datum 19-02-12 13:32
reactie 4
Suusie
Bedankt allemaal<3
Ik zal er altijd voor jullie zijn!
xx
datum 19-02-12 13:45
reactie 5
Verwijderde gebruiker
Wow, Aangrijpend verhaal. En, zoals de andere al zeiden; Hij is er nog steeds, diep in je hart. Mooi geschreven! En sterkte x Privé
datum 19-02-12 13:50
reactie 6
Suusie
Dankjee<3 xx
datum 07-03-12 01:42
reactie 7
linnyyyy
echt heel mooii en super veel sterktee!! hij is altijd bij je.. ook als het niet altijd zo voelt! gecondoleerdd!!
Naar boven

1

Reageren op: Opa

Reageren is alleen mogelijk als u ingelogd bent, klik hier om in te loggen. Heeft u nog geen account? Klik dan hier om u te registreren.