Korte verhalen check: Afvragen
|
startpost
|
|
|---|---|
|
DJolien Berichten: 772 |
Ik. Meisje met een paar vragen. Daar waar ik aan denk. Waarom dat is vraag een. Denk ik hieraan. Waarom stil. Stil en rustig aan het denken. Waarom muziek die me raken kan. Waarom getik dat me in slaap laat vallen. Waarom denken aan vrienden. Die te of zeer verweg voor me zijn. Waarom ben ik aan het denken aan klasgenoten die zich niet prettig voelen in de klas. Vertel me waarom denk aan hem en vele anderen. Waarom zijn er mensen die dingen verzwijgen. Vertrouwen ze me niet? Waarom denken aan die niet bestaande plek. Waarom samen met mijn beste vriendinnen en vrienden. Waarom zal ik denken aan dat meisje die ik een paar jaar geleden tegenkwam. Die me liet vallen van de ene op de andere dag. Mag ik nog wel eens denken aan het verleden van onze vriendschap. Wat als ik wist wat er in de toekomst zou gebeuren. Waarom moet ik me regelmatig afvragen wat ik anders had moeten doen of zeggen. Zo onze vriendschap nog bestond. Vergelijk het met een warme kaars dat gedoofd is. Eerst was het groot en warm. Steeds verder en minder warmte dat er te geven was. Net een kaars die weg is gesmolten. Afvragen of er een nieuwe zal komen. Dat zij wil vinden. Mij en vriendschap. In de hoop dat er meer heeft dan het had. Denken aan vrienden en vriendinnen die me zeggen. Het te moeten vergeten. Gedachte die dat zeggen maar niet willen horen. Denken aan zijn woorden. Hoeveel hij zijn woorden meent. Piekeren over dingen wat iedereen verzwijgt. Denken aan de manier van gedrag. Van klasgenoten en mij. Van het doen en laten en respecteren van elkaar. Afvragen waarom sommige dat kunnen en andere niet. Afvragen en bedenken zo ik meer mensen gelukkig kan maken. Hoe fout ze ook zaten. Afvragen waarom iemand geen telefoon opneemt en vervolgens kwaad is omdat diegene had gezegt dat ik contact had moeten nemen. Afvragen waarom iemand me geheim heeft gebeld. Te laf en te bang misschien. Grappig te denken? Mi weer het verkeerde pad op gestuurd. Misschien iemand die me leuk vond en niet durfte te zeggen. Of iemand die me haat. Of haatte en geen manier wist. Dat te vertellen. Bang en denkend dat hij of zij dapper is. Liefde geven aan mensen, wie wel en wie niet? Liefde aan nemen? Van wie wel en wie niet. Vriendschap delen. Hoelang nog? Wat als ik gauw van school ga en het MBO ga volgen, Meiden van de pauze achterlaten? Vergeten? Wil ik dat wel wil ik dat niet. Vrienden laten vertrouwen in hun kunnen. Dat is wat ik graag doe. Maar er is zoveel dat ik denk. Meer delen word te lang en te veel. Twijfelen mag. Dat mag iedereen. Eens zullen er antwoorden zijn. xx |
| reactie 1
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Mooi hoor!! Leuk om ook een keer de gedachten van de persoon te lezen. Zeker goed! |
| Naar boven | |