Gedichten check: Wacht je op me, tot morgen?
|
startpost
|
|
|---|---|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 94 |
Sorry beetje lang geworden ------------------------------------------------------------- Wacht je op me, tot morgen? Het is 10 uur ‘s avonds, tijd om naar boven te gaan, want morgen zal ik weer heel vroeg op moeten staan. Maar eerst mijn tas voor school inpakken, mijn kleren klaarleggen, mijn wekker zetten en mijn ouders welterusten zeggen. De dag is voorbij en het is tijd om naar dromenland te vertrekken, ik wil niet meer vechten en ik geef me over, zonder nog meer tijd te rekken. Suizend door een luchtstroom, op zoek naar jouw verlossende hand, wetend dat jij op me wacht, aan de andere kant. Jouw hand pakt de mijne, samen zoeven we weg, het voelt vertrouwd, jij weet de weg en neemt de leiding, ik laat me meevoeren, het is als vanouds. Dit had ik zo gemist, samen lachen, samen kletsen, elkaar weer zien, over velden en wegen, over zeeën en meren, en hebben pret voor tien. Alles is zo mooi hier, er is geen armoede, geen honger en geen geweld, het is één grote familie, iedereen hoort erbij en er zijn geen zorgen over geld. We kijken elkaar aan en we lachen, we hebben elkaar weer terug gevonden, jij hebt mij gemist, ik heb jou gemist, deze vriendschap gaat nooit ten gronde. Daar in de verte! Ja, daar! Ik zie ze weer, ja, ze zijn het echt! ze zijn het allemaal, ze komen op ons af en 'jaa' ze zijn het levensecht! Ik roep ze en ze zien me. We landen en ik voel de tranen stromen, ik kan het niet geloven, dit gebeurde toch alleen maar in dromen? Ik raak ze aan, ze raken mij aan, ze praten met me, ze leven weer!? Duurde dit moment maar een eeuwigheid, maar je zegt dat het tijd is voor een ommekeer. Onze wegen splitsen hier, jij blijft hier, ik moet weer terug gaan, we zijn weer een team, jij en ik, en ik weet dat ik niet meer alleen zal staan. Kon ik hier maar blijven, met z'n allen een gelukkig leventje opbouwen, maar dat kan niet, maar ik zal wel met mijn hele hart van jullie houden. Zachtjes hoor ik een stem; "Wakker worden, het is tijd om naar school te gaan, m'n moeder schud me wakker, kon ik je maar weer zien en tegenover je staan. Of het nou een droom was of niet, het afscheid van jou deed heel erg zeer, maar ik weet dat je daar op me zult wachten, dus.. tot de volgende keer? |
| reactie 1
|
|
|
GJPP Berichten: 49 |
Desalniettemin ( als het goed is zo) nog steeds erg mooi! Goede rijm trouwens! Mooi verhaal om te lezen! |
| reactie 2
|
|
|
Dankje wel!! Ik heb hem wel wat ingekort, want nu issie wel een beetje erg lang~! |
| reactie 3
|
|
|
ResRich Berichten: 23 |
wat een mooi gedicht. de zinnen lopen lekker op elkaar door, en het rijmt .) 0//+? |
| reactie 4
|
|
|
Dankje!! 't Is eiglijk een beetje een verhaal in dichtvorm xD |
| reactie 5
|
|
|
Verwijderde gebruiker Berichten: 69 |
Wooow eeyh! Super mooi! Fantastisch gewoon.. je kan echt goed schrijven zeg! ga zo door en verder: you're good! X |
| reactie 6
|
|
|
Thanks! Iedereen op deze site is echt zoo goed in dichten, echt wauw! ~xxx~ |
| Naar boven | |